Jump to content

Recommended Posts

Posted

kan iemand mij aub vertellen of de volgende beschrijving van velgen op een kia picanto past zonder moeilijk te doen dus gewoon fff huppp erop te zetten???

16 inch 7,5j voor en de achterste velgen zijn 16 inch 9j de steek is 4x100

welke soort banden moet er dan op om geen problemen te hebben?

Posted

E?n post is genoeg hoor.

Ik denk dat je het beste even kan bellen met een plaatselijke bandenboer of automaterialenhandel.

Tazteam is ook veel bezig met zijn Picanto, en zal je vast ook verder kunnen helpen.

Posted

Geplaatst: Vrijdag 9 Maart 2007, 19:21 Onderwerp: kia picanto velgen en maten

--------------------------------------------------------------------------------

kan iemand mij aub vertellen of de volgende beschrijving van velgen op een kia picanto past zonder moeilijk te doen dus gewoon fff huppp erop te zetten???

16 inch 7,5j voor en de achterste velgen zijn 16 inch 9j de steek is 4x100

welke soort banden moet er dan op om geen problemen te hebben?

Posted

9J????

Dan mag hij NIET verlaagd zijn, en de ET waarde moet wel kloppen tov de auto.

Ook de band zal laag gaan worden, een 45, of zelfs een 40, misschien een 35 serie.

Maar als je veel drempels neemt...................niet doen zo breed, je krijgt onherroepelijk problemen met je spatborden.

En het comfort..................??

Succes met je keuze.

Philip

Posted

Daar komt het wel op neer. Ik denk persoonlijk dat je voor een kleinere velg kan gaan, met een wat grotere band. Dit zal je comfort ten goede komen, en je kunt 'm nog verlagen ook :wink:

Posted

Right from the horses mouth ...

De maximale corecte maat is 4.100 ,7.16" ET 38 met 195/40/16 .

Liggen op mijn beide PIC's ( zie foto's in het album ) ,met steengoede DUNLOPs 9000 is hier in Belgica volledig afgewerkt ,gebalanceerd met plaklood ,chroom ventielen+schachten ,montage .... 844 .- ... :cool:

M?t TUV ,geen EEG ... :shock:

Opgelet ,m?t verlaging dient met deze combinatie achteraan te wordt gebordeld !!! :x

Zonder verlaging ,raakt nergens ?n uuitstekend veringscomfort( beter dan de originele 14 duimers !! :roll: ).

Keep it on the island ... :wink: