Jump to content

de GEEN service van KIA

Recommended Posts

Guest Paul van Gils
Posted

Zie tevens Pikantje stottert/trilt af en toe.

Ik heb vandaag de volgende brief van Kia Nederland gekregen:

Hierbij willen wij u e.e.a. bevestigen n.a.v. de proefrit, welke dhr. de Kruijf heeft gemaakt met uw Kia Picanto met ktk - - - - -.

Tijdens de uitgebreide proefrit zijn geen waarneembare afwijkingen geconstateerd. Het trillen van de auto welke waarneembaar zijn, zijn niet afwijkend voor een Kia Picanto van dit type en bouwjaar.

Wij kunnen u meedelen dat bovenstaand probleem niet is te verhelpen en gezien moet worden als een producteigenschap.

Mocht u het hier niet mee eens zijn kunt u contact opnemen met de geschillencommissie van de BOVAG.

Nou, daar zakt m'n broek vanaf! ! !

Ruil ik vorig jaar een Hyundai Excel in van 7 jaar oud, zonder enig trillinkje, koop ik een spiksplinternieuwe Kia Picanto en dan wordt je zo afgezeken!!! Wat een service.

Nou hier ga ik dus wel mee hogerop.....

Als je nog geen Kia Picanto hebt, ga er dan eerst heel goed mee proefrijden, want volgens Kia mag ie gewoon trillen alsof je wielen niet zijn uitgebalanceerd . . . dat is een producteigenschap!!!

Posted

Laten vaststellen door een onafhankelijk expert ( als je in Belgie woonde was je voor advies bij mij aan het goede adres ) ,daarna een advocaat onder de arm nemen en indien KIA niet buigt ... dagvaarden .

U kunt zich voorstellen dat KIA NOOIT een veroordeling riskeert ... :cool:

Houd ons op de hoogte ,voor verder advies kan je me steeds PBerichten .

In ieder geval kan ik stellen dat mij PIC diesel PERFECT uitgbalanceerd is qua voor- en achtertrein!

Keep it on the island ... :wink:

Posted

Ik zie niet waar je wordt afgezeken hoor, ik vind dit een best beschaafd briefje.

Was je er zelf bij tijdens de testrit, en/of heb je aangegeven tijdens welke snelheden/toerentallen de picanto trilt?

• 2 weeks later...
Guest Paul van Gils
Posted

Nou, de brief naar de BOVAG-geschillencommissie is de deur uit.

Het is nu in behandeling, maar het kan tot 3 maanden duren.

Hopelijk hoef ik niet zolang te wachten . . . . :( ]

Er is meerdere malen met de auto proefgereden, en het is bekend dat hij het doet tussen de 60 en 70 km p/u.

Als je deze snelheid rijdt tril jezelf mee, als je zingt hoor je je stem gewoon trillen!

En ik vind wel dat ik afgezeken wordt, Kia moet gewoon z'n verantwoording nemen!

Posted
Nou, de brief naar de BOVAG-geschillencommissie is de deur uit.

Het is nu in behandeling, maar het kan tot 3 maanden duren.

Hopelijk hoef ik niet zolang te wachten . . . . :( ]

Er is meerdere malen met de auto proefgereden, en het is bekend dat hij het doet tussen de 60 en 70 km p/u.

Als je deze snelheid rijdt tril jezelf mee, als je zingt hoor je je stem gewoon trillen!

En ik vind wel dat ik afgezeken wordt, Kia moet gewoon z'n verantwoording nemen!

Als het op deze manier is dat HYUNDAI/KIA ,als ik het goed heb begrepen ,de DERDE wereldconstructeur wil worden ... :twisted::!::!:

Heb tenandere met KIA belgium ??k wat voor ... de originele matjes KIA zijn aan de hiel linkervoet doorgesleten n? ... 15OO k's... de dealer heeft dit gemeld aan de importeur ,vergezeld van een foto ... antwoord van de importeur ... gewone sleet .... :idea: .... well ,dan weetje'twel ... :shock:

Ben niet vanzins om het ierbij te laten ... mailtje aan KIA KOREA zie ik wel zitten ... iemand de electronische coordinaten ???

In deze tijden van bikkelharde concurrentie houdt geen normale klient dit nog voor mogelijk ,niet ... :shock:

Where will it all end ... :wink:

Posted
Hoewel off-topic even een vraagje aan LeFouduVolant.

Wordt er veel met hakken in gereden ?

Dit kunnen damesschoenen/laarzen zijn, maar ook nette herenschoenen.

Dave

Nooit hakken ,mannenauto met meestal trainingschoenen ( zachte hiel ) ... :o

Kwaliteit ... of gebrek aan ... vrees ik ... :?

Wat me vooral dwarszit is de reactie van KIA BELGICA ... is een tijdje geleden dat ik me als een idioot laat behandelen ... :roll:

Tommorow is a lovely day ... :wink:

Posted

Via www.kiamotors.com kan je een contactformulier invullen aan after sales services.

In Nederland zijn het geen originele matten ik weet niet hoe dat in Belgie is. Hier worden wel alle auto's uitgeleverd met matsets maar die komen van een lokale leverancier uit Genemuiden.

En hier gaan ze ook langer mee dan 1500 km............

Posted

Misschien een idee om Tros Radar eens hiervan op de hoogte te stellen...

Ik ben er ook al eens voor terug geweest naar de dealer maar die zei dat het niks was.

Nu gaat mn vader as zaterdag er nog een keer voor (die heeft er meer verstand van dan ik).

We zullen t wel zien!

• 1 month later...
Guest Paul van Gils
Posted

Maandag 12 en dinsdag 13 maart is de wagen naar de dealer geweest voor de 15000 km beurt en er hebben mensen uit Korea naar het trillen gekeken.

Er zijn wijzigingen aan de motorsteunen gedaan en het trillen is verdwenen!!

Maar we willen niet al te positief zijn, want het is al eens eerder weggeweest en daarna teruggekomen.

Het blijkt nu dus wel duidelijk dat het probleem daar ligt!

Vol goede moed rijden we nu dus . . . . hopend dat het trillen nu echt verleden tijd is ! !

Onze dealer KIA CENTER UTRECHT, wil ik van deze plek ook eens complimenteren, want zij helpen ons echt fantastisch! !

• 4 months later...
Posted

We zijn met zen allen naar Duitsland geweest koop ik daar toevallig een autoboekje met een jaartest kia picanto de titel alleen was al om te huilen picanto versnellingsbakvreter op 70000 km heeft men VIER andere bakken gestokken KIa IMMER KAPUT als je dat leest ben je even niet goed

Posted

Ik heb er ook al een nieuwe onder liggen hoor. Vervangen bij 65.000 km