Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Gast Timo0103
Geplaatst

Even voor het vergelijk pakken we een Tiguan.

2.0 TDI met 110 pk en 280nm is niet vergelijkbaar

2.0 TDI met 140 pk en 320 NM is vergelijkbaar

2.0 TDI 170 pk en 350 nm is niet vergelijkbaar

Laat je de 2.0 crdi chippen dan is het zeker vergelijkbaar met de 170 pk Tiguan.

Even op een rij, je krijgt veel meer auto voor je geld bij een nieuwe Sportage.

Geplaatst

Als je hem laat chippen, kan je de fafrieksgarantie wel vergeten....

Ja als ik hem laat tunen hoe zit dat dan met mn fabrieksgarantie

Geplaatst

Maar ja ik ga nu van een tdi 210 pk en 450nm abt tuning naar 136 en 320nm maar de sp3 is zn mooi model ik was direct verkocht móet denk wel eerst wennen

Concreet kan ik je geen antwoord geven op je vraag omdat ik mijn SP III nog moet krijgen.

Maar ik heb iedere test gelezen die ik kon vinden en ze zijn allemaal zeer lovend over de 2 liter diesel. (In tegenstelling tot de 2 liter benzine die een wat luie indruk maakt en flink in de toeren gejaagd moet worden om te presteren, althans volgens de testers.)

Hoop niet dat nu het hele forum over me heen valt, want hier zijn voornamelijk benzinerijders. :mellow:

Maar iedereen zal het in elk geval wél met me eens zijn als ik je gelijk geef dat de Sportage 3 inderdaad een schitterende auto is. :)

Geplaatst

Concreet kan ik je geen antwoord geven op je vraag omdat ik mijn SP III nog moet krijgen.

Maar ik heb iedere test gelezen die ik kon vinden en ze zijn allemaal zeer lovend over de 2 liter diesel. (In tegenstelling tot de 2 liter benzine die een wat luie indruk maakt en flink in de toeren gejaagd moet worden om te presteren, althans volgens de testers.)

Hoop niet dat nu het hele forum over me heen valt, want hier zijn voornamelijk benzinerijders. :mellow:

Maar iedereen zal het in elk geval wél met me eens zijn als ik je gelijk geef dat de Sportage 3 inderdaad een schitterende auto is. :)

Ik heb zelf jaren lang gereden met de vw groep en ook de 2.0 diesel. Nu rij ik zelf in de nieuwe sportage 3. De trekkracht is goed maar iets minder dan de vw groep. Ik heb in een skoda octavia 2.0 diesel gereden en een volkswagen touran 1.9 diesel. De skoda was heel sterk en snel. De sportage is een stuk trager. Nu is het ook een andere en zwaardere auto dus dat is te begrijpen. Maar de conclusie de trekkracht is goed van de sportage 3. (Ik heb alleen nog niet de caravan er achter gehad, dit is natuurlijk de echte test.)

Gast Timo0103
Geplaatst

Als je hem laat chippen, kan je de fafrieksgarantie wel vergeten....

Een dealer zal nooit kunnen zien of ie gechipped is of niet, niet 1 dealer kan dat.

Geplaatst

Een collega van me heeft het probleem gehad.

Zijn wagen was gechipt en men heeft het ontdekt "bij zijn dealer", dus...men kan het blijkbaar toch wel vinden?!

Hij heeft heel wat problemen gehad qua garantie enz....

Daarboven komt ook nog, als je een ongeluk hebt, en de expert kan "en zal" bewijzen dat de wagen gechipt is, je het dan wel helemaal kan vergeten.

Dus zeker NIET akkoord dat geen enkele dealer dit kan vinden. Ik heb de bewijzen gezien bij m'n collega.

Maw laat NOOIT je wagen chippen, en zeker niet in garantieperiode!

Een dealer zal nooit kunnen zien of ie gechipped is of niet, niet 1 dealer kan dat.

Geplaatst

Er zijn overigens verschillen tussen Belgie en Nederland naar ik begrepen heb wat betreft vermogen en wat je betaald aan de regering. Dit zou van invloed kunnen zijn op bepaalde zaken.

Let dus goed op of bepaalde adviezen gelden voor het land waar je zelf in vertoeft. ;)

Gast Timo0103
Geplaatst

Een collega van me heeft het probleem gehad.

Zijn wagen was gechipt en men heeft het ontdekt "bij zijn dealer", dus...men kan het blijkbaar toch wel vinden?!

Hij heeft heel wat problemen gehad qua garantie enz....

Daarboven komt ook nog, als je een ongeluk hebt, en de expert kan "en zal" bewijzen dat de wagen gechipt is, je het dan wel helemaal kan vergeten.

Dus zeker NIET akkoord dat geen enkele dealer dit kan vinden. Ik heb de bewijzen gezien bij m'n collega.

Maw laat NOOIT je wagen chippen, en zeker niet in garantieperiode!

Dat zal dan een lekkere tuner geweest zijn, had ie niet toevallig zo'n powerbox?

Normaal gesproken wordt ook de garantie gegeven door de tuner dat het niet te achterhalen is.

Gast Timo0103
Geplaatst

Dat zal dan een lekkere tuner geweest zijn, had ie niet toevallig zo'n powerbox?

Normaal gesproken wordt ook de garantie gegeven door de tuner dat het niet te achterhalen is.

even ter aanvulling:

Zolang er geen chip uitgewisseld wordt is het niet waarneembaar, dit wordt ook door diverse tuners bevestigd.

Mijn Alfa 156 was toendertijd gechipped door Squadra Tuning ( absolute goeroe was alfa's betreft ) en Stephan ( eigenaar squadra )

vertelde mij dat dit onzichtbaar was voor de diagnose apparatuur.

Geplaatst

Vinden jullie het nou fair garantie te claimen als je je auto tuned ? (al dan niet zichtbaar?)

Dat kan toch helemaal niet ?

Zelf vind ik dat een vorm van fraude en oplichting.

Tunen, best maar dan niet mauwen w.b. garantie lijkt me, daar heb je zelf voor gekozen.

Mocht het middels de dealer aangeboden worden is het anders.

Dan is de dealer aansprakelijk.

Maar ga echt geen brieven schrijven richting importeur……

Gast Timo0103
Geplaatst

Vinden jullie het nou fair garantie te claimen als je je auto tuned ? (al dan niet zichtbaar?)

Dat kan toch helemaal niet ?

Zelf vind ik dat een vorm van fraude en oplichting.

Tunen, best maar dan niet mauwen w.b. garantie lijkt me, daar heb je zelf voor gekozen.

Mocht het middels de dealer aangeboden worden is het anders.

Dan is de dealer aansprakelijk.

Maar ga echt geen brieven schrijven richting importeur……

Je moet het allemaal niet zo zwaar zien.

Bij VAG bieden ze het zelf gewoon aan en maakt voor de garantie niets uit.

De manier van tunen blijft hetzelfde.

Die bieden veel dezelfde blokken aan met wisselende vermogens.

Mechanisch kan het allemaal prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...