Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omdat ik die ouderwetse gemotoriseerde antenne op mijn Sorento beu ben,heb ik vandaag een dakantenne type GOLF geplaatst achteraan op het dak.Veel gepast en gemeten om de ideale plaats te vinden.(als de achterklep met geopend venster opgeklapt word mag de ruit de antenne niet raken...)

Alles is prima gelukt,het ziet er echt fraai uit.

De radio is al op de nieuwe antenne aangesloten en speelt uitstekend.

Nu komt telkens dat ik het contact aanzet die oude antenne nog te voorschijn.

WIE weet hoe ik dat kan deaktiveren??? Zijn er soms forumleden die hier ervaring mee hebben?

Ik heb de zoekfuncties op dit en het Duitse forum al geprobeerd,maar zonder resultaat.

Ik bedoel dus:welke stekkers moet ik uittrekken,draad doorknippen of kan het ook door een zekering uit te trekken.

bedankt voor eventuele reacties

Posted

Zover ik me kan herinneren dient het binnenwerk van het spatbord waar de antenne is geplaatst verwijderd te worden om bij de antenne te komen. Daarna kan je de draad doorknippen.

Ik weet zeker dat er een goede beschrijving op het duitse sorento-forum staat. Kijk daar eens in het archief (Let op! Niet alleen de laatste 3 maanden bekijken, maar alles !).

Posted

over het algemeen als je een eigen radio hebt. Zit er een blauwe draad achter de radio. Even meten als je de radio aan zet komt er een +12v= sigmaal op. Anders gewoon meten. Komt in iedergeval uit de radio.

kan niet missen.

succes,

willem

Posted

Alletwee bedankt voor jullie snelle antwoord jongens,de klus is intussen geklaard op de waarschijnlijk eenvoudigste manier:ik heb de beschermplaat onder het spatbord weggenomen,de stekkers uitgetrokken en OK.

Nu wil ik nog die gong het zwijgen opleggen.

Hoe dat moet heb ik gevonden op het Duitse forum(staat heel gedetaileerd beschreven met foto's en al).

Maar hoe krijg ik die verdomde asbak er in god's naam uit,want dat is de eerste handeling en dat staat niet beschreven.

Wie weet raad?

mvg.J.A.

Posted

In de Rio zit onderaan een klipje waarmee je hem los kan klikken om hem eruit te halen om te kunnen legen. Bedoel je dit? Dit moet in de Sorento toch ook wel aanwezig zijn lijkt me.

Posted

Dankzei de info op het Duitse forum is de gong nu ook gedeaktiveerd.De asbak hoefde niet uitgenomen te worden(die komt er mee uit bij demontage van het middenconsolepaneel)

Door mijn gebrekkige kennis van de Duitse taal was ik even misleid!

Het moeilijkste was nog het verwijderen van de hout-look zijstukken.

groeten.

• 2 years later...