Guest Timo0103 Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Ik heb gister nieuwe speakers besteld omdat het standaard spul niet echt geweldig is. Deze sets heb ik besteld: Voor aan de voorzijde Voor aan de achterzijde. Deze luidsprekers klinken echt heel mooi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeertV Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Zien er leuke setjes uit!!! Zijn deze standaard in te bouwen op de plaatsen voorzien in de wagen? Of moet er breek en snijwerk aan te pas komen? Wat kosten deze setjes? veel speelplezier ermee mvg GeertV Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Mooie dingen , heb je ze op internet gekocht, Zoja waar? Wat zijn de specificatie's? Kunnen wij een versterker bij aansluiten op het navigatiesysteem? Nog vraagje, staat hier waarschijnlijk hier ergens op dit forum maar ik vind het niet terug, wat met de garantie van de gps? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 Een beetje bovengemiddelde handigheid is wel vereist om het mooi in te bouwen. Zal straks even uitgebreid andwoorden omdat ik alleen mijn mobiel bij me heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted May 29, 2011 Share Posted May 29, 2011 1 Hertz ESK 165L ESK165L €162,50 1 Hertz ECX 165 ECX165 €95,00 Dit zijn de prijzen van de setjes, gekocht via Internet bij ACR Helmond. Ik weet niet zeker of je op de standaard Kia navi een versterker aan kan sluiten, maar daar kan vast iemand anders van het forum antwoord op geven. De tweeter van de voorste compo set is zeker wat aanpas werk om hem passend te krijgen in de bestaande ruimte. Deze is zeker niet helemaal optimaal maar wel erg mooi weggewerkt. Versterker is niet echt nodig maar kan natuurlijk altijd voor wat meer body aan het geluid. Als je verder nog iets wil weten, vraag maar raak. Ik zal wel foto's maken al ik aan het bouwen ben zodat iedereen kan meekijken en zelf aan de slag kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 Waar ik met name in geïnteresseerd ben is hoe je de deurpanelen loskrijgt. Dus de locaties van alle boutjes, schroefjes, clipjes. Moet je het deurpaneel eerst optillen en er dan vanaf halen of kan je deze er zo afhalen...etc. Verder vind ik met name het geluid van de speakers in de achterdeuren tegenvallen, die voorin gaan eigenlijk nog wel. Maar dat is een persoonlijke mening. Ik weet niet zeker of je op de standaard Kia navi een versterker aan kan sluiten, maar daar kan vast iemand anders van het forum antwoord op geven. Daar zit toch al een versterker aan? Een versterker en een subwoofer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kialoog Posted May 31, 2011 Share Posted May 31, 2011 elmerblues' zei: Waar ik met name in geïnteresseerd ben is hoe je de deurpanelen loskrijgt. Dus de locaties van alle boutjes, schroefjes, clipjes. Moet je het deurpaneel eerst optillen en er dan vanaf halen of kan je deze er zo afhalen...etc. Hmm, hmm, alweer aan de beterende-hand merk ik hieruit? Groet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmerblues Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 elmerblues' zei: Hmm, hmm, alweer aan de beterende-hand merk ik hieruit? Groet Nee, helaas niet. Maar het wil ook niet zeggen dat ik gelijk de deurpanelen van mijn sportage ga afslopen maar laten we hier niet off-topic gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 elmerblues' zei: Waar ik met name in geïnteresseerd ben is hoe je de deurpanelen loskrijgt. Dus de locaties van alle boutjes, schroefjes, clipjes. Moet je het deurpaneel eerst optillen en er dan vanaf halen of kan je deze er zo afhalen...etc. Hmm, hmm, alweer aan de beterende-hand merk ik hieruit? Groet Hier staat het prima uitgelegd: http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/61992-quick-tutorial-2011-sportage-door-panel.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Sorry, mijn iPad maakt de woorden verkeerd af...., ik bedoelde te zeggen: "..........in de standaard configuratie, dus zou dit wel overwegen....." Ps. Er is geen Edit mogelijkheid van de eigen berichtjes op dit forum? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kruis Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Met de link hierboven krijg je de deurpanelen er inderdaad heel simpel af. Ik heb het al een aantal keer gedaaan en het duurt inmiddels nog maar 1 minuut eer je een panel eraf hebt. Heel simpel. Maar, met de plastic kapjes bij/achter de spiegel blijf ik problemen houden. Er is al e.e.a. van de plastic palletjes afgebroken, gelukkig kan ik nog steeds zonder zichtbare schade alles terug 'klikken'. Bij inbouwen nieuwe speakers moet je met een scherpe puntzaag dwars door de huidige speaker heenprikken en rondom uitzagen. De mal waar de standfaard speakers inzitten laat je dus zitten. Deze zit vast m,et potnagels en dat was te ingewikkeld voor mkij om te vervangen. De nieuwe speakers kan je daar op schroeven. De doorgang voor speakerkabel kan je met een schroevendraaier doorprikken/drukken en groter maken. Dan kan de nieuwe draad er gemakkelijk doorheen. Het tweeter gedeelte (plastic kap +/- 10x5cm) zit los in het deurpaneel en daar kan je de nieuwe tweeters in plaatsen. Ik heb met een stanleymes stukken plastic moeten wegsnijden om de nieuwe grotere tweeters te kunnen plaatsen. Daarna vastgezet met secondelijm en kit. Voor het crossover filter heb ik een schroef onderaan (aan de kant van de scharnieren) losgedraaid en hier het filter met dezelfde schroef weer vastgezet (je ziet/merkt vanzelf waar het deurpanel wel of geen extra ruimte heeft voor deze dikte. Dit klinkt ingewikkeld maar ik ben niet technisch en heb dit zonder hulp fluitend in elkaar gezet. Voor alle 4 deuren ben ik wel een volle dag bezig geweest om dit netjes te doen (achter kan je natuurlijk geen losse tweeters kwijt). En het is de moeite waard, verschil in geluid is enorm. Zelfs zonder extra versterker (ik heb een Pioneer app radio laten inbouwen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGA1600 Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Dat het geluid zoveel beter wordt is mooi om te horen (haha) maar welke speakers heb je toegepast? Ook die van Hertz zoals boven omschreven, of wat anders en hoe ben je tot die keuze gekomen? Ik begrijp uit de specificatie in de prijslijst dat er in de Sportage X-clusive en de Sportage SuperPack een externe versterker en een subwoofer zijn toegepast. Waar zou ik de specificaties daarvan kunnen vinden? Zijn de overige speakers hetzelfde? Waar zitten die versterker en subwoofer eigenlijk 'verstopt'. In de auto? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Pilot Posted October 29, 2012 Share Posted October 29, 2012 @ allen Dit onderwerp heeft ook mijn interesse. Het geluid is inderdaad niet zo overtuigend, ondanks de vele luidsprekers en subwoofer. Waar ik een beetje voor vrees is dat het niet enkel de keuze van luidsprekers is, maar ook de versterker. In de audiowereld gaan nogal wat zaken hand in hand. Enkel speakers vervangen is mogelijk niet voldoende zonder de specificaties te kennen van de versterker. Wil ook wel weten waar alles zit en of je dat zelf zonder schade kan vervangen. Indien iemand hier goede ervaringen of tips heeft, dan hoor ik dat ook graag. Mvg Martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pipercub Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 hallo, kijk eens op deze link en het moet duidelijk zijn. http://www.kia-forums.com/3g-2011-sportage/78096-full-stereo-less-head-unit-installation.html groet, Pipercub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Pilot Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Prachtig. Duidelijk in beeld gebracht en zoals ik al dacht, ook de Amp vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimme Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 Altijd opletten dat je geen luidsprekers koopt die veel vermogen hebben bijvoorbeeld 200 watt of meer, als je (standaard) autoradio een ingebouwde versterker heeft van 4x20 Watt dan kan het zijn dat er niet veel geluid uit uw nieuwe luidsprekers komen en ben je verplicht om een extra versterker bij aan te sluiten. Heb ik meegemaakt bij mijn vorige auto. En tot slot wil ik zeggen dat ik de standaard geluidsinstallatie van de Sportage meer dan voldoende vind. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts