Kameraad Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Hallo, Ik heb de KIA Por_cee'd Sport met navigatie en achteruitrij camera. a ) Mij is verteld dat in augustus wellicht nieuwe firmware zou uitkomen, zodat het systeem naast de Nederlandse layout, ook de Nederlandse commando's zou herkennen. Enig idee wanneer deze firmware beschikbaar is en waar deze te vinden is? www.navigation.com/kia is al heel lang "under construction". b ) Heb na aanschaf van der auto de NavTec registratie kaart ingevuld en opgestuurd. Ik zou dan bericht krijgen over nieuwe releases van wegenkaarten. Heb tot op heden niets van NavTec gehoord. Iemand een idee hoe dat werkt? Dank en met vriendelijke groet, Hans Quote
Smart Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 De firmware is reeds beschikbaar bij de dealers. Duurt zeker 1,5 uur met draaiende motor danwel met speciale acculader. Aan de kaartupdates van Navteq wordt nog gewerkt en worden ieder moment verwacht, zegt men. BTW! Dit had je ook met de zoekfunctie kunnen vinden! Quote
Kameraad Posted August 26, 2011 Author Posted August 26, 2011 Dag Smart, Ik heb ook gezocht maar vond alleen topics van september 2010! Bedankt voor het antwoord. Hans Quote
Smart Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 Dag Smart, Ik heb ook gezocht maar vond alleen topics van september 2010! Bedankt voor het antwoord. Hans Graag gedaan! Quote
duske Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 [ Smart, Ik heb begrepen dat jij de expert bent van deze Kia forum. Nu de vraag. Ik heb een Spaanse Kia sportage gekocht 2 weken geleden Zijn de navigatie systemen voor europa gelijk ofwel is verschikl tussen de spaanse ne nederlandse navigatie. Op dit moment staat er software 5.0.1 in kan ik deze in Nederland laten vervangen voor 5.1.3 zonder problemen. duske Quote
Smart Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 Ola Duske, Ik had hier al gereageerd op een ander bericht van jou over de Sportage handleiding. Dat gaat goedkomen! Terugkomend op jouw vraag. Ik heb zelf de software update 5.1.3 op de Venga geïnstalleerd vanaf een usb-stick. Dat ging feitelijk heel simpel. Alleen heb ik dit tijdens een lange rit gedaan, omdat de motor of stationair moet draaien of aan een speciale acculader. Stationair draaien leek mij, net zoals een aantal andere leden op het forum, geen optie. Da's niet goed voor de motor. Ik neem aan dat Kia Europe één type software van LG heeft uitgebracht voor de diverse landen. Wanneer je de NL versie installeert, krijg je misschien problemen met de taalversie. Leg dit eens voor aan je Spaanse dealer of mail met Kia Europe! De nieuwe software is ± 3,5 Gb groot, dus niet zomaar even via de ether te verzenden, wel op een DVD te plaatsen. Misschien een oplossing via PB? Oh ja, de nieuwe software update is geschikt voor alle Kia navigatiesystemen in de Venga, Cee'd, Sorento en Sportage. Quote
Bert Jan Posted September 19, 2011 Posted September 19, 2011 Duske, misschien kun je hier een foto plaatsen van het versie-scherm van je navigatiesysteem (het scherm waarop je de versie van de software en kaart etc kunt zien), of je kunt de informatie van dat scherm overtikken. Als we dat vergelijken met de informatie op onze Nederlandse navigatiesystemen kunnen we denk ik wel een uitspraak doen of het dezelfde types/versies zijn. Quote
bowie97 Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 @Duske Origineel KIA navigatie systeem in de Sportage III is in Spanje het zelfde als in Nederland. Zijn genoeg Spaanse Sportage III rijders die de software update er zelf op hebben gezet. Raar dat de garage zegt dat er een andere soort radio in zit. Is het een KIA Dealer garage? Is het wel een Europees model Sportage? Kun je controleren door het VIN nummer te bekijken. positie 11 een L? Ja, Europa Nee, oeps. Quote
vand.m Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Kun je controleren door het VIN nummer te bekijken. positie 11 een L? Ja, Europa Hallo Bowie, Gelijk ook nog even een vraag: Is C positie 10 op VIN code model 2012? Kun je ook de maand en/of dag van produceren zien? En is laatse Navigatie software update 5.1.3 ? Groet, vand.m Quote
bowie97 Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Hallo Bowie, Gelijk ook nog even een vraag: Is C positie 10 op VIN code model 2012? Kun je ook de maand en/of dag van produceren zien? En is laatse Navigatie software update 5.1.3 ? Groet, vand.m Kort maar krachtig Ja. Hier wat uitleg link laatste bij mij bekende vin is U5YPC815ACL080119 Nee. Alleen de dag dat hij de eindcontrole gepasseerd is. ik heb ze tot 21-06-2011 Ja. Kaart update waarschijnlijk ( Daar komt Navteq weer aan) eind September begin Oktober. Quote
duske Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 Oke hier de gegevens die ik kab uitlezen van mijn navigatie systeem. 001EB2AAF5EF Software 5.0.1 nav versie 2010-08-21 map databox versie 309e79d firmware 1.38_sl iemand schrift dat hij het zelf heeft gedaan met een USB stick kan ik dat ook en waar haal ik die Kan ik die lenen of copieren Graag hoor ik iets duske Ola Duske, Ik had hier al gereageerd op een ander bericht van jou over de Sportage handleiding. Dat gaat goedkomen! Terugkomend op jouw vraag. Ik heb zelf de software update 5.1.3 op de Venga geïnstalleerd vanaf een usb-stick. Dat ging feitelijk heel simpel. Alleen heb ik dit tijdens een lange rit gedaan, omdat de motor of stationair moet draaien of aan een speciale acculader. Stationair draaien leek mij, net zoals een aantal andere leden op het forum, geen optie. Da's niet goed voor de motor. Ik neem aan dat Kia Europe één type software van LG heeft uitgebracht voor de diverse landen. Wanneer je de NL versie installeert, krijg je misschien problemen met de taalversie. Leg dit eens voor aan je Spaanse dealer of mail met Kia Europe! De nieuwe software is ± 3,5 Gb groot, dus niet zomaar even via de ether te verzenden, wel op een DVD te plaatsen. Misschien een oplossing via PB? Oh ja, de nieuwe software update is geschikt voor alle Kia navigatiesystemen in de Venga, Cee'd, Sorento en Sportage. Quote
Smart Posted September 20, 2011 Posted September 20, 2011 ........iemand schrift dat hij het zelf heeft gedaan met een USB stick kan ik dat ook en waar haal ik die Kan ik die lenen of copieren Graag hoor ik iets Volgens mij refereer je aan mijn antwoord aan jou. Daarin heb ik jou juist een aanbod gedaan om die bestanden van de USB-stick op een DVD te branden. Alleen verzendkosten zijn voor jou! De bestanden dienen door jou van de DVD op een USB-stick gezet te worden. Bijv. een 4Gb USB-stick vantevoren formatteren op FAT32 en daarna de bestanden erop zetten. Dan alleen nog de USB-stick in de USB-poort in de auto plaatsen, motor aanlaten, en alles gaat (bijna) vanzelf. Wanneer dan de nieuwe updateversie wordt getoond, is het tijd om de USB-stick eruit te halen. Oplossing via PB (privébericht) op dit forum is bijv. bedoeld om adresgegevens uit te wisselen voor de verzending. Makkelijk toch? Ik ontvang van jou een PB? Quote
vand.m Posted September 21, 2011 Posted September 21, 2011 Kort maar krachtig Ja. Hier wat uitleg link laatste bij mij bekende vin is U5YPC815ACL080119 Nee. Alleen de dag dat hij de eindcontrole gepasseerd is. ik heb ze tot 21-06-2011 Ja. Kaart update waarschijnlijk ( Daar komt Navteq weer aan) eind September begin Oktober. Dank voor je antwoord. Kaartupdate hoor/lees ik al heel lang dat die er aan komt maar wordt volgens mij steeds opgeschoven. Ik hoop dat als de mijne wordt geleverd dat de nieuwe kaartupdate er inmiddels opstaat. Trouwens ik hoop dat alle laatste nieuwe updates en verbeteringen zijn gedaan dus ook stuur etc. Groet, vand.m Quote
Specialmade Posted September 22, 2011 Posted September 22, 2011 @BW en Smart, Wordt er tijdens de bijeenkomst met de directie van KIA ook nog het fenomeen navigatiekaarten aan de orde gebracht. De aanlevering van de navigatiekaarten is nu reeds diverse malen aangekondigd en net zoveel "doorgeschoven". Grtz Specialmade Quote
Recommended Posts