yoco Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 hey, In april besloten we een sp3 te bestellen 1.6 fusion met panoramisch dak. Probleem is echter dat ik nog niet heb kunnen zitten in ene met pa. dak omdat er toen bij de dealer geen aanwezig was. We hebben een testrit gedaan met een fusion met gewoon dak. Ik ben 1.m90 groot en bij het gewone dak had ik echter niet veel hoofdruimte over (stoel maximum beneden + achteraan = hoofdruimte was maar net goed ). Ik heb er toen niet echt bij stilgestaan maar dacht dat panoramisch dak wel hetzelfde zou zijn ...nou hoor ik achteraf dat dit niet zou zijn ....is dat wel zo dan ??? heb je nou echt veel minder hoofdruimte bij pan. dak als normaal? Heb al eens bij de qashqai gekeken en daar is het andersom (dus meer hoofdruimte bij pan . dak als bij normaal). Vandaar dat ik het een beetje raar vindt. Grote mensen met ervaringen hieromtrend? groetjes Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Ik wilde zelf ook wel zo'n panoramisch dak, maar er ging echt te veel van het dak naar beneden zodat ik er niet meer lekker in zat. Ik zat eigenlijk gewoon klem. Precies recht boven mijn hoofd loopt het laagste gedeelte van het dak dan ... een groot verschil met de versie zonder het dak, dus ik heb zonder het dak genomen. Zelfde geldt overigens ook voor de Sorento. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaMS Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Mijn man is 1.96 en heeft nergens last van. Daarvoor moest ie wel de bestuurdersstoel naar beneden doen. Maar hij zit het meeste op de passagiersstoel en heb hem daar ook nooit over horen klagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toy Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 wij hebben niet voor het pan. dak gekozen ivm de lengte van mijn man ,1.94. hij ondervond problemen ,zelfs met de stoel op de laagste stand.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 wij hebben niet voor het pan. dak gekozen ivm de lengte van mijn man ,1.94. hij ondervond problemen ,zelfs met de stoel op de laagste stand.. Ik ben 1m90 en had er dus wel last van. Dat de man van TaMS met 1m96 er geen last van heeft, heeft alles te maken met de verhouding bovenlichaam versus onderlichaam. Ik gok dat de man van TaMS wat langere benen heeft. Maar Tom, het blijft dus een beetje een gok. Als je al aangeeft dat je zonder panorama-dak maar net goed zat, ben ik bang dat het dus niet lekker gaat passen. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toy Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 wij hebben niet voor het pan. dak gekozen ivm de lengte van mijn man ,1.94. hij ondervond problemen ,zelfs met de stoel op de laagste stand.. Ik ben 1m90 en had er dus wel last van. Dat de man van TaMS met 1m96 er geen last van heeft, heeft alles te maken met de verhouding bovenlichaam versus onderlichaam. Ik gok dat de man van TaMS wat langere benen heeft. Maar Tom, het blijft dus een beetje een gok. Als je al aangeeft dat je zonder panorama-dak maar net goed zat, ben ik bang dat het dus niet lekker gaat passen. Marcel de dealer had je hier wel over mogen informeren,kijk anders of je ergens een proefrit kunt krijgen met zo,n dak ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoco Posted August 15, 2011 Author Share Posted August 15, 2011 bedankt voor de reakties , ik denk dat ik inderdaad best eens een testrit doe met een panoramisch dak , want ik vrees er een beetje voor. En als dat niet past kan ik dat dan hopelijk nog annuleren . Wat ik dan eigenlijk wel raar vind is dat ik bij de qashqai het omgekeerde ervaarde ....daar had ik meer ruimte bij het pan.dak. Ervan uitgaande dat dit bij de sp3 ook zou zijn zag ik dus geen probleem bij mijn beslissing. Iemand een idee hoe dit komt dan? grts tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toy Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 bedankt voor de reakties , ik denk dat ik inderdaad best eens een testrit doe met een panoramisch dak , want ik vrees er een beetje voor. En als dat niet past kan ik dat dan hopelijk nog annuleren . Wat ik dan eigenlijk wel raar vind is dat ik bij de qashqai het omgekeerde ervaarde ....daar had ik meer ruimte bij het pan.dak. Ervan uitgaande dat dit bij de sp3 ook zou zijn zag ik dus geen probleem bij mijn beslissing. Iemand een idee hoe dit komt dan? grts tom ik hoop voor je dat het mee valt,wat een rot situatie,vind ook echt tekortkoming van de dealer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ja ik weet het niet hoor maar bij mij is het panoramadak 9 cm hoger dan mijn hemel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toy Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ja ik weet het niet hoor maar bij mij is het panoramadak 9 cm hoger dan mijn hemel volgens mij bent u geen 1.96?! wanneer ik de foto zo bekijk ligt ook beetje aan de verhouding ,onder en bovenlichaam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest asterix Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ja ik weet het niet hoor maar bij mij is het panoramadak 9 cm hoger dan mijn hemel Het glas gedeelte ligt inderdaad hoger waardoor je daardoor inderdaad meer ruimte hebt. Dat klopt. Maar de rand van het panoramadak ligt lager dan de normale binnenkant en loopt op zo'n plek dat je daar volgens mij direct onderzit als je recht op je stoel zit. