Jump to content

Stuurbekrachtiging Venga

BenW

Recommended Posts

Pinksterzondag overkwam het mij tot 3-maal toe dat de stuurbekrachtiging (En ook de ESP)van mijn Venga (31 mei2010)uitviel. Na herstarten deed hij het weer (even dus!). Ik kan je verzekeren dat het behoorlijk schrikken is als je net aan het inhalen bent!

Mijn dealer deed het af als "een bekend probleempje....dat wel meer voorkomt".

Ook mijn vraag of er hiervoor dan geen terugroepactie was geweest werd schokschouderend afgedaan.

Ze hebben een onderdeel van het kachelcircuit (?????) vervangen en medegedeeld dat het niet meer voor kan komen.

Ik ben echter geenszins gerustgesteld en vraag me nu af of ik nu gek ben of met een kluitje in het riet ben gestuurd.

Iemand dezelfde ervaringen?

met vriendelijke groet!

Pinksterzondag overkwam het mij tot 3-maal toe dat de stuurbekrachtiging (En ook de ESP)van mijn Venga (31 mei2010)uitviel. Na herstarten deed hij het weer (even dus!). Ik kan je verzekeren dat het behoorlijk schrikken is als je net aan het inhalen bent!

Mijn dealer deed het af als "een bekend probleempje....dat wel meer voorkomt".

Ook mijn vraag of er hiervoor dan geen terugroepactie was geweest werd schokschouderend afgedaan.

Ze hebben een onderdeel van het kachelcircuit (?????) vervangen en medegedeeld dat het niet meer voor kan komen.

Ik ben echter geenszins gerustgesteld en vraag me nu af of ik nu gek ben of met een kluitje in het riet ben gestuurd.

Iemand dezelfde ervaringen?

met vriendelijke groet!

Nee je bent niet gek, ten minste daar ga ik even niet van uit.

Ze gaan er bij Kia NL er van uit dat als de betreffende onderdeel vervangen is, dat dan het probleem weg is, de toekomst moet dat nog uit wijzen.

Wel aardig om te lezen (natuurlijk niet leuk is) is dat wij, toen we nog de Kia Venga 1.4 extra met comfort pack hadden, hadden we o.a. het zelfde probleem, dat van de uitval van de

stuurbekrachtiging tijdens het rijden en volgens Kia NL en de onze vorige dealer was dat onmogelijk, hieruit blijkt weer dat ik / wij gelijk hebben.

Ik / wij wensen jullie dan ook veel succes met jullie Kia Venga en hopen voor jullie dat het probleem is opgelost.

PS: lees ook eens het gedeelte Venga problemen op deze forum cool.gif

Probleem is inderdaad bekend en de te vervangen module (kachel) is ook de juiste probleemoplossing.

Dat je dit is overkomen, had alleen wel door de dealer iets meer meelevend gebracht mogen worden.

Kia groeit snel, maar nog niet alle dealers hebben begrepen dat de klant graag terugkomt wanneer hij/zij

goed geholpen wordt.

Ik wens je (weer) veel plezier met je Venga.

Vreemd: Bij mijn Venga 1.4 komt het nogal eens voor dat er geen systemen als stuurbekr.; esp; e.d. meewerken na het starten. Je rijdt dan weg en denkt: verhip, da's zwaar sturen, je kijkt naar je lampjes en je weet: oh jee, het is weer zover. Auto aan de kant, motor af en weer starten en probleem is verholpen.

Dat dit nogal eens voorkomt vind ik ook onprettig. (nogal eens is zeker eens per maand.)

Peer

Vreemd: Bij mijn Venga 1.4 komt het nogal eens voor dat er geen systemen als stuurbekr.; esp; e.d. meewerken na het starten. Je rijdt dan weg en denkt: verhip, da's zwaar sturen, je kijkt naar je lampjes en je weet: oh jee, het is weer zover. Auto aan de kant, motor af en weer starten en probleem is verholpen.

Dat dit nogal eens voorkomt vind ik ook onprettig. (nogal eens is zeker eens per maand.)

Peer

Peerke,

De reactie van Smart klopt helemaal.

Het probleem zit in de module die de airco aanstuurt (geldt niet voor climate control). Tijdens het starten signaleert de software een fout en gaat dan in veilige modus. Daardoor werken verschillende systemen niet meer.

Even naar de dealer en het is weer opgelost.

Beste Vengager,

Bedankt voor je reactie!

Ik reageerde op het eerste bericht verrast omdat daar het euvel optrad tijdens het rijden. Dat gebeurt bij ons nooit: altijd bij het starten.

Maar ik weet wat me te doen staat!

Peer