Jump to content

Waarschuwingstoon niet dragen van je auto gordel

Recommended Posts

Posted

Gaat volledig automatisch, maar niet volgens een bepaald patroon.

Hij doet het ineens als je tijdens het rijden de gordel losmaakt.

Als je de motor laat lopen, en de gordel NIET inklikt, dan meestal na 2 a 3 minuten.

Maar als je wegrijdt zonder gordel gaat het alarm vaak direct af.

Je ziet het: geen patroon.

Philip

Posted

Als je de motor laat lopen, en de gordel NIET inklikt, dan meestal na 2 a 3 minuten.

Philip

Dank je wel!

We hebben de auto sinds zaterdag, maar moet zeggen dat de waarschuwingstoon nog niet is afgegaan...... Misschien nog even afwachten

Posted

Philip

Dank je wel!

We hebben de auto sinds zaterdag, maar moet zeggen dat de waarschuwingstoon nog niet is afgegaan...... Misschien nog even afwachten

In ieder geval ,toon of geen toon ,steeds de gordel aanklikken bij rijden ... g??n gordel in combinatie met airbags is een dodelijke combinatie bij accident ... :shock:

Ten Cents a Dance ,Fella' ... :wink:

Posted

Deze waarschuwingstoon zit alleen op modeljaar vanaf 2006 dus het zou kunnen dat je nog een oudere productieserie hebt. Als je in het chassisnummer kijkt zie je bijna achteraan een cijfer voor de T staan. Dit moet minimaal (volgens mij) een 6 zijn.

Posted
Deze waarschuwingstoon zit alleen op modeljaar vanaf 2006 dus het zou kunnen dat je nog een oudere productieserie hebt. Als je in het chassisnummer kijkt zie je bijna achteraan een cijfer voor de T staan. Dit moet minimaal (volgens mij) een 6 zijn.

Bedankt voor je reactie.

De auto is net ruim een week oud, dus hij moet erop zitten...

Posted

Zag dat je een Bling uitvoering hebt...... Weet niet zo of bij een Bling ook een waarschuwingstoon voor de gordel ingebouwd zit.

Een bling uitvoering is namelijk gebouwd op basis van een 'kale' EX en weet zo niet precies wat hier de standaard specs van zijn. Ik kan het hier wel eens nakijken of er in een voorraadauto een waarschuwingssignaal zit.

Posted

De EX is hier in Nederland het topmodel, dus het lijkt me wel dat het er in zit.

Posted
Zag dat je een Bling uitvoering hebt...... Weet niet zo of bij een Bling ook een waarschuwingstoon voor de gordel ingebouwd zit.

Een bling uitvoering is namelijk gebouwd op basis van een 'kale' EX en weet zo niet precies wat hier de standaard specs van zijn. Ik kan het hier wel eens nakijken of er in een voorraadauto een waarschuwingssignaal zit.

Zo kaal vind ik hem echt niet :-)

Op de airco na zit er echt van alles op.... :-))

Posted

EX is in alle landen het topmodel maar per land kan er gekozen worden wat de uitvoering is. Een Bling is wel gebouwd op een EX maar je begint altijd met een 'kale' basis uitvoering. Zo is de Bling niet voorzien van afstandsbediening, electrische ramen achterin, speakers achterin en nog wat zaken. Deze zitten wel op een NL EX.

Dus het zou ook best kunnen dat de Bling niet is voorzien van een waarschuwingstoon voor het niet dragen van de gordel. Ik moet dat even aan mijn vrouw vragen die heeft momenteel ook een Bling.

Maar die heeft altijd netjes haar gordel om dus dat moet ze even een keer vergeten..........