RobertW Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 Gister na wasbeurtje, zie ik dat een één of ander coating laagje los laat op de één van de velgen of is dit nog het verpakkingsmateriaal ? Is pas 4 maanden in gebruik nl dus pekel heeft ie nog niet gezien. Hebben jullie dit eerder gezien ? http://dl.dropbox.com/u/1267904/SportageNavi/2011-09-27%2011.06.58.jpg Quote
kialoog Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 @robertW Zie je dit voor het eerst (ik bedoel, misschien eerder niet opgevallen dus dat het er al zat)ik heb namelijk een paar keer SP3 's van de trailer af zien komen rijden en kan ik mij voorstellen dat het goed mogelijk is dat daar al een beschadiging is ontstaan. Kan ook de blanke lak zijn (als dat erop zit althans) die eraf gaat een slecht gehecht plekje zeg maar (meestal een gevolg bij gebruik van de hogedrukspuit en dan te dicht op de velg gericht) Quote
RobertW Geplaatst 28 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 28 September, 2011 Ik zag het gisteren voor het eerst. En het was een lappen wasstraatje waarvoor ik zelfs een 3 x gratis beurt kaartje had verkregen van de dealer. Misschien dat deze wasstraat de velgen iets te enthousiast behandeld. Ik zal binnenkort eens langs de dealer rijden en vragen of ze dit eerder hebben gezien en vragen of er wat aan te doen valt. Rondrijden met een mozaïek structuur na 3 maanden op de velgen lijkt mij toch niet echt de bedoeling. Quote
kialoog Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 Ja, goed plan,trouwens bij sommige wasboxen staat tegenwoordig bij gebruik van de velgenschoonmaker een soort van waarschuwing indeze. Laat maar lezen hier tzt wat ze er van vinden,denken en doen. Grtz Quote
kialoog Geplaatst 28 September, 2011 Geplaatst 28 September, 2011 @robertW Uit het KIA boekje : Onderhoud van lichtmetalen velgen De lichtmetalen velgen zijn voorzien van een beschermende transparante laklaag. • Gebruik voor het reinigen van lichtmetalen velgen geen schuur- of polijstmiddelen, oplosmiddelen of een staalborstel. Deze kunnen de laklaag aantasten. • Gebruik uitsluitend een zachte zeep of een neutraal oplosmiddel en spoel grondig na met water. Let er ook op de velgen te reinigen nadat u over wegen met pekel gereden heeft. Voorkomen van roestvorming. • Vermijd het wassen van de velgen met behulp van de sneldraaiende borstels in de automatische wasserette. • Gebruik geen bijtende middelen. Deze kunnen schade en corrosie van de velgen veroorzaken, die zijn voorzien van een beschermende transparante laklaag. Quote
RobertW Geplaatst 28 December, 2011 Topic Starter Geplaatst 28 December, 2011 Nog ff feedback geven, Kia Amersfoort dacht dat het een productie foutje was(lucht onder coating) en velg is vandaag kostenloos vervangen. Top ! Quote
Specialmade Geplaatst 4 Januari, 2012 Geplaatst 4 Januari, 2012 (meestal een gevolg bij gebruik van de hogedrukspuit en dan te dicht op de velg gericht) @Kialoog, Als velgen zouden beschadigen middels het gebruik met een hoge druk spuit zou ik geen velgen meer over hebben Als ik mijn auto was doe ik dit altijd bij een Anac wasplaats. Ik gebruik uitsluitend de hoge druk spuit voor auto en velgen. Eens in de zoveel tijd gebruik ik dan een velgenreiniger en spuit de velgen vervolgens goed af, waarbij de hogedruk spuit zo ongeveer op de velg(en) staat. Tot op heden zie ik wel schone velgen maar geen beschadigingen of andere onderegelmatigheden. Grtz. Specialmade Quote
Smart Geplaatst 4 Januari, 2012 Geplaatst 4 Januari, 2012 Ik gebruik ook met enige regelmaat thuis en bij de wasstraat een hogedrukspuit. Never nooit velgproblemen gehad. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.