Guest vakkie uu Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Rij ik net 2 weken rond in mijn 3 en 1/2 week geleden gekochte Kia Ceed SW met een stukje financiering tegen 5,9%..... Krijg ik net een mailtje van Kia.nl dat je nu tegen 0% een uitgestelde betaling kan krijgen tot 2013. Mijn auto is op 8 juni afgeleverd en kenteken om 17.17 op naam gezet nadat alle papieren getekend waren. Op de website van Kia staat 9 juni! http://www.kia.nl/Kia-nieuws/home/Algemeen/Kia-introduceert-Brooklyn-modellen-met-financieringsaanbod/?utm_source=MK20110624&utm_medium=email&utm_term=&utm_content=header&utm_campaign=Brooklyn-financieringsactie Zou mijn dealer hier op 8 juni al van geweten hebben? Gaat niet om grote bedragen maar voel me toch vooral vanuit het principe een beetje ge....... JM Quote
Guest Angelique Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Ik zou met dat "ik voel me een beetje ge*****" gevoel bij de dealer melden. Ik weet niet hoe het bij auto's en leningen is, maar in de gewone winkel kun je als er zo'n korte tijd tussen een aanbieding is, deze nog wel opeisen. Het is dan een kwestie van klantvriendelijkheid hoe ze met dit omgaan. Niet geschoten, altijd mis natuurlijk, al zou je maar anderzijds een compensatie voor het bedrag krijgen. (leuk setje winterbanden ofzo) Quote
Alex VB Posted June 24, 2011 Posted June 24, 2011 Ik zou niks doen.. Wat????? Kijk eens naar de voorwaarden van zo'n "renteloze" lening en een lening waar men een percentage aflost qua rente. Als je al eens kijkt naar het af te lossen bedrag na deze periode val je om.. Een renteloze en uitgestelde betalings lening is duurder dan een lening waarbij je meteen rente aflost.. Quote
Guest vakkie uu Posted June 25, 2011 Posted June 25, 2011 Ik zou niks doen.. Wat????? Kijk eens naar de voorwaarden van zo'n "renteloze" lening en een lening waar men een percentage aflost qua rente. Als je al eens kijkt naar het af te lossen bedrag na deze periode val je om.. Een renteloze en uitgestelde betalings lening is duurder dan een lening waarbij je meteen rente aflost.. Die kan ik echt niet volgen. Het totaal te betalen bedrag over de hele periode (in totaal dus) is toch gewoon lager bij renteloos....... Quote
bigmac Posted June 26, 2011 Posted June 26, 2011 Ik begrijp dat ook niet. Renteloos kun je toch gewoon het totale resterende bedrag aan het eind betalen (en in de tussentijd rente van trekken als je het wel hebt en op de bank zet.) Quote
Guest vakkie uu Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 Update Na het nodige getouwtrek tussen dealer (waar ik mijn beklag had gedaan...) en Santander heb ik uiteindelijk toch de uitgestelde betaling tot 2013! Top! Na januari 2013 wordt het ineens duur als je niet het hele bedrag in 1x aflost. Dat is wat Alex VB bedoelt. Dus 0% actie is interessant mits je alles af kan lossen na afloop... Zo niet 9,9%.... Anyway..ik ben tevreden dat mijn dealer het op deze manier heeft rechtgezet want voor mij is deze regeling wel perfect.. Quote
Recommended Posts