Jump to content

help ik krijg hoofdsteun niet los

wingman

Recommended Posts

Beste leden. Kort geleden heb ik tweetal hoofdsteunen met ingebouwde dvd gekocht. Maar ik kan niet originele hoofdsteunen los halen en achter kan van stoel krijg ik ook niet los. Ik ben benieuwd over jullie tips. m.v.g wingman

ik denk dat de sp3 ook active hoofdsteunen heeft (net zoals sorento, ceed etc), hierbij loopt er een kabel vanaf de onderkant van de rugleuning naar de hoofdsteun. Als je bij een aanrijding in de stoel wordt gedruk komt je hoofsteun een stukje naar voren om de klap op te vangen. Andere hoofdsteunen inbouwen gaat dus niet zomaar lukken en verlies je die functie. Bij een sorento heb ik een keer een hoofsteun moeten vervangen maar daarbij wel de achterplaat van de stoel kapot moeten trekken.

Toen ik mee aan het kijken was met monteur bij aanpassing software-instelling voor stuurbekrachtiging vertelde hij mij ongevraagd dat, als ik plannen had voor de montage van zo'n kolbert-hanger, ik dat door de garage moest laten doen omdat zelf verwijderen van de hoofdsteunen niet mogelijk was. En de IX35 heeft vanaf de basisuitvoering actieve hoofdsteunen volgens de folder, en de SP3 dan ook neem ik aan.

• 4 weeks later...

Heb ook getracht om hoofsteunen te verwijderen, zodat voorste passagiersstoel helemaal plat kon liggen; helaas kon slechts één kant uit de zetel gehaald worden. Volgens handleiding kan het wel??

• 1 month later...

Ik heb bij mijn garage gevraagd en heb ik dit antwoord gekregen: De hoofdsteunen zijn inderdaad niet los,er hangt een staalkabel aan die bij een botsing de hoofdsteun naar voren trekt om whiplash te voorkomen.

Als je hiermee aan de gang gaat heb je dus rekening te houden met de type goedkeuring v.d. auto.

Ik heb het 1x bij een Kia Céed gedaan,en heb de orginele hoofdsteunen laten aanpassen incl. schermen monteren.

Als u dit wil laten doen dan zal ik het kenteken en chassisnr. v.d. auto nodig hebben i.v.m. kleur v.h. interieur.

Na de hoofdsteunen aanpassen zal het ingebouwd moeten worden,wil je dit netjes doen ben je zo een uurtje of 8 bezig,denk dan maar aan stoelen uitelkaar halen draden doorvoeren alles solderen,enz.

Dus eigenlijk wordt het een hele dure hobby,ik denk.....(ruwe schatting).....dat je zomaar tussen de 1000-1200 Euro kwijt bent,en dan de schermen nog...............

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,mocht je tot accoord gaan hoor ik het graag,

Ik heb bij mijn garage gevraagd en heb ik dit antwoord gekregen: De hoofdsteunen zijn inderdaad niet los,er hangt een staalkabel aan die bij een botsing de hoofdsteun naar voren trekt om whiplash te voorkomen.

Als je hiermee aan de gang gaat heb je dus rekening te houden met de type goedkeuring v.d. auto.

Ik heb het 1x bij een Kia Céed gedaan,en heb de orginele hoofdsteunen laten aanpassen incl. schermen monteren.

Als u dit wil laten doen dan zal ik het kenteken en chassisnr. v.d. auto nodig hebben i.v.m. kleur v.h. interieur.

Na de hoofdsteunen aanpassen zal het ingebouwd moeten worden,wil je dit netjes doen ben je zo een uurtje of 8 bezig,denk dan maar aan stoelen uitelkaar halen draden doorvoeren alles solderen,enz.

Dus eigenlijk wordt het een hele dure hobby,ik denk.....(ruwe schatting).....dat je zomaar tussen de 1000-1200 Euro kwijt bent,en dan de schermen nog...............

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,mocht je tot accoord gaan hoor ik het graag,