Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Caravanspiegels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben nu 2 keer met de caravan en mijn Cee'd SW op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk.

Beide keren ben ik mijn rechter caravanspiegel verloren. De 1e keer had ik redelijk goedkope spiegels, de 2e keer spiegels die een stuk degelijker en duurder waren. Beide waren de versies die je met rubber banden en klemmetjes op je spiegel plaatst.

Het probleem bij de Cee'd is dat de spiegels taps toelopen en de daarop gemonteerde caravanspiegels op den duur er af trillen (en ook de lak van de spiegels beschadigen).

Gelukkig belande de spiegels beide keren op de vluchtstrook van de peage. Stoppen was te gevaarlijk, dus ik moet weer op zoek naar nieuwe spiegels.

Heeft iemand misschien suggesties (deurspiegels, spatbordspiegels o.i.d.)?

Geplaatst

Emuk caravanspiegels zijn goed en degelijk, vaak ook afgestemd op het autotype.

Deze heb ik destijds nog aangeschaft voor mijn O.el Zafira.

Bij mijn Hyundai Tucson heb ik Easy Mirror (Defa) spiegels gekocht, die met een zeer

sterke zuignap op je spiegelglas geplakt kunnen worden. Het voordeel hiermee

is een snelle bevestiging en dat je de spiegels links én rechts electrisch kon verstellen.

Met deze spiegel kun je gerust 200 km/u rijden zonder dat deze eraf valt. Er is hiervan

een test op een motor.

http://www.kampeertoko.nl/defa_easy_mirror_vlak.html

• 4 weken later...
Geplaatst

Ik ben nu 2 keer met de caravan en mijn Cee'd SW op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk.

Beide keren ben ik mijn rechter caravanspiegel verloren. De 1e keer had ik redelijk goedkope spiegels, de 2e keer spiegels die een stuk degelijker en duurder waren. Beide waren de versies die je met rubber banden en klemmetjes op je spiegel plaatst.

Het probleem bij de Cee'd is dat de spiegels taps toelopen en de daarop gemonteerde caravanspiegels op den duur er af trillen (en ook de lak van de spiegels beschadigen).

Gelukkig belande de spiegels beide keren op de vluchtstrook van de peage. Stoppen was te gevaarlijk, dus ik moet weer op zoek naar nieuwe spiegels.

Heeft iemand misschien suggesties (deurspiegels, spatbordspiegels o.i.d.)?

Ik gebruik al ruim een jaar de spiegels van Milenco. Het type is de Aero. Deze bevestig je met klemmen tussen de spiegel en de behuizing. Zie voor meer informatie http://www.milenco.com/products/mirrors/milenco-aero-towing-mirror/.

De bevestiging is heel makkelijk en sterk.

Geplaatst

Blijk ik dus niet de enige te zijn... Vandaag óók een rechterspiegel van mijn KIA CEED gevallen. En ook ik kan op zoek naar een nieuwe.

Geplaatst

Een Eriba Puck schijnt ook te helpen. Dan kun je met de standaard spiegels weer gewoon achter de caravan kijken.

w.b vakantie heb ik hele andere ideeën.. toen en nu, haha!

herejee wat een malle pietje bedoeling, het blijft wel lachen natuurlijk.

Foto's blijf ze maken, je kunt er later zo'n plezier van hebben ......

Geplaatst

Je kent mij toch.... Ik doe alles voor aandacht. Vandaar dat wij nu in een roze Cee'd SW rijden.B)

Ik krijg nu de kriebels......:blink:

• 6 maanden later...
Geplaatst

Ik gebruik al ruim een jaar de spiegels van Milenco. Het type is de Aero. Deze bevestig je met klemmen tussen de spiegel en de behuizing. Zie voor meer informatie http://www.milenco.c...towing-mirror/.

De bevestiging is heel makkelijk en sterk.

Deze spiegels gebruik ik nu 3 jaar naar tevredenheid en zitten heel goed vast.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...