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Banneman Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Ben 1,94 en constateerde ook dat het dak mij minder hoofdruimte bood dan zonder pan. dak. Dat moet je compenseren door de stoel lager te zetten en dat vond ik afbreuk doen aan de hoge zit die je wil hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TaMS Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Klopt Asterix, hij heeft inderdaad lange stelten Verhouding boven en onderlichaam zal dus inderdaad van grote invloed zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sage2011evoque Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 ik ben 1m87 en heb totaal geen probleem met het pano dak, had zelf genoeg ruimte over! mvg Clem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flipperdeflap Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 ik ben 1m96 en heb geen overdreven lange benen, dus gewoon een heeeel lang lichaam. Ik zit denk ik op de onderste stand met de stoel, en ruim onder het panoramadak. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal achterin de stoel zit, zoals je de eerste paar minuten zit.. ik zit al wat onderuitgezakt.. zal wel met de leeftijd te maken hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fkop Posted August 16, 2011 Share Posted August 16, 2011 ik ben 1m96 en heb geen overdreven lange benen, dus gewoon een heeeel lang lichaam. Ik zit denk ik op de onderste stand met de stoel, en ruim onder het panoramadak. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet helemaal achterin de stoel zit, zoals je de eerste paar minuten zit.. ik zit al wat onderuitgezakt.. zal wel met de leeftijd te maken hebben Ik ben zelf 1.90 mtr en heb totaal geen last, ben heel blij dat ik het dak heb (zeker op afgelopen vakantie in zuid frankrijk). En mijn stoel staat niet eens op de onderste stand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
smetjesmee Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Een panoramadak kan juist ook heel gemakkelijk zijn voor lange mensen (> 2m) Die kunnen hun haren lekker in de wind laten wapperen... Hoef je geen cabrio te kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harter Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Een panoramadak kan juist ook heel gemakkelijk zijn voor lange mensen (> 2m) Die kunnen hun haren lekker in de wind laten wapperen... Hoef je geen cabrio te kopen Ja vind ik ook. En in de winter doe je gewoon een muts op als het echt koud begint te worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvp72 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 In mijn vorige auto had ik ook een panoramadak, maar in de sportage komt het dak echt heel ver naar beneden. Ik moest mijn stoel echt in de laagste stand zetten en dan raakte ik met mijn hoofd net het dak niet, maar een flink hobbeltje in de weg en je kunt hoofdpijn hebben Dus besloten het dak te laten voor wat het was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoco Posted August 18, 2011 Author Share Posted August 18, 2011 Goed nieuws..ik ben gisteren gaan proefzitten bij een dealer waar ze de sp3 met pano-dak en normaal dak naast elkaar hadden staan. Ik paste perfect onder het pano-dak en had zelfs wat ruimte over .Raar , maar voor mijn gevoel was het verschil tussen beiden eigenlijk verwaarloosbaar. Ook de dealer vertelde mij dat het verschil in hoogte vooral achteraan merkbaar is (door de aflopende daklijn), maar vooraan zo goed als onbestaand is. Mijn ongerustheid was dus niet op zijn plaats , en aldus ben ik superblij dat mij casa white sp3 in december zal geleverd worden met panodak. Want geef toe...die zwarte dakjes staan echt heerlijk mooi op een witte versie. Khad het echt spijtig gevonden om die te moeten annuleren. Grts Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerAutoBoot Posted August 18, 2011 Share Posted August 18, 2011 Goed nieuws..ik ben gisteren gaan proefzitten bij een dealer waar ze de sp3 met pano-dak en normaal dak naast elkaar hadden staan. Ik paste perfect onder het pano-dak en had zelfs wat ruimte over .Raar , maar voor mijn gevoel was het verschil tussen beiden eigenlijk verwaarloosbaar. Ook de dealer vertelde mij dat het verschil in hoogte vooral achteraan merkbaar is (door de aflopende daklijn), maar vooraan zo goed als onbestaand is. Mijn ongerustheid was dus niet op zijn plaats , en aldus ben ik superblij dat mij casa white sp3 in december zal geleverd worden met panodak. Want geef toe...die zwarte dakjes staan echt heerlijk mooi op een witte versie. Khad het echt spijtig gevonden om die te moeten annuleren. Grts Tom ik ben blij dat ik je goed had voorgelicht ik ben niet zo lang maar meten is weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts