Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe brochures (niet veel gewijzigd) op kia.nl

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op kia.nl staan inmiddels de gewijzigde sportages folders geldend vanaf 1 april 2011. Het heeft even geduurd voordat ze er op stonden..

Qua prijzen veranderd er niets, ook qua uitrusting niet. Hieronder staan de verschillen t.o.v. de januari folders:

- Prijzen en specs brochure: de 1.6 GDI Xclusive is toegevoegd. Bij het navigation pack is de toevoeging 'spraakconnectiviteit' komen te vervallen bij de 'bluetooth' vermelding omdat dit standaard vanaf de X-ecutive al aanwezig is (en dus niet voorbehouden aan de X-clusive of navigation pack). Bij de X-clusive uitvoering is de opmerking opgenomen dat de 18" velgen/banden niet van toepassing zijn op de 1.6GDI.

- Brochure zelf: de motorkarakteristieken (koppelkromme/vermogen) van de 1.6GDI en de 1.7Crdi zijn nu opgenomen.

Dit kon ik vinden aan verschillen. Mocht iemand meer verschillen vinden hoor ik het graag!

http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/ Klik op prijzen+specs bovenaan, of de ibrochure.

Gast Timo0103
Geplaatst

Op kia.nl staan inmiddels de gewijzigde sportages folders geldend vanaf 1 april 2011. Het heeft even geduurd voordat ze er op stonden..

Qua prijzen veranderd er niets, ook qua uitrusting niet. Hieronder staan de verschillen t.o.v. de januari folders:

- Prijzen en specs brochure: de 1.6 GDI Xclusive is toegevoegd. Bij het navigation pack is de toevoeging 'spraakconnectiviteit' komen te vervallen bij de 'bluetooth' vermelding omdat dit standaard vanaf de X-ecutive al aanwezig is (en dus niet voorbehouden aan de X-clusive of navigation pack). Bij de X-clusive uitvoering is de opmerking opgenomen dat de 18" velgen/banden niet van toepassing zijn op de 1.6GDI.

- Brochure zelf: de motorkarakteristieken (koppelkromme/vermogen) van de 1.6GDI en de 1.7Crdi zijn nu opgenomen.

Dit kon ik vinden aan verschillen. Mocht iemand meer verschillen vinden hoor ik het graag!

http://www.kia.nl/Modellen/Kia-Sportage/ Klik op prijzen+specs bovenaan, of de ibrochure.

Begrijp alleen nog steeds niet waarom de belgen de automaat versies krijgen met veel meer koppel als wij.

Hoe zit dit nou? Dit is geen drukfoutje.

Geplaatst

Begrijp alleen nog steeds niet waarom de belgen de automaat versies krijgen met veel meer koppel als wij.

@Timo,

Ik kan dat niet vinden. Kun je iets hier linken of afbeeldingen van tekst hier plaatsen ?

Geplaatst

Zou het er misschien in kunnen zitten dat in België (anders dan in NL) ook de krachtigere 2.0 CRDi wordt geleverd met 184 PK ipv 136 en een koppel van 383 Nm ipv 320 ?

De in NL verkrijgbare 100kW versie is hetzelfde als de Belgische voor zover ik het kan vinden. Alleen de 135kW versie heeft een hoger koppel (wat uiteraard logisch is).

Geplaatst

http://www.kia.be/~/media/BE/Add-ons/Downloads/Downloadable%20files/Technical-specification-brochures/MY12/NL/Sportage.pdf

Kijk maar eens bij de specificaties,

Zit er naast te kijken, tis toch de 184pk uitvoering

Maar de 2.0 cdri automaat 4x4 heeft toch 373 nm. Vreemd

Dat is inderdaad vreemd. In België hebben de verschillende automaten een hoger koppel dan die met handbak. In NL is er géén verschil. Misschien telt men in België, naast het motorkoppel, ook het extra koppel dat een automaat meebrengt mee ? Wellicht dat een van de meer technisch begaafde lezers van ons forum daar iets zinnigs over kan zeggen ?

Geplaatst

Is er in belgië nu een 2.0 diesel met 184 pk? Die taksen zou ik niet graag betalen, dan is de 136 pk fiscaal veel voordeliger.

Geplaatst

Misschien is men in België van plan om naast taksen te heffen op PK's en KW's dat in de toekomst ook te doen voor Nm's.

De overheid heeft al vanalles uitgevonden om de simpele kleine werkmens af te romen... dat kan er misschien ook nog bij. angry.gif

Geplaatst

Misschien is men in België van plan om naast taksen te heffen op PK's en KW's dat in de toekomst ook te doen voor Nm's.

De overheid heeft al vanalles uitgevonden om de simpele kleine werkmens af te romen... dat kan er misschien ook nog bij. angry.gif

Ik weet niet of jullie belastingklimaat wel zo veel slechter is dan dat in NL !

Mijn SP3 is bij jullie € 6990 voordeliger dan in NL (door onze BPM) en ik betaal jaarlijks aan motorrijtuigenbelasting € 1552 (tegen een benzineversie € 740) ! Ik weet niet wat de wegentax in België is. De prijs van de diesel aan de pomp is ongeveer gelijk.

In NL wordt het dieselrijden fiscaal onaantrekkelijk gemaakt. Het break even point van de SP3 becijferde ik op 28500 km (voor NL). Reden waarom hier alleen veelrijders een diesel pakken en er in België relatief veel meer diesels worden verkocht dan hier. Ik ervaar de diesel als superieur tov de bezineversie. Zowel wat rij-comfort betreft als vooral ook bij het caravantrekken. Daarnaast is de diesel schoner en beter voor ons milieu !

Wie dit overheidsbeleid snapt mag het zeggen !

:blink:

Geplaatst

Ik weet niet of jullie belastingklimaat wel zo veel slechter is dan dat in NL !

Mijn SP3 is bij jullie € 6990 voordeliger dan in NL (door onze BPM) en ik betaal jaarlijks aan motorrijtuigenbelasting € 1552 (tegen een benzineversie € 740) ! Ik weet niet wat de wegentax in België is. De prijs van de diesel aan de pomp is ongeveer gelijk.

In NL wordt het dieselrijden fiscaal onaantrekkelijk gemaakt. Het break even point van de SP3 becijferde ik op 28500 km (voor NL). Reden waarom hier alleen veelrijders een diesel pakken en er in België relatief veel meer diesels worden verkocht dan hier. Ik ervaar de diesel als superieur tov de bezineversie. Zowel wat rij-comfort betreft als vooral ook bij het caravantrekken. Daarnaast is de diesel schoner en beter voor ons milieu !

Wie dit overheidsbeleid snapt mag het zeggen !

:blink:

dit is inderdaad zeer prijzig .

Bij ons betaal je bv.diesel 100kw 136PK +/- 735euro :blink:

Geplaatst

@ Luc1

Ik weet niet waar jij woont maar in België betaal je éénmalig € 495 BIV (Belasting Inschrijving Voertuig) en jaarlijks € 373 wegentaks (11 PK)

Geplaatst

@ Luc1

Ik weet niet waar jij woont maar in België betaal je éénmalig € 495 BIV (Belasting Inschrijving Voertuig) en jaarlijks € 373 wegentaks (11 PK)

Heel juist ik zat met heel iets anders in gedachten.

My mistake :(:(

Geplaatst

Awel hé,

Misschien is België zo gek nog niet ?

Geplaatst

Voor mijn 1.7 crdi betaal ik 125 euro inschrijvingtaks en 250 euro jaarlijkse rijtaks. Maar de 184 pk is veel duurder dat is ongeveer 2400 euro inschrijvingtaks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...