Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

winst / verlies 120km / 100km/h

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ben er weer eens een keertje.

Sinds ik mijn witte waas heb ben ik een stuk rustiger gaan rijden. Ik rijd op de snelweg bijna nog maar max 100km per uur.

De laatste maanden rijd ik regelmatig op de zelfde dagen en tijdstip van Tegelen naar mijn werk in Geldrop. Dit is een afstand van ca 50km waarvan ca 45km snelweg is. (A73 en A67)

De laatse tijd heb ik mbv de b.c. mijn reistijd bij gehouden. Ik zet bij vertrek de rijstijd op 0 bij vertrek (ma, woe, zat, om 6:45 uur) en kijk op de parkeerplaats van mijn werk naar de gereden min.

Bij het rijden van max 100km/h rijd ik er steeds 37 min op. Rijd ik 120km/h zodra het mogelijk is, is mijn reistijd 34 min.

De tijdwinst die ik boek over het zelfde traject op de zelfde dagen en tijdstippen is dus slechts 3min en dat over 50km.

Wel is mijn verbruik en slijtage natuurlijk hoger omdat ik A meer toeren maak omdat ik 120km/h rijdt. B Vaker optrek om maar weer aan de 120km/ h te komen nadat bv een vrachtwagen op de linker baan heeft gereden b.v. C Hogere slijtage van de remmen en banden. (Meer stuurbewegingen ivm inhalen). D meer ''stress'' tijdens het rijden omdat er steeds automobilsten zijn die denken dat ze zonder hinder ff snel voor kunnen schieten tijdens hun inhaal actie.

Mijn conclusie is: ik blijf lekker max 100km/ h rijden op snelweg. Het rijdt super relax, want je hoeft maar zelden van je gas af ook niet bij het naderen van een langzamere rijder (helaas geen cruise control). Het rijdt zuinig ( gem 1 Ltr/ 14,5 km incl airco en stadsverkeer)en je hebt minder slijtage aan banden, remmen, enz.

Ondank ik niet vaak meer te vinden ben op het forum, blijf ik jullie wel allemaal zoveel mogelijk volgen.

Groeten Micle

Geplaatst

Dat krijg je als je niet erg actief meer bent op het forum. Had wel de zoek functie gebruikt en kon niets vinden. (met andere woorden gezocht)

Bij deze wil ik jou hartelijk danken Bigwade voor de link.

(Mogelijk dat mijn verhaal verplaatst kan worden naar de eerste topic om vervuilen te voorkomen)

Geplaatst

Leuk dat je ervaringen overeen komen met de mijne :-)

Tijd afwezig geweest, toch niks ernstigs ?

Bevalt tuut ?

grtz!

Geplaatst

Leuk dat je ervaringen overeen komen met de mijne :-)

Tijd afwezig geweest, toch niks ernstigs ?

Bevalt tuut ?

grtz!

In tegendeel bigwade,

Heb het erg druk met nieuwe vriendin wonen ca 52km van elkaar. Inmiddels ook een moestuin gevonden en daar verslijten wij beide erg veel tijd.

De witte waas bevalt nog steeds uitstekend en vind ik tot op heden nog de fijnste auto die ik gehad heb.

In de winter zal ik wel weer vaker hier te vinden zijn. Ik blijf het forum wel volgen op de achtergrond.

Geplaatst

Jij rijd fluitend naar lief en moestuin.......

Geweldig nieuws.

Maar eh, moestuin zonder wifi ? :D

Geplaatst

Geweldig die Micle. Een vriendin en samen lekker aan het werk in de moestuin.

En wij maar denken dat tie hele dagen zijn witte waas aan het poetsen is......!

Prachtig stel toch.......hahahaha!

Boschhoeve-moestuin-432x288.jpg

Geplaatst

Hahahah die Bigwade toch,

Ik poets nog steeds mijn witte waas 1 x per week en binnen kort heb ik besloten om een hele dag te poetsen. (stap 1 t/m stap 5)

Ga komende maand de clay e.d. bestellen. Ik begin er gewoon aan en zie wel waar het schip strandt. (veel filmpjes kijken van de stappen)

Zal tegen die tijd wel een paar foto's maken en plaatsen.

Ik heb idd geen Wifi op de moestuin. Wat telefoons betreft loop ik flink achter, ik kan met de mijne bellen en smsen en dat vind ik meer dan voldoende. De telefoon is al 4jaar oud en daar zit zelfs nog de simlock nog op, maar werkt nog steed uitstekend.

Overigens ga ik met de fiets of te voet naar de moestuin. Ben er wel aan het denken om een trekhaak te laten monteren zodat ik af en toe grotere spullen e.d. kan brengen naar de moestuin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...