Jump to content

Afleveringskosten...

Guest janoeska

Recommended Posts

Guest janoeska

Ik wilde graag weten wat de "afleveringskosten" omvatten. In het koopcontract kan ik hier niets over vinden en heb toen Kia Nederland gemaild. Na anderhalve week nog geen reactie dus dacht ik even bellen dan maar.....

Toen werd mij een hoop duidelijk. Transsportkosten, schoon maken/poetsen, kenteken aanvragen, verbandtrommel, veiligheidsvest 2x, lampjes, bagagenetje, gevarendriehoek enz, maar nu de benzine!

Ik kreeg te horen dat je maarrrrr voor ?25 :oops: aan benzine mee krijgt volens Kia Ned. Zijn er Kia rijders onder ons bij wie het anders is gegaan bij het kopen van een nieuwe Kia? Ik wist niet beter of je kreeg de auto mee met een volle tank want dit zit toch bij de bekende "afleveringskosten" in.....? Ruim ?700 voor de Sorento :shock: en dan maar een klein beetje peut....... :( Garoetje janoeska

Ik kreeg toch echt maar voor ? 25 brandstof mee...

Eerste pomp gelijk tanken, metertje sloeg bijna niet uit.

Doe dan nog 50 euro op die afleverkosten, afleveren met een lege tank staat zo goedkoop :wink:

Misschien dat er toch wel onderscheid gemaakt wordt tussen grote en kleine auto's.

Die van ons heeft "maar" een tank van 35 liter, 58-65 voor de Sportage en de Sorento zelfs 80 liter.

dan kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat je bij een Sorento niet zo gemakkelijk een volle tank meekrijgt, immers 80 liter a 1,26= 100,80.

Maar idd als je de afleveringskosten van ?749 geprestenteerd krijgt mag je daar ook wel iets van terugzien......................lijkt mij.

En de kentekenplaten, vestjes en andere standaard toebehoren zijn net zo duur als voor de Picanto, en daar betaald men maar ?495 voor.

Philip

Het belangrijkste onderdeel van de afleveringskosten zijn de transportkosten. En een Sorento is wel een beetje zwaarder (lees duurder) voor een transport. Niet alleen voor de boot maar ook voor transport in NL van Rotterdam naar dealer.

Verder zijn bijv. de kentekenplaten van een picanto niet net zo duur als van een Sorento. Bij een Sorento (en meerdere types) zitten er opgelegde letters op.

Verder zijn bijv. de kentekenplaten van een picanto niet net zo duur als van een Sorento. Bij een Sorento (en meerdere types) zitten er opgelegde letters op.

Misschien een stomme vraag: wat is hiervan nu de reden???

Eigenlijk vind ik, dat de dealer aan de toekomstige eigenaar van iedere nieuwe auto MOET vragen wat voor letters/types er op de plaat moeten komen zitten.

Ik had er wel voor gegaan, misschien 2 tientjes meer kwijt bij aanschaf, nu vele malen meer, achteraf.

Philip

@ Tazteam.

De dealer kan hier ook niet in kiezen..... is een keer zo besloten door importeur iom dealer.

Picanto en Rio hebben standaard platen en rest heeft kentekenplaten met opgelegde letters.

Het is ook niet mogelijk voor een dealer om aan te geven dat bijv. een picanto met opgelegde letters voorzien moet worden. Platen worden centraal gemaakt in Culemborg en verstuurd naar dealers.

Guest janoeska

Hallo beste mensen, op de eerste plaats bedankt voor jullie reactie en ik heb dan ook genoeg info om weer eens met de dealer Durmi in Purmerend te gaan praten (kan ik gelijk weer even naar de Sorento gluren) onder het genot van een bakkie koffie.

Ps., dat van die kenteken platen met opgelegde letters wist ik niet en ja ik vind ook, overleg even met de klant/koper(s).

Bedankt maar weer, Groet Janoeska

De dealer kan hier wel voor kiezen. De kentekenplaten moeten besteld worden. Die komen niet van Kia Nederland.

Dit is niet correct!! Natuurlijk moeten de platen besteld worden maar een dealer kan dit niet aangeven. Picanto en Rio zijn gewoon voorzien van 'normale' platen en overige modellen van 'luxe' platen. Dus er is voor een dealer niets te bestellen aan.

Uiteraard kan de dealer bij een plaatselijke leverancier de platen inleveren en andere bestellen maar dit kan iedere particulier ook.

En op zich is het al heel wat dat bij Kia op bepaalde modellen standaard luxe platen gemonteerd worden. Bij de meeste merken is dit helemaal niet zo en moet je er gewoon voor bij betalen.

Het is en blijft een raar iets, waarom een verschil maken, luxe of standaard.

Net of de kopers van Picanto en Rio "minder" te besteden hebben, dus goedkopere platen moeten hebben dan andere modellen.

Het zou Kia Nederland sieren om ALLE modellen uit te voeren met luxeplaten, de reden is simpel: dank voor de aanschaf van een Kia.

Philip

Tsja nouja het zou een luxe zijn als ze erop mochten :lol:

Op de Land Rover zitten blauwe platen met witte letters, die zijn ook een stuk mooier. Ze zijn sowieso mooier aangezien de plaat v??r op de Rio gekreukt is door een trekhaak :evil: