Anouk Geplaatst 29 September, 2011 Geplaatst 29 September, 2011 Ik dacht er uit te zijn, tot ik lees dat ze eigenlijk helemaal niet zuinig rijden. Met mijn diesel uit 1997 rijd ik 1:16,5 tegen een brandstofprijs van 1,28 als dat straks 1: 14 benzine wordt tegen 1,60...oef dat betekent dan dat ik op 14.000 km euro 1086 aan diesel verbruik en 1599 aan benzine. Verschil van 513 euro. Dan wel belastingvrij de eerste twee jaar maar dat wordt teniet gedaan door een hogere afschrijving (nieuw) en all risk verzekering. Dat even terzijde, ik moet toch een andere auto. Ik zat te kijken, en ga toch voor de 1.2, net iets meer auto op de snelweg en aangeraden door Autoweek.nl Dan 5 deurs want dat vind ik handiger alhoewel ik 3 deurs mooier vind. Heb een hondje en dat is niet handig iedere keer omlopen en er via voor inzetten. Wit vind ik prima en dat scheelt 500 euro (geen metallic) Maar dan: bumperfolie? Doen??? Rubberen matset? Zitten er losse matten in als je hem koopt? Ik neem hem met comfortpakket. En de antislipbak lijkt me ook geen overbodige luxe? Anders zit je zo op de bekleding van de koffer, of niet? Graag jullie tips! Quote
Anouk Geplaatst 30 September, 2011 Topic Starter Geplaatst 30 September, 2011 Ik dacht er uit te zijn, tot ik lees dat ze eigenlijk helemaal niet zuinig rijden. Met mijn diesel uit 1997 rijd ik 1:16,5 tegen een brandstofprijs van 1,28 als dat straks 1: 14 benzine wordt tegen 1,60...oef dat betekent dan dat ik op 14.000 km euro 1086 aan diesel verbruik en 1599 aan benzine. Verschil van 513 euro. Dan wel belastingvrij de eerste twee jaar maar dat wordt teniet gedaan door een hogere afschrijving (nieuw) en all risk verzekering. Dat even terzijde, ik moet toch een andere auto. Ik zat te kijken, en ga toch voor de 1.2, net iets meer auto op de snelweg en aangeraden door Autoweek.nl Dan 5 deurs want dat vind ik handiger alhoewel ik 3 deurs mooier vind. Heb een hondje en dat is niet handig iedere keer omlopen en er via voor inzetten. Wit vind ik prima en dat scheelt 500 euro (geen metallic) Maar dan: bumperfolie? Doen??? Rubberen matset? Zitten er losse matten in als je hem koopt? Ik neem hem met comfortpakket. En de antislipbak lijkt me ook geen overbodige luxe? Anders zit je zo op de bekleding van de koffer, of niet? Graag jullie tips! Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 30 September, 2011 Geplaatst 30 September, 2011 NIEMAND???? Het is veel te mooi weer! Er zitten gewone standaard matten in. De extra's die jij noemt zijn heel persoonlijk maar niet echt nodig denk ik. Ik heb ze in ieder geval niet. Quote
phoenix2149 Geplaatst 30 September, 2011 Geplaatst 30 September, 2011 Dat is natuurlijk heel persoonlijk. Als je veel met slijkvoeten in de auto komt zou ik rubbere matten aanraden. Veel makkelijke schoon te houden. Als je in een boeren gat woont waar Rietje OmDeHoek het niet te nauw neemt met fileparkeren is een beschermende folie op zich wel handig. 1.2.... gewoon doen!!! overal lees en hoor je het. Een collega heeft in de 1.0 proefgereden en een 1.2 net binnen. Veel beter. Anti-slip bak. Tja als je van plan bent van alles los in de bak te smijten en als Schumacher door de stad te scheuren. misschien handig. 5-deurs.... tja neem je vaak mensen mee zou je het kunnen doen, maar anders is 3 deurs wel stoer, ruimere instap, maar valt op zich bij 5-deurs wel mee en mooiere velgen als je de exterior pack neemt tenminste. Metalic lak... Ach de basis wit is ook erg mooi zeker met bepaalde accenten. Blauw is gewoon erg lelijk, althans vonden wij. Quote
ErwinB Geplaatst 30 September, 2011 Geplaatst 30 September, 2011 Tip omtrent de rubbermat: Op het moment dat je je handtekening moet zetten zeg je: er zit toch wel standaard een rubber mat in de kofferruimte he , want die moet er wel in! Geen verkoper die 'm op dat moment nog weigert voor die paar tientjes Quote
Tarkan Geplaatst 1 Oktober, 2011 Geplaatst 1 Oktober, 2011 NIEMAND???? Goedemorgen Anouk, ik heb de 3 deurs genomen vanwege de vormgeving en het niet nodig hebben van de achterbank. Daarbij alle drie de paketten + ESC+ Ecodynamics. Titanium metaalic lak. Metallic is op zich beter omdat je kleine krasjes niet zo snel ziet. Maar het is en blijft een kwestie van smaak. vwb de accessoires heb ik bijna alles genomen: - Cruise control omdat ik wel eens lange stukken rij en de picanto nou niet echt een kilometer vreter is die langdurig op hoge snelheid rustig te rijden valt. DUS, snelheid aanpassen en cruise control aan. Dan is hij lekker zuinig en hoef ik mij niet druk te maken over inhalen/ vertragen/ inhalen etc etc. Daarbij, als je toch wilt inhalen dan is met cruise control beter gereguleerd dan met de voet! - Omdat we dus geen 150 gaan rijden duurt de rit wat langer en wil je wel lekker zitten, dus de armsteun erbij! - Folie ook bovenop de achterbumper. Reden: is gewoon een zeer krasgevoelige plek (inladen/uitladen). En als je een hond hebt die erin/eruit moet, dan komen daar geheid krassen op. Toekomst dus ,folie eraf nieuwe erop. - Instaplijsten. zelfde reden als hiervoor (minder lelijke krassen). -Rubber matten en antislipbak heb ik er ook bijgenomen omdat s'winters het anders maar een smeerboel wordt. - heb wel de stootsripts besteld maar aangegeven nog te wachten met plaatsen (misschien toch niet zo mooi). Deze zijn vooral te bescherming bij het parkeren bij de supermarkt (mensen met karrtejes etc), echter als de strips niet op het uiterste van de deur zijn gemonteerd heb je er niets aan. - De radio/ telefoon kit etc met stuurwiel bediening: heerlijk! Handsfree is toch al verplicht en bediening vanaf het stuur ben ik al gewent (wil niets minder meer). (zit overigens in pakket) Enfin zoals je ziet overcompleet; ECHTER...dit komst naast het finaciele deel wel met een prijskaartje....GEDULD...heeeeel veeeeel geduld. wacht al sinds 10 mei en auto wordt volgens dealer pas in oktober geproduceerd....dus niet voor eind december gok ik...8 maanden dus. Dit staat los van de accessoires (weet ik) maar komt de de combi ESC en eco dynamics en 3 deurs. Reden dat ik deze perse moest hebben, ESC zit volgend jaar al standaard op alle nieuwe auto's, daarbij gaat het wel om je eigen (en anderen) hun veiligheid. Eco dynamics omdat ik hoop dat dit het verbruik echt naar beneden zal schroeven. Ik hoop dat je wat aan deze tekst had, veel succes en geniet van ervan gr Tarkan Quote
Tarkan Geplaatst 1 Oktober, 2011 Geplaatst 1 Oktober, 2011 Oeps vergeten...ook de spatlappen voor en achter heb ik erbij, scheelt weer poetsen, steenslag maar ook aardig voor degene die achter mij rijd gr T Quote
Anouk Geplaatst 1 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2011 Zo Tarkan dat heeft flink aangetikt. Maar wel mooi met al het spul erin. Dank voor je reactie! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.