Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is dus vandaag geworden. De ruit is gerepareerd, en staat momenteel in de werkplaats te drogen. Heb nu een mooie 207 mee...

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een 207 is inderdaad een lekker wagentje. Had een 3-deurs 1.4 VTi mee. Dat trekt wel lekker door :D

• 2 weken later...
Geplaatst

ff wat anders als de Kia.. Dit is mijn vrijwel dagelijkse vervoermiddel:

Yamaha Neo's 50 uit 2005.

Uiteraard is deze wat meer aangepast naar mijn smaak omdat ik deze veel vaker gebruik.

Wat ik onderandere heb aangepast is:

LED-Achterlicht

Nieuwe handvaten aan het stuur (comfortabeler)

Speakers

Speakers in een scooter?? Ja, je leest het goed.

En dat ziet er zo uit:

img136he4.jpg

Erg belangrijk om in de scooterscene te vermelden is de snelheid: deze ligt op een goede 60 km/h. Ik rijd veel rechte stukken, en dan is een iets hogere snelheid gewenst. Hij krijgt deze week nog even een afstel en onderhoudsbeurtje en dan kan hij er weer 5000 km tegenaan.

Geplaatst

hahaha speakers in de scooter :P

Ja heb het vaker gezien hehe is wel grappig ;)

Leuk ding!! :D

Gr Daiz

Geplaatst

En nou vraag ik me gelijk af... Waarvoor is die mini-tuimelschakelaar die naast de dop van het brandstofreservoir ligt??

Het ziet er op zich grappig uit, die luidsprekers. Maar h??r je er tijdens het rijden ook wat van?? Een MP3 speler geeft naar mijn idee niet echt vermogen om tijdens het rijden nog muziek te horen... Of heb ik het mis??

Groeten,

Peter

Geplaatst

Er zit een 200 watt tweewegs-versterker onder de plaat zegmaar, dus dat versterkt het een beetje. En het gaat opzich nog best hard hoor. Ik kan het redelijk horen. Ik moet alleen een andere MP3-speler, want van deze is de lineout (zo heet dat geloof ik toch?) niet lekker meer, dus hij kraakt continu.

Verder heb ik niets te klagen!

Geplaatst

Hoi Rio-man (wat is eigenlijk je gewone naam, dat spreekt makkelijker aan...;))

Inderdaad line-out of headphone-out.

Voordat we n?g verder van topic afdwalen... :P

Maar had al zo'n vermoeden dat er wel een versterkertje onder moest zitten. Met alleen de MP3 aan de boxen is je MP3 z? leeg, als de geluidsuitgang niet al opgeblazen zou zijn o.i.d.

Vraag ik me alleen nog af van die mini tuimelschakelaar...

Groeten,

Peter

Geplaatst

Dat is om de "installatie" op stroom te zetten. Het gaat namelijk allemaal via de hoofdaccu, en als ik hem er direct opzet, trekt hij mijn accu binnen no-time leeg. Er zit (achter de kappen verstopt) ook een zekering.

Mijn gewone naam is btw Bryan :wink:

Geplaatst

Hoi Bryan,

Kijk, dat verklaart.. Ja een dat de installatie anders zo jouw batterij leeg trekt kan ik me voorstellen, da's bij een auto net zo goed..

Het ziet er leuk uit hoor... Zelf geen scooter in bezit, maar zou het waarschijnlijk ook te weinig gebruiken.

Groeten,

Peter

Geplaatst

Tsja ik gebruik hem vrijwel elke dag. Mijn werk ligt op een punt dat opzich prima te berijken is met de auto, wat overigens wel mag met een autobedrijf, maar tijdens spitsuren sta je toch in de file. Overigens is het met de scooter een heel stuk dichterbij, en is het veel korter en verbruik ik 6,5 liter benzine in de week. Op die 6,5 liter rijd ik gemiddeld 160 km, dus dat is een verbruik van 1 op 24,6. Ik heb sinds Maart al zo'n 4000 km gereden, en elke kilometer is me tot nu toe bevallen. Echter, nu de herfst voor de deur staat, wordt het toch filerijden.

Geplaatst

Kijk, en dat brandstofbverbruik doet ook goed in de portemonnee. Voor mij zou het zeker ook lonen. Ik rijd dagelijks 9 tot 11 km naar mijn werk (afhankelijk van welke route ik kies) en daar word je motor niet erg zuinig van..

Toch heb ik er momenteel geen budget voor ook nog ff een scooter te kopen, dus dat word OF gewoon rijden, OF fietsen

Groeten,

Peter

• 3 maanden later...
Geplaatst

Zo, hij is weer gekeurd en hij heeft weer verse olie. Zometeen nog even het nieuwe luchtfilter en nieuwe bougies monteren, en dan heeft hij weer een kleine beurt gehad. Ook twee nieuwe bandjes voor. Bij elkaar was ik 2x 38 plus een euro belasting is 77 euro kwijt voor de bandjes (Toyo), 23 euro voor het oliefilter, 6 euro voor de olie, 16 euro voor 4 bougies en 11 euro voor een nieuw luchtfiltertje. En nog 60 euro voor de arbeid en de APK, dan komt het op 193 euro. Best een schappelijke prijs lijkt me zo.

• 3 maanden later...
Geplaatst

Vandaag de auto helemaal gepoetst. Hij staat er zowel binnen als buiten weer bij alsof hij in de showroom staat. Alleen tot mijn grote schrik kom ik iets tegen dat mij minder bevalt..

ROEST!

En wel op de puntlassen van de dakgoot bij de achterklep (klep open, de rand boven het laad"gat" waar ook de scharnieren voor de klep zitten), en op de rand van de wielkast onder de vulopening van de brandstoftank... Het is nog niet extreem, maar toch wel zorgwekkend voor een auto van 7 jaar oud. Binnenkort maar eens met de lakstift aan de haal vrees ik :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...