Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,wie last heeft van een stoel die zakt?

Mij is op gevallen dat dit in de meeste gevallen komt door het in + uitstappen, dan raak je de handel die de stoel op pomp of laat zakken.

Ik heb de proef genomen om die handel vast te schroeven, daarna blijft de stoel op zijn stand staan had dit met vorige aut`os ook

Posted

Hallo,wie last heeft van een stoel die zakt?

Mij is op gevallen dat dit in de meeste gevallen komt door het in + uitstappen, dan raak je de handel die de stoel op pomp of laat zakken.

Ik heb de proef genomen om die handel vast te schroeven, daarna blijft de stoel op zijn stand staan had dit met vorige aut`os ook

Dit is op andere forums ook al gemeld, komt inderdaad doordat bij het uitstappen de hendel wordt geraakt.

De een heeft er last van de ander niet.

Er zou volgens mij ook een oplossing vanuit KIA zijn, een aanpassing van de hendel.

Moet dan even gaan zoeken waar dat ergens stond.

Posted

Er wordt bij de Sportage 3 gesproken over het plaatsen van een Engelse hendel.

Echter, ik had ook last van een zakkende bestuurdersstoel in de Venga, maar raakte bij het in-/uitstappen

absoluut niet de hendel aan. Waarom zou ik ook? Nadat dit probleem is besproken op het forum heb ik

samen met de garage de hendel tijdelijk verwijderd en twee weken rondgereden zonder. Mijn vermoeden

was juist, zonder aanraking zakte de stoel ook gewoon naar de onderste stand. Er is bij mijn auto een

nieuw stoelframe gemonteerd en het probleem is weg.

Posted

Heb hetzelfde gehad met de SP2 en ook daar is het frame vervangen.

Klacht bleef.

Heb het toen maar gelaten.

Ook met de SP3 lijkt de stoel te zakken, wanneer is de vraag.

Ben vaak ook met andere dingen bezig, het blijft natuurlijk een vervoermiddel :wink:

Mocht het hinderlijk worden komt het bij de eerste beurt op het lijstje (tot heden erg kort....)

Posted

ik had ook last dat de stoel zakte bij het instappen

bij winters valkenswaard hebben ze een week of 6 geleden een andere hendel

gemonteerd.hebdaarna geen last meer gehad

• 1 year later...
Guest wil51
Posted

ik had ook last dat de stoel zakte bij het instappen

bij winters valkenswaard hebben ze een week of 6 geleden een andere hendel

gemonteerd.hebdaarna geen last meer gehad

Wat voor hendel is er gemonteerd? Dezelfde maar dan een nieuwe? Ik heb het probleem ook en dealer geeft aan dat er niets aan te doen is. Probleem is bij uitstappen de hendel raken volgens de monteur. Ik vind het erg irritant om iedere keer de stoel te moeten instellen.

Posted

Ik had dit ook en er is een handel gemonteerd die niet boven de rand uitsteekt zodat je met uitstappen en het daarbij inzinken van de zitting de hendel niet meer raakt.

Moet zeggen : het werkt en de vervanging was gratis tot nog toe.

Guest wil51
Posted

Ik had dit ook en er is een handel gemonteerd die niet boven de rand uitsteekt zodat je met uitstappen en het daarbij inzinken van de zitting de hendel niet meer raakt.

Moet zeggen : het werkt en de vervanging was gratis tot nog toe.

Hoe ziet die handel er dan uit? Kun je foto maken en plaatsen. Volgens mijn dealer was er geen modificatie voor zakken stoel en kon hij het niet oplossen.
Guest wil51
Posted

pipercub reageert helaas niet. Iemand anders die kan aangeven wat de modificatie is en eventueel een foto kan plaatsten, zodat ik mijn dealer kan aangeven dat het wel is op te lossen.

Posted

In oktober 2012 heb ik bij de eerste beurt de "zakkende stoel" gemeld.

En de stoel handle is gemodificeerd. Een foto van de stoel handle is bijgevoegd alsmede de aantekening van de monteur dat deze reparatie is uitgevoerd. Dus het is op te lossen; de stoel zakt sindsdien niet meer. Wassink Opgenoort Arnhem voor ev. info.

post-3063-0-66090100-1366627941_thumb.jpg

8mrt04.pdf

Guest wil51
Posted

Dank je. Auto is morgen weer naar de garage. Zal ik weer melden.

Guest wil51
Posted

Pipercub was er even niet, en had geen IT mogelijkheid deze week. Geweldig rustig.

En weer blij of beviel het wel zonder IT.  :-)

Posted

@ Wil51, ja dat beviel wel maar ik kon toch niet laten snel even op het forum te kijken vandaar.

Ik zag dat Derkie al een foto had geplaatst. De handel is gelijk aan die van mij.

In 2011 was het inzakken van de stoel een issue en deze handel was de modificatie, ik weet niet of dit nu door de fabriek is doorgevoerd. Met deze oplossing kwam mijn dealer aan en het werkt moet ik zeggen, de stoel blijft in de gekozen stand staan.

Posted

Volgens mij hebben ze gewoon de hendel losgehaald en een tandje verder gezet, zodat deze in rust iets lager blijft.

Guest wil51
Posted
Volgens mij hebben ze gewoon de hendel losgehaald en een tandje verder gezet, zodat deze in rust iets lager blijft.

Dat idee had ik ook. Hendel ziet er precies hetzelfde uit.