Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi beste Sportagerijders,

ik heb sinds januari jl. een prachtige 1.6 GDI X-ecutive Plus Pack (demowagen van okt. 2010). Ik heb erg tevreden over deze auto, maar heb toch twee minpunten.

De eerste is het sturen. Hierover is al genoeg geschreven, dus daar ga ik jullie niet meer mee vervelen. Ik hoop dat er snel een andere instelling hiervoor mogelijk is. Ik houd me trouwens wel aanbevolen voor suggesties!

Over mijn andere minpunt kan ik eigenlijk niks vinden in de forums. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.....

Als vanaf de testrit rammelt mijn Sportage. Bij de garage zeiden ze toen dat het rammelen door het lifesavepakket in het reservewiel in de kofferruimte werd veroorzaakt.

Nadat de auto was gekocht bleef het probleem zich voordoen. Ben meerdere malen terug geweest naar de garage, maar er kan niets gevonden worden. Het rammelen komt van rechts voor, naar mijn idee van de wielophanging of de vering. Het wordt steeds erger en ik heb er behoorlijk de P over in. Het irriteert tijdens het rijden (omdat je nergens anders meer op let!), waardoor mijn rijplezier toch behoorlijk is afgenomen. Ik zelf heb het idee dat het wel opgelost kan worden, maar ja, als niemand weet wat het precies is...........

Kan iemand van jullie mij verder helpen???

Alvast hartstikke bedankt!

Groet Wolly

• 3 weeks later...
Posted

Hoi beste Sportagerijders,

ik heb sinds januari jl. een prachtige 1.6 GDI X-ecutive Plus Pack (demowagen van okt. 2010). Ik heb erg tevreden over deze auto, maar heb toch twee minpunten.

De eerste is het sturen. Hierover is al genoeg geschreven, dus daar ga ik jullie niet meer mee vervelen. Ik hoop dat er snel een andere instelling hiervoor mogelijk is. Ik houd me trouwens wel aanbevolen voor suggesties!

Over mijn andere minpunt kan ik eigenlijk niks vinden in de forums. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.....

Als vanaf de testrit rammelt mijn Sportage. Bij de garage zeiden ze toen dat het rammelen door het lifesavepakket in het reservewiel in de kofferruimte werd veroorzaakt.

Nadat de auto was gekocht bleef het probleem zich voordoen. Ben meerdere malen terug geweest naar de garage, maar er kan niets gevonden worden. Het rammelen komt van rechts voor, naar mijn idee van de wielophanging of de vering. Het wordt steeds erger en ik heb er behoorlijk de P over in. Het irriteert tijdens het rijden (omdat je nergens anders meer op let!), waardoor mijn rijplezier toch behoorlijk is afgenomen. Ik zelf heb het idee dat het wel opgelost kan worden, maar ja, als niemand weet wat het precies is...........

Kan iemand van jullie mij verder helpen???

Alvast hartstikke bedankt!

Groet Wolly

Hi Wolly,

Heb exact hetzelfde probleem!Heb mijn auto bij Fase in Alphen aan den Rijn laten checken. Kwamen eerst met een nieuwe ophanging, die zit er ook in. Echter nog hetzelfde probleem. Ook ik heb een demo, en het bleek dat het bij hun eigen demo ook aanwezig was. Het zit in de as. Deze wordt bij mij komende week waarschijnlijk of vervangen, of voorzien van een aantal nieuwe onderdelen.

Dus kom je er niet uit; contact Kia Fase in Alphen!!!!

Groet,

Oxybull.

Posted

Jullie zijn niet alleen.

Duitse forum heeft het er hier ook over.

En hier is het bij een 1.6 rijder opgelost

Posted

Aanstaande vrijdag wordt er een nieuwe draagarm van de vooras gemonteerd. Daarmee zou het verholpen moeten zijn.Ik laat het weten als het er op zit.

Posted

Helaas, nieuwe stabilisator stang gemonteerd. Geen oplossing. Er schijnt nog aan gewerkt te worden door KIA. Zodra er nieuws is hoor ik het en uiteraard meld ik het hier ook.

Posted

of een keiharde steenmarter......

Of het rammelen van het wcblokje...

:offtopic: Combinatie is ook mogelijk de keiharde steenmarter is met het wcblokje aan het rammelen. Hij wil het eruit hebben, stinkt te veel.

Wel een nieuwe stabilisator stang. Maar nog steeds herrie in de "tent"

• 3 months later...
Posted

Eindelijk opgelost!! Na een modificatie van de schokbrekers zijn er 2 nieuwe gemonteerd. Volgens de monteur zat er op de oude een "rode" markering, en op de nieuwe een groene. Wat er voor verschil in zit weet ik niet, wel dat het rammelen nu eindelijk weg is. Oplossing is nu dus bekend bij Fase in Alphen aan den Rijn.

Posted

name='OxyBull'

Typisch, wil(len) ik/wij toch wel willen weten (rood-groen?)

Maar, opgelost, waarvoor "hulde" he, heerlijk om te lezen het bestaat toch nog.

Posted

Het is volgens mij de schokbreker...

Jammer dat de dealers de tips van EB niet lezen...ondanks werelds loon maar weer. 27 mei aangegeven en nu pas opgelost...

• 2 months later...
Posted

Eindelijk opgelost!! Na een modificatie van de schokbrekers zijn er 2 nieuwe gemonteerd. Volgens de monteur zat er op de oude een "rode" markering, en op de nieuwe een groene. Wat er voor verschil in zit weet ik niet, wel dat het rammelen nu eindelijk weg is. Oplossing is nu dus bekend bij Fase in Alphen aan den Rijn.

Helaas nog steeds niet opgelost. Stabilisatorstangen zijn vervangen, geen verandering. Via Kia Fase oplossing (aanpassing voorschokbrekers) aangereikt gekregen (waarvoor hartelijk dank). Dit bij mijn dealer kenbaar gemaakt. Die zegt dat het nog in onderzoek is bij KMNL en dat er nog geen landelijke oplossing is. Zodra die er is, wordt de auto teruggeroepen......ik begin er een hard hoofd in te krijgen en baal enorm!!

Groet, Wolly

Posted

Ga dan even naar Fase of een andere dealer.

Je eigen dealer ligt dwars...

Ik knap eigenlijk steeds meer af op kennis en niet communiceren van sommige dealers als ik

de berichten hier zo lees.

Posted
:) Na de vervanging van de schokbreker bij Fase, geen rammel meer. De garantie is niet dealergebonden! Mijn auto komt uit Delft, maar Fase is dichterbij voor mij. Prima service!! Mijn advies; ga lekker naar Fase of een andere dealer die wel wil meewerken.