marces Geplaatst 4 Augustus, 2011 Geplaatst 4 Augustus, 2011 Ik ben nu 2 keer met de caravan en mijn Cee'd SW op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Beide keren ben ik mijn rechter caravanspiegel verloren. De 1e keer had ik redelijk goedkope spiegels, de 2e keer spiegels die een stuk degelijker en duurder waren. Beide waren de versies die je met rubber banden en klemmetjes op je spiegel plaatst. Het probleem bij de Cee'd is dat de spiegels taps toelopen en de daarop gemonteerde caravanspiegels op den duur er af trillen (en ook de lak van de spiegels beschadigen). Gelukkig belande de spiegels beide keren op de vluchtstrook van de peage. Stoppen was te gevaarlijk, dus ik moet weer op zoek naar nieuwe spiegels. Heeft iemand misschien suggesties (deurspiegels, spatbordspiegels o.i.d.)? Quote
Smart Geplaatst 4 Augustus, 2011 Geplaatst 4 Augustus, 2011 Emuk caravanspiegels zijn goed en degelijk, vaak ook afgestemd op het autotype. Deze heb ik destijds nog aangeschaft voor mijn O.el Zafira. Bij mijn Hyundai Tucson heb ik Easy Mirror (Defa) spiegels gekocht, die met een zeer sterke zuignap op je spiegelglas geplakt kunnen worden. Het voordeel hiermee is een snelle bevestiging en dat je de spiegels links én rechts electrisch kon verstellen. Met deze spiegel kun je gerust 200 km/u rijden zonder dat deze eraf valt. Er is hiervan een test op een motor. http://www.kampeertoko.nl/defa_easy_mirror_vlak.html Quote
mike.kooijman Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Ik ben nu 2 keer met de caravan en mijn Cee'd SW op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk. Beide keren ben ik mijn rechter caravanspiegel verloren. De 1e keer had ik redelijk goedkope spiegels, de 2e keer spiegels die een stuk degelijker en duurder waren. Beide waren de versies die je met rubber banden en klemmetjes op je spiegel plaatst. Het probleem bij de Cee'd is dat de spiegels taps toelopen en de daarop gemonteerde caravanspiegels op den duur er af trillen (en ook de lak van de spiegels beschadigen). Gelukkig belande de spiegels beide keren op de vluchtstrook van de peage. Stoppen was te gevaarlijk, dus ik moet weer op zoek naar nieuwe spiegels. Heeft iemand misschien suggesties (deurspiegels, spatbordspiegels o.i.d.)? Ik gebruik al ruim een jaar de spiegels van Milenco. Het type is de Aero. Deze bevestig je met klemmen tussen de spiegel en de behuizing. Zie voor meer informatie http://www.milenco.com/products/mirrors/milenco-aero-towing-mirror/. De bevestiging is heel makkelijk en sterk. Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Een Eriba Puck schijnt ook te helpen. Dan kun je met de standaard spiegels weer gewoon achter de caravan kijken. Quote
Niek63 Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Blijk ik dus niet de enige te zijn... Vandaag óók een rechterspiegel van mijn KIA CEED gevallen. En ook ik kan op zoek naar een nieuwe. Quote
bigwade Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Een Eriba Puck schijnt ook te helpen. Dan kun je met de standaard spiegels weer gewoon achter de caravan kijken. w.b vakantie heb ik hele andere ideeën.. toen en nu, haha! herejee wat een malle pietje bedoeling, het blijft wel lachen natuurlijk. Foto's blijf ze maken, je kunt er later zo'n plezier van hebben ...... Quote
Smart Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Het lijkt wel Bassie en Adriaan..... Quote
Treespotter (aka Birdy) Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Je kent mij toch.... Ik doe alles voor aandacht. Vandaar dat wij nu in een roze Cee'd SW rijden. Quote
Smart Geplaatst 2 September, 2011 Geplaatst 2 September, 2011 Je kent mij toch.... Ik doe alles voor aandacht. Vandaar dat wij nu in een roze Cee'd SW rijden. Ik krijg nu de kriebels...... Quote
halbie Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Ik gebruik al ruim een jaar de spiegels van Milenco. Het type is de Aero. Deze bevestig je met klemmen tussen de spiegel en de behuizing. Zie voor meer informatie http://www.milenco.c...towing-mirror/. De bevestiging is heel makkelijk en sterk. Deze spiegels gebruik ik nu 3 jaar naar tevredenheid en zitten heel goed vast. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.