A3-airbrush Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Gisteren op de snelweg (buitentemp 29 graden) kwam er een damp uit het ventilatiekanaal van mijn Sportage Exclusive 2005. Is een wagen met Climatcontrole. Vandaag garage gebeld en men zegt betreft een soort van aroma die in het aircosysyeem wordt gebracht om de airco een wat frissere geur te geven. Dit materiaal kan zich vast zetten op de binnenkant van het ventilatiekanaal en als dan de airco vol aan de bak moet en vol aanstaat kunnen hier deeltjes van loskomen die als een damp uit het kanaal worden geblazen Men gaat nu in de garage een slang losmaken en deze doorblazen waarmee het verholpen zou moeten zijn. Iemand hier meer van gehoort of ervaring mee? Ik heb deze wagen 4 weken (1200 km)geleden gekocht en de wagen heeft toen een complete grote beurt gehad volgens het boekje. Hiervoor is de wagen ook altijd dealer onderhouden geweest en afkomstig van de eerste eigenaar. vr.gr. Adrie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted August 22, 2011 Share Posted August 22, 2011 Ik heb het 1 keer gehad bij mijn SP2 Het leek me condens. was na uitzetten airco en nog even "droogrijden" Kleine witte pluimpjes uit de roosters, niks aan de hand. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A3-airbrush Posted August 23, 2011 Author Share Posted August 23, 2011 Zal de garage dus wel gelijk hebben. Had hier nog nooit van gehoort. Bedankt voor de replay. gr. A3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiaman Posted August 31, 2011 Share Posted August 31, 2011 Gisteren op de snelweg (buitentemp 29 graden) kwam er een damp uit het ventilatiekanaal van mijn Sportage Exclusive 2005. Is een wagen met Climatcontrole. Vandaag garage gebeld en men zegt betreft een soort van aroma die in het aircosysyeem wordt gebracht om de airco een wat frissere geur te geven. Dit materiaal kan zich vast zetten op de binnenkant van het ventilatiekanaal en als dan de airco vol aan de bak moet en vol aanstaat kunnen hier deeltjes van loskomen die als een damp uit het kanaal worden geblazen Men gaat nu in de garage een slang losmaken en deze doorblazen waarmee het verholpen zou moeten zijn. Iemand hier meer van gehoort of ervaring mee? Ik heb deze wagen 4 weken (1200 km)geleden gekocht en de wagen heeft toen een complete grote beurt gehad volgens het boekje. Hiervoor is de wagen ook altijd dealer onderhouden geweest en afkomstig van de eerste eigenaar. vr.gr. Adrie Heb dit probleem in mijn BMW toen gehad. Probleempje was een kabelbreuk. Klinkt gek maar was toen echt zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
A3-airbrush Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 Alles is na gekeken en nu 2 weken later niets meer gezien en alles werkt nog dus zal inderdaad condens geweest zijn. Bij een kabel bruek zou er ergens iets uit moeten vallen of anderzins niet meer werken. Hier nog niets van gemerkt. gr. A3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiwiholland Posted October 25, 2011 Share Posted October 25, 2011 Dan vries je condensor dicht en moet de vriessensor vervangen worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts