jos16 Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Vandaag heb ik een setje dagrij verlichting op de Soul gemonteerd. Besteld bij Conrad. Het was wel ff priegelen om de kabeltjes netjes weggewerkt te krijgen, maar is helemaal gelukt. De DRL gaat aan zodra de motor wordt gestart en gaat automatisch uit zodra je de stadslichten/dimlichten aandoet. 3 Draadjes aansluiten, plus. min, en op het stadslicht. 1 Quote
Ysie Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Het is echt heel mooi. Het maakt er een hele andere wagen van. Quote
Smart Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Strak en keurig netjes op de bumper gemonteerd. Maar zijn er geen voorschriften voor de hoogte van de dagrijverlichting? Ik had er iets over gelezen! Quote
Preston Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 http://www.xenonlamp.nl/webshop/wetgeving-xenon-en-dagrijverlichting/46-wetgeving-dagrijverlichting.html Quote
Preston Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Het mag....volgens mij! Hoogte minimaal 25cm... op mijn scherm nagemeten is het minder Quote
jos16 Posted August 11, 2011 Author Posted August 11, 2011 Alles is volgens voorschrift ingebouwd. De hoogte is krapaan, maar de rest van de maten kloppen precies. Ik wilde de DRL eerst in de uitsparingen zetten, maar dan klopten de afmetingen van geen kant. De kans dat oom agent dan boos wordt is aanwezig en zeker onze duitse polizei kan moeilijk doen. Nu is alles volgens de letter der wet aangesloten en ingebouwd. Quote
Smart Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 We vertrouwen je echt volledig. Ziet er top uit, gewoon af! Quote
Preston Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Gelukkig maar Jos.. en het ziet er inderdaad mooi uit ! Ben geen Soul rijder - centjes op - maar als ik zo naar de foto kijk is dit enige plaats voor de DRL of zou het ook kunnen in/onder de voorlamp units ? Quote
henk1963 Posted November 25, 2011 Posted November 25, 2011 de oranje draad moet uiteraard ook aangesloten worden maar op welke kleur van de connector, heb inmiddels connector gevonden die stadslicht schalkelt maar nu welke draad, zie o.a. 3 groene henk.klok@quicknet.nl Quote
jos16 Posted November 25, 2011 Author Posted November 25, 2011 de oranje draad moet uiteraard ook aangesloten worden maar op welke kleur van de connector, heb inmiddels connector gevonden die stadslicht schalkelt maar nu welke draad, zie o.a. 3 groene henk.klok@quicknet.nl De DRL zet je op + en -. Je start de auto, verlichting uit, en je trekt de stekker van de verlichting van de auto los. Dan de oranje draad van de drl in de polen van de stekker steken en kijken wanneer je drl gaat branden. Of je start de auto, doet de verlichting aan en steekt de oranje weer in de polen van de losse stekker en je kijkt wanneer je drl uitgaat. Wel ff goed checken of je de draad van het stadslicht pakt, beter 2x dubbel controleren dan 1x verkeerd aansluiten. Succes. Quote
SoulPiloot Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Vandaag heb ik een setje dagrij verlichting op de Soul gemonteerd. Besteld bij Conrad. Het was wel ff priegelen om de kabeltjes netjes weggewerkt te krijgen, maar is helemaal gelukt. De DRL gaat aan zodra de motor wordt gestart en gaat automatisch uit zodra je de stadslichten/dimlichten aandoet. 3 Draadjes aansluiten, plus. min, en op het stadslicht. Dag Jos, Inmiddels ook DRL op mijn Soul gezet. Nog bedankt voor je tip. Heb zelf stroom afgetakt van de ruitewissermoter. Zekeringetje erachter, klaar! Heb helaas je e-mail adres niet meer. Quote
Specialmade Posted June 13, 2013 Posted June 13, 2013 Ziet er echt heel netjes uit hoor. Ook wel een leuk gezicht die DRL lichten onder bij de bumper. Alles goed aangesloten en goed geschakeld, chapeau. Grtz. Frans Quote
Pipercub Posted July 23, 2013 Posted July 23, 2013 Hier een algemene handleiding in het kader van zo doe je dat. Aansluiten daglichtverlichting.pdf Quote
Recommended Posts