Gast asterix Geplaatst 21 Juni, 2011 Geplaatst 21 Juni, 2011 Vandaag is het zwarte gedeelte van mijn achterbumper vervangen omdat onze Sportage van achteren aangetikt was. Voor de rest geen schade gelukkig. Wel een hele operatie ... de hele boel moet eraf ... Marcel Quote
smetjesmee Geplaatst 22 Juni, 2011 Geplaatst 22 Juni, 2011 Vandaag is het zwarte gedeelte van mijn achterbumper vervangen omdat onze Sportage van achteren aangetikt was. Voor de rest geen schade gelukkig. Wel een hele operatie ... de hele boel moet eraf ... En als de bumper er volledig af is, wat gebeurt er dan...? Het zwarte gedeelte losmaken en vervangen? Quote
Gast asterix Geplaatst 22 Juni, 2011 Geplaatst 22 Juni, 2011 En als de bumper er volledig af is, wat gebeurt er dan...? Het zwarte gedeelte losmaken en vervangen? De bumper is dus niet alleen maar het zwarte gedeelte maar de carrosserie delen op de hoeken achter zitten dus vast aan het zwarte gedeelte. Om die hoeken los te krijgen, moeten de achterlichten los. In het zwarte gedeelte zit nog een 'bumper balk' en de onderste achterlichten. Als alles los moet, heb je een berg met schroefjes en draden (o.a. vanwege de parkeersensoren). Vervolgens nog een beetje wrikken om het los te krijgen van de gekleurde carrosserie delen. De monteur was er anderhalf uur mee bezig. Interessant advies bij het verwijderen van de grote achterlicht units is om een stuk tape te plakken op de lak en half achter de hoeken van de units aan de zijkant omdat bij het losmaken blijkbaar makkelijk de lak kan beschadigen. Marcel Quote
wimme Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 En wat is de juiste technieck om de achterlichtunits uit te halen? Ik heb geprobeerd om deze uit te halen daar ik de ledlampjes wou inbrengen, maar merkte ook dat als je het doet volgens de handleiding je de hoek van de lampunit in je lak boort en zo behoorlijk beschadigd. Met twee man kregen we het niet voor elkaar en heb ik om verdere schade te voorkomen besloten om de lichtunits te laten zitten en de ledlampen niet te installeren. Maar misschien heeft iemand tips... Quote
Gast asterix Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 En wat is de juiste technieck om de achterlichtunits uit te halen? Ik heb geprobeerd om deze uit te halen daar ik de ledlampjes wou inbrengen, maar merkte ook dat als je het doet volgens de handleiding je de hoek van de lampunit in je lak boort en zo behoorlijk beschadigd. Met twee man kregen we het niet voor elkaar en heb ik om verdere schade te voorkomen besloten om de lichtunits te laten zitten en de ledlampen niet te installeren. Maar misschien heeft iemand tips... Je bedoelt de grote achterlichten aan de zijkant (de remlichten)? Wat ze bij de garage deden was een stuk gaffer tape nemen en voorzichtig met de hand de lampunit aan de zijkant (de punt die naar de voorkant van de auto wijst) iets naar voren trekken en dan de gaffer tape gedeeltelijk erachter en vooral ook op de lak om die punt heen. Vervolgens schroeven loshalen die achter de achterklep zitten (zie je vanzelf als je de achterklep open doet) en dan beetje wrikken en tegelijkertijd recht naar achteren trekken. Het leek wat knullig te gaan, maar op zich ging het wel vlotjes en eenvoudig. Marcel 1 Quote
smetjesmee Geplaatst 23 Juni, 2011 Geplaatst 23 Juni, 2011 Je bedoelt de grote achterlichten aan de zijkant (de remlichten)? Wat ze bij de garage deden was een stuk gaffer tape nemen en voorzichtig met de hand de lampunit aan de zijkant (de punt die naar de voorkant van de auto wijst) iets naar voren trekken en dan de gaffer tape gedeeltelijk erachter en vooral ook op de lak om die punt heen. Vervolgens schroeven loshalen die achter de achterklep zitten (zie je vanzelf als je de achterklep open doet) en dan beetje wrikken en tegelijkertijd recht naar achteren trekken. Het leek wat knullig te gaan, maar op zich ging het wel vlotjes en eenvoudig. Marcel Bedankt voor de tips Marcel! Quote
Dashnim Afuzi Geplaatst 10 September, 2020 Geplaatst 10 September, 2020 @asterix Mag ik ook weten wat voor prijskaartje hieraan zit? Vandaag heb ik namelijk precies het zelfde gehad. Ben nu aan het orienteren! Quote
Murcielaygo Geplaatst 10 September, 2020 Geplaatst 10 September, 2020 Het is maar de vraag of er NEGEN jaar later nog antwoord komt. En of die gegevens dan nog vsn toepassing zijn... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.