Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Waarschuwingslampje brandstof al bij 9 liter?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laatst ging mijn waarschuwingslampje brandstofverbruik branden en toen ik vrij snel daarna ging tanken, ging er 44 liter in mijn Ceed SW 1.6 uit 2008. Volgens het boekje is de tank 53 liter (dus dat zal wel echt zo zijn ;) ), dus dat betekent dat het lampje al bij 9 resterende liters gaat branden.

Is jullie ervaring hetzelfde?

Geplaatst

Hallo Jan,

In de tank zit vaak nog lucht dat gelegenheid moet krijgen om zijn weg naar buiten te vinden.

Even wachten en daarna weer tanken levert vaak nog enkele liters winst op. Probeer het

maar eens!

Trouwens, jij hebt nog niet voorgesteld in een apart voorsteltopic. Wil je dat nog doen, dan

weten tenminste met wie we te maken hebben en welke auto hij/zij rijdt?

Geplaatst

Beter bij 9 liter dan bij 2 liter.. :unsure:

Precies.

Ik moet zeggen dat wij met de Cee'd de tank vaker verder leegrijden dan bij alle andere auto's waarin wij gereden hebben. Het aftellen van de nog te kunnen rijden kilometers is voor mij een 'zegen'. Of er nou uiteindelijk nog 9, 5 of 3 liter inzit.

Geplaatst

Ik doe er nu steeds 30 liter in, hoef je de rest ook niet mee te sjouwen..

Of het wat uit maakt ? geen idee....

Geplaatst

Ik tank meestal als de tank half leeg is.. Vol moet die toch een keertje en de auto is altijd gereed om meteen een lange afstand te rijden :)

Geplaatst

Precies.

Ik moet zeggen dat wij met de Cee'd de tank vaker verder leegrijden dan bij alle andere auto's waarin wij gereden hebben. Het aftellen van de nog te kunnen rijden kilometers is voor mij een 'zegen'. Of er nou uiteindelijk nog 9, 5 of 3 liter inzit.

Alleen jammer dat ook dat aftellen bij 50km stopt, maar het is ook de vraag hoe betrouwbaar dat zou zijn. Ik ben wel eens heel nerveus 's avonds laat (geen pomp meer open, of betaalautomaat defect) naar huis gereden met ongeveer 30 km lang drie streepjes in beeld. Omrijden naar een andere pomp (10km) was al te link: de kans dat ik droog zou komen te staan was dan te groot (wij hebben een lage pompdichtheid hier). Thuis bijgetankt met benzine voor de grasmaaier (gelukkig is dat ook een 4takt zonder mengsmering) en toen naar de pomp. Er ging ongeveer 50 liter bij... als je daar de twee liter grassmaaierbenzine bij optelt, is de conclusie dat de tank toch aardig leeg was....

Geplaatst

Precies.

Alleen jammer dat ook dat aftellen bij 50km stopt, maar het is ook de vraag hoe betrouwbaar dat zou zijn. Ik ben wel eens heel nerveus 's avonds laat (geen pomp meer open, of betaalautomaat defect) naar huis gereden met ongeveer 30 km lang drie streepjes in beeld. Omrijden naar een andere pomp (10km) was al te link: de kans dat ik droog zou komen te staan was dan te groot (wij hebben een lage pompdichtheid hier). Thuis bijgetankt met benzine voor de grasmaaier (gelukkig is dat ook een 4takt zonder mengsmering) en toen naar de pomp. Er ging ongeveer 50 liter bij... als je daar de twee liter grassmaaierbenzine bij optelt, is de conclusie dat de tank toch aardig leeg was....

Deze discussie is al vaker hier op het forum geweest, maar vandaag weer getankt en ondanks dat de tank nog niet helemaal leeg was en ik volgens de boordcomputer nog 55 km kon rijden ging er toch 53 liter in......

Je moet wel geduld hebben bij het tanken door het vele afslaan.... ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...