elmerblues Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Zoals bekend loop ik nogal te donderjagen met de instellingen van de standaard fabrieksradio zoals deze in de SP3 zit. Het meest irriterende probleem is dat de radio niet onthoudt wat de laatste instelling is waar ik naar geluisterd heb. Als ik bijv. naar muziek op mijn USB stick luister en ik zet de auto uit (ik laat de USB stick zitten), dan is het niet zeker dat op het moment dat ik de auto weer start, weer automatisch naar de USB stick ga. En zeker niet naar hetzelfde nummer waar hij mee bezig was. Soms gaat de autoradio verder met USB maar dan het allereerste nummer, of soms gaat de radio spelen waarbij als source volkomen willekeurig AM of FM wordt gekozen. Ontzettend irritant dat ik weer handmatig de naar de USB stick/folder/track moet om naar het laatste nummer te gaan, als ik de auto even heb uitgezet (bijv. voor tanken). Zie ik een instelling over het hoofd? Heeft iemand anders dit probleem ook?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Je vind het geluid ook al niet best.. Ik vermoed dat er of een andere radio tegenwoordig wordt gemonteerd of dat die van jou niet helemaal in orde is. Mijn radio heeft een prima geluid met zowel mp3/cd/radio en onthoudt altijd de laatste broninstelling. productiedatum van mijn auto ca 29/9/2010 (sticker radiator) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Mijn radio heeft een prima geluid met zowel mp3/cd/radio en onthoudt altijd de laatste broninstelling. productiedatum van mijn auto ca 29/9/2010 (sticker radiator) Ik sluit me hier bij aan een prima radio en blijft daar waar je op af gestemd was alleen niet als je de USB er uit haalt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted May 24, 2011 Author Share Posted May 24, 2011 Hmmmm. Dus even voor de duidelijkheid: als jullie naar een liedje luisteren op de USB stick (bijv. Corry en de Rekels), en je zet de auto uit via contactsleutel, en de volgende dag stap je weer in je Sportage en je draait de sleutel om dan klinkt Corry weer op orkaankracht uit de speakers? Zelfde liedje en speelt verder vanaf het punt waarop je gisteren de auto uitgezet hebt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Hmmmm. Dus even voor de duidelijkheid: als jullie naar een liedje luisteren op de USB stick (bijv. Corry en de Rekels), en je zet de auto uit via contactsleutel, en de volgende dag stap je weer in je Sportage en je draait de sleutel om dan klinkt Corry weer op orkaankracht uit de speakers? Zelfde liedje en speelt verder vanaf het punt waarop je gisteren de auto uitgezet hebt? Jawel dan gaat hij vrolijk verder waar hij gestopt was,niet als je de usb stick eruit hebt gehaalt dan begint hij weer opnieuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Jawel dan gaat hij vrolijk verder waar hij gestopt was,niet als je de usb stick eruit hebt gehaalt dan begint hij weer opnieuw Als je de USB stick er NA het contact uitzetten uithaalt en VOOR het contact aan de USB stick weer op zijn plek zet, heb je ook behoud van nummer en geluidsinstellingen. @ EB, Kun je trouwens eens een plaatje plaatsen van je radio. Bij een posting van een donkere alarmknop zie ik ook een andere radio, misschien vandaar. De winst moet vast ergens vandaan komen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted May 24, 2011 Author Share Posted May 24, 2011 @ EB, Kun je trouwens eens een plaatje plaatsen van je radio. Bij een posting van een donkere alarmknop zie ik ook een andere radio, misschien vandaar. Bij deze. Mooi dashboard en alarmknop eh? De winst moet vast ergens vandaan komen.. HAHAHAHA. Gelukkig heeft de fabriek niet veel te maken met het feit dat ik de dealer heb uitgeknepen Verder viel mij ook op dat bijv. de random functie niet wordt vastgehouden. Na contact uit en weer aan is hij spontaan vergeten dat hij op random stond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 prachtvol, maar dat is idd dezelfde radio die ik ook heb. Hij kan dus geen settings onthouden, dat is waarschijnlijk ook de reden dat USB en Radio zo anders klinkt (wilde gok) Ik zeg, hup een verse halen.. Dit hoort niet, en anders ga je bij de dealer maar even bij de democar vergelijken en anders ben je ook welkom in NWGein. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 Verder viel mij ook op dat bijv. de random functie niet wordt vastgehouden. Na contact uit en weer aan is hij spontaan vergeten dat hij op random stond. Random en repeat wordt gewist dacht ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Broosje Posted May 27, 2011 Share Posted May 27, 2011 Hmmmm. Dus even voor de duidelijkheid: als jullie naar een liedje luisteren op de USB stick (bijv. Corry en de Rekels), en je zet de auto uit via contactsleutel, en de volgende dag stap je weer in je Sportage en je draait de sleutel om dan klinkt Corry weer op orkaankracht uit de speakers? Zelfde liedje en speelt verder vanaf het punt waarop je gisteren de auto uitgezet hebt? Misschien geen Corry en de Rekels meer draaien, kijken of dan je instellingen intact blijven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted May 27, 2011 Author Share Posted May 27, 2011 Ik zei 'jullie' bij Corry. In mijn auto geldt een algeheel verbod op Nederlandstalige muziek. In ieder geval: breaking news . Ik heb een andere USB stick gepakt, met een paar folders muziek er op en nu lijkt het goed te gaan. Ben nog aan het onderzoeken of dat ligt aan die specifieke USB stick of dat op de oorspronkelijke USB stick misschien teveel files of folders staan...of wellicht een andere reden. In ieder geval: dit probleem is USB stick gerelateerd, hoe raar dit ook mag klinken. To be continued..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts