richard1980 Geplaatst 27 Maart, 2011 Geplaatst 27 Maart, 2011 Weet iemand of de 18 inch velgen los te koop zijn? Quote
vanelli Geplaatst 27 Maart, 2011 Geplaatst 27 Maart, 2011 Ze zijn gewoon bij de KIA dealer te koop. Quote
Rick Geplaatst 27 Maart, 2011 Geplaatst 27 Maart, 2011 Ze zijn gewoon bij de KIA dealer te koop. Ja met hankook zomerbanden erbij en in de prijs. De velgen los kopen(zonder banden) kan niet... Quote
richard1980 Geplaatst 27 Maart, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Maart, 2011 Ja met hankook zomerbanden erbij en in de prijs. De velgen los kopen(zonder banden) kan niet... Weet iemand weet deze kosten, heb een 1.6 GDI ecutive en wil graag de 18 inch. Quote
allister Geplaatst 27 Maart, 2011 Geplaatst 27 Maart, 2011 Weet iemand of ik velgen met een ET waarde van 50, kan plaatsen. De Sportage heeft een ET waarde van 40,5 Quote
zwafra Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 De orginele 18 inch KIA velgen zijn volgens mij niet echt goedkoop ,je kan beter bij een universele bandenhandel gaan kijken veel meer keus en een stuk goedkoper.. kijk hier maar eens : http://www.online-velgen.nl/zoeken/kia-velgen/sportage-2010/18-inch/ Quote
Rick Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 Ja, maar wij willen de originele 18inch velgen van kia en dan vraag ik me af waarom deze niet los verkocht kunnen worden..? Quote
Smart Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 Weet iemand of ik velgen met een ET waarde van 50, kan plaatsen. De Sportage heeft een ET waarde van 40,5 ET-waarde bij Sportage 3 dient tussen ET35 en ET48 te liggen. WEETJE! - Elk punt is 1mm, dus van ET35 naar ET48 is 13 mm (1,3 cm). - Van ET35 naar ET55 is dat 20mm (2cm). - Hoe hoger de ET-waarde hoe meer het hart van de velg naar binnen staat. Dat kan evt. problemen opleveren met het insturen. Suc6 ermee! Quote
jpnijmegen Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 Ja, maar wij willen de originele 18inch velgen van kia en dan vraag ik me af waarom deze niet los verkocht kunnen worden..? ik moest dan 2000 bijbetalen , belachelijk ik koop wel 20 inch voor veel minder !! Quote
georg Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 Ja, maar wij willen de originele 18inch velgen van kia en dan vraag ik me af waarom deze niet los verkocht kunnen worden..? Ik heb ze zelf in Duitsland gekocht, was in oktober en heb er 159 euro voor betaald. Quote
Rick Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 Ik heb ze zelf in Duitsland gekocht, was in oktober en heb er 159 euro voor betaald. Je bedoelt echt de standaard 18inch velgen van de x-clusive? 160 euro per velg? Heb je misschien een internet link? Bedoel je dat je ze bij de KIA Duitsland hebt gekocht? Quote
allister Geplaatst 28 Maart, 2011 Geplaatst 28 Maart, 2011 ET-waarde bij Sportage 3 dient tussen ET35 en ET48 te liggen. WEETJE! - Elk punt is 1mm, dus van ET35 naar ET48 is 13 mm (1,3 cm). - Van ET35 naar ET55 is dat 20mm (2cm). - Hoe hoger de ET-waarde hoe meer het hart van de velg naar binnen staat. Dat kan evt. problemen opleveren met het insturen. Suc6 ermee! Bedankt voor de info, ga er werk van maken en laat je de foto's zien Quote
georg Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Je bedoelt echt de standaard 18inch velgen van de x-clusive? 160 euro per velg? Heb je misschien een internet link? Bedoel je dat je ze bij de KIA Duitsland hebt gekocht? Ja bij de KIA dealer in Bochold Firma EBBER www.autozentrum-ebber.de Quote
Smart Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Ja bij de KIA dealer in Bochold Firma EBBER www.autozentrum-ebber.de Daar koop ik af en toe ook nog wel eens wat onderdelen. Quote
Rick Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Oke bedankt voor de info. Nogal een verschil 1600euro of 640euro... Waarom kan kia NL geen velgen los leveren vraag ik me dan af..? Kan een Nederlandse kia dealer misschien wel onderdelen vanuit Duitsland bestellen ofzo, want ik ben ook aant zoeken voor "sportpedalen" maar die staan voor de sportage niet op de kia nl site.. Misschien hebben ze die wel in Duitsland dan? Quote
harter Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Ik vind dit wel een vreemde ontwikkeling 640 euro in Duitsland en 1600 euro in NL. Kan toch niet waar zijn dat onze Kia dealers een ritje Duitsland maken en bijna 1000 eurootjes verdienen. Neeee dat doen onze Kia dealers niet. Quote
Rick Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Ik vind dit wel een vreemde ontwikkeling 640 euro in Duitsland en 1600 euro in NL. Kan toch niet waar zijn dat onze Kia dealers een ritje Duitsland maken en bijna 1000 eurootjes verdienen. Neeee dat doen onze Kia dealers niet. Het prijsverschil komt omdat het bij kia NL niet mogelijk is de standaard banden die om de velgen zitten van die velgen af te krijgen... (zullen wel goed vastzitten dan he ) Bij kia NL ben je verplicht de banden mee te kopen. Ik wou 18inch velgen voor winterbanden gekocht hebben maar dan moest ik de kia velgen bestellen, waar dus de standaard hankook zomerband al aan vast zit en dan moest ik daarbij nog eens appart een set winterbanden kopen en die zomerbanden kon ik dan niks mee maarja die zater er nu eenmaal bij.. dus 1700(velg +band) + minimaal 800 aan winterbanden = > 2500euro voor 4 velgen en winterbanden. vandaar dat ik zoek naar de velgen los waar nog geen band omheen zit. Quote
Pino_1974 Geplaatst 29 Maart, 2011 Geplaatst 29 Maart, 2011 Het prijsverschil komt omdat het bij kia NL niet mogelijk is de standaard banden die om de velgen zitten van die velgen af te krijgen... (zullen wel goed vastzitten dan he ) Bij kia NL ben je verplicht de banden mee te kopen. Ik wou 18inch velgen voor winterbanden gekocht hebben maar dan moest ik de kia velgen bestellen, waar dus de standaard hankook zomerband al aan vast zit en dan moest ik daarbij nog eens appart een set winterbanden kopen en die zomerbanden kon ik dan niks mee maarja die zater er nu eenmaal bij.. dus 1700(velg +band) + minimaal 800 aan winterbanden = > 2500euro voor 4 velgen en winterbanden. vandaar dat ik zoek naar de velgen los waar nog geen band omheen zit. Ben nu ook rustig rond aan het kijken voor 18" voor winterbanden. De prijs voor een setje velgen valt wel mee, maar die winterbanden.. :s 1000 euri voor 4 stuks is heel normaal.. Quote
harter Geplaatst 30 Maart, 2011 Geplaatst 30 Maart, 2011 Ben nu ook rustig rond aan het kijken voor 18" voor winterbanden. De prijs voor een setje velgen valt wel mee, maar die winterbanden.. :s 1000 euri voor 4 stuks is heel normaal.. Maar waarom winterbanden we gaan de zomer in toch Quote
bowie97 Geplaatst 31 Maart, 2011 Geplaatst 31 Maart, 2011 Ben nu ook rustig rond aan het kijken voor 18" voor winterbanden. De prijs voor een setje velgen valt wel mee, maar die winterbanden.. :s 1000 euri voor 4 stuks is heel normaal.. Dat is een van de reden waarom ik voor 17" gekozen heb. De keuze van 18" is beperkt en duur. Maar komende tijd kopen kan een voordeel opleveren. Vraag is weg, dus liggen ze misschien in de weg. Quote
fkop Geplaatst 6 April, 2011 Geplaatst 6 April, 2011 Als zou ik de 18 inch velgen bestellen kan ik dan het TPMS (banden spanning systeem) over zetten op de andere velgen of gaat dit niet. Quote
fkop Geplaatst 11 April, 2011 Geplaatst 11 April, 2011 Ja bij de KIA dealer in Bochold Firma EBBER www.autozentrum-ebber.de Heb vandaag even gebeld met deze duitse garage, 4 stuks 18 inch velgen met band kosten daar 1500 euro, lijkt niet echt op 159 euro per stuk. We zijn dan wel een klein half jaar verder maar dan nog..... Dus betel ik ze maar bij mijn eigen dealer, daar ben ik 900 euro kwijt en lever dan de set 17 inch in. 1 Quote
Rick Geplaatst 11 April, 2011 Geplaatst 11 April, 2011 Heb vandaag even gebeld met deze duitse garage, 4 stuks 18 inch velgen met band kosten daar 1500 euro, lijkt niet echt op 159 euro per stuk. We zijn dan wel een klein half jaar verder maar dan nog..... Ja maar misschien kun je bij hun de soort band kiezen die je zelf wilt? Bij kia NL dealer zaten de standaard zomerbanden eraan vast en dan moest je nog eens een apparte set banden kopen die je eigelijk wou hebben.. Dus als je de 18inch velgen met winterbanden wilt moet je de set van 1600euro kopen en dan heb je je velgen met zomerbanden en dan moet je nog een set winterbanden voor die velgen appart kopen. Quote
Sprtage Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 Ik zoek voor mijn nieuwe sportage de 18 inch velgen die normaal alleen op de X-xlusive zitten. Alleen kan ik ze niet bestellen hier in NL begrijp ik dus dat je ze via www.autozentrum-ebber.de wel kan kopen? En heeft iemand al hier dezelfde velgen gekocht en mischien zijn ervaring met ons kan delen?? Grtzz Quote
Smart Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 En heeft iemand al hier dezelfde velgen gekocht en mischien zijn ervaring met ons kan delen?? Even lezen....hier staat het toch? In hetzelfde topic! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.