jos16 Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Ik wilde eens kijken naar wat accessoires voor onze SOul. Dus Op KIa.nl maar eens kijken wat er is en wat de kosten zijn. Wat schetst mijn verbazing, het model is weg, alleen de bass en beat staan er gezamenlijk op. Maar geen site meer met opties van trekhaak, velgen, styling en dergelijke. Je kunt alleen deze 2 types selecteren en dan wordt je doorverwezen naar een dealer aan het andere eind van dit land. Ligt dit aan mij of is Kia niet goed bezig???? Tellen de modellen van 2010 niet meer mee????? Of moet ik helemaal naar het buitenland om spullen te bestellen??? Quote
Gé_ Posted October 6, 2011 Posted October 6, 2011 De Soul is het kind van de rekening geworden door de ondergang van het Croymans-imperium kort na de lancering van de Soul. Door de toenmalige onzekerheid voor wat betreft de levering en een gebrek aan grootschalige promotieactiviteiten was de Soul in Nederland al bij voorbaat gedoemd te mislukken en als ondergeschoven kindje behandeld. De huidige importeur had blijkbaar geen behoefte om achter de feiten aan te gaan lopen voor wat betreft de Soul en hebben zich volop ingezet met promotie voor de nieuwe modellen als de Venga , Sorento , Sportage ,Picanto en de Rio. Kia Nederland zal dus vermoedelijk de Soul wel uit het assortiment gaan nemen als de huidige voorraad Bass en Beat,s aan de man/vrouw gebracht zijn , een voorproefje van wat er komen gaat omdat Kia-NL als enige in de EU de Soul niet meer op de homepage onder de modellen geplaatst heeft , in de andere landen is de Soul hier nog gewoon te vinden op de homepage. Iets wat zachtjes gezegd wel vreemd is gezien de korte tijd van twee jaar na de introductie van dit model in 2009. Heeft dit voor de huidige eigenaren van een Soul nadelen?? , ja natuurlijk , het is nog maar af te wachten hoe de prijzen zich gaan verhouden als die hun Soul willen gaan inruilen in de toekomst. Voordelen zijn er ook voor ons Soulrijders , we rijden door de geringe verkoopaantallen wel rond in een soort van collectorsitem wat goed te merken is omdat twee jaar na de lancering van de Soul er nog steeds mensen zijn die verbaast hun hoofd omdraaien als ze een Soul zien. Deze sneaky afvoering van de Soul uit de modellenlijst door Kia-NL verdiend geen schoonheidsprijs , maar wie weet , misschien hebben ze wel een soort van compensatieregeling voor ogen om de Soul-rijders tegemoet te komen want ongetwijfeld zullen een aantal Soul kopers zich bekocht voelen. Gé Quote
kialoog Posted October 6, 2011 Posted October 6, 2011 Beetje vreemd ja, zo ook de Nieuwsbrief Mijn Kia, zie ik ook al niet meer verschijnen (kwam toch elke 14 dagen) laaste was 26-08-11, of heb ik iets gemist?? Heerst er iets?? Gaat het ze (te) goed??? Quote
truckertje Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Ben blij te merken dat we niet de enige zijn met die "problemen". Ook wij krijgen geen nieuwsbrief meer. Groetjes Marian Quote
bigwade Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 @ http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3161235,4768273#msg-4768273 kun je zien dat er in de maand september wel 16 ! nieuwe Souls op kenteken zijn gezet. Dat is 1 kommazoveel per provincie........ Dan zou ik idd de stekker er uit trekken als importeur. Voor Soul rijders wordt dit alleen maar leuker, je rijd uniek en er is vreselijk veel voor de Soul te krijgen om em te pimpen. Wees er zuinig op :D Quote
Gé_ Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Volgens die lijst: Kia Soul 19 stuks Kia Sorento 17 stuks Rechtvaardigt dit de afvoer van de Soul??? Quote
Smart Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Keep the Soul alive, gaat hier niet helemaal op......! Quote
bigwade Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Volgens die lijst: Kia Soul 19 stuks Kia Sorento 17 stuks Rechtvaardigt dit de afvoer van de Soul??? Je hebt gelijk 19 !! En rechtvaardigt dit de afvoer van de Soul?? Ik weet het niet, het zal een afweging worden van de importeur. Er zijn iig nu 2 actiemodellen....... Quote
Woeper Posted October 7, 2011 Posted October 7, 2011 Op zich jammer, heb er zelf een korte tijd in mogen rijden en moet zeggen niet verkeerd, alleen mijn vrouw dacht daar anders over en dan bedoel ik over de uiterlijk en niet het rij gedrag. Quote
jos16 Posted October 8, 2011 Author Posted October 8, 2011 Ik moet deze maand toch naar de dealer voor de 1e beurt, dan ga ik wel ff babbelen met de verkoper. ALs de Soul op de weg retour is dan zal de 2e hands prijs ook wel zakken als een baksteen en hier zijn we als Soul-rijder natuurlijk niet blij mee. Heb je eindelijk een probleemloze auto gekocht van je laatste centen, krijg je dit weer. Quote
bigwade Posted October 8, 2011 Posted October 8, 2011 Dat is altijd het probleem van laatste centen, heb ik het idee.. Quote
Peterrrrr Posted October 9, 2011 Posted October 9, 2011 Het nieuwe model zit er aan te komen, dus de Bass en Beat zijn uitloopmodellen. Dat de prijzen van de Soul onder druk staan klopt wel, onder de € 10.000,- koop je al een Soul... Quote
truckertje Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 We moeten binnenkort ook voor een beurt naar de dealer en gaan ook maar eens even vragen wat hij ervan weet???? Groetjes Marian Quote
jos16 Posted October 18, 2011 Author Posted October 18, 2011 Vandaag heeft onze Soul zijn 1e beurt gehad. Geen bijzonderheden behalve dat het een behoorlijk vermogen kost tegenwoordig, kleine beurt voor bijna 200 euries, vind ik erg veel geld voor eigenlijk alleen ff olie verversen, maar ja, je moet wel voor de garantie anders deed ik het zelf. Verder eens gevraagd hoe het zit met de kia-site mbt de Soul. Er zijn op het moment alleen de Bass en Beat leverbaar, in afwachting van de nieuwe Soul. Nu ff iets naar onderen scrollen op de site en je kunt weer zien welke accessoires er zijn en wat deze kosten. Verhalen dat de Soul eruit zou gaan in Nederland verwees de dealer naar het rijk der fabelen. Quote
Peterrrrr Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Vandaag heeft onze Soul zijn 1e beurt gehad. Geen bijzonderheden behalve dat het een behoorlijk vermogen kost tegenwoordig, kleine beurt voor bijna 200 euries, vind ik erg veel geld voor eigenlijk alleen ff olie verversen, maar ja, je moet wel voor de garantie anders deed ik het zelf. Verder eens gevraagd hoe het zit met de kia-site mbt de Soul. Er zijn op het moment alleen de Bass en Beat leverbaar, in afwachting van de nieuwe Soul. Nu ff iets naar onderen scrollen op de site en je kunt weer zien welke accessoires er zijn en wat deze kosten. Verhalen dat de Soul eruit zou gaan in Nederland verwees de dealer naar het rijk der fabelen. Als je dit topic goed doorgelezen had, had je dat al kunnen weten ! Quote
Smart Posted December 15, 2011 Posted December 15, 2011 De Soul is alive, alleen nog niet bij de dealer....! Quote
Gé_ Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 Zondagmorgen vaste prik , de weekendfolders en de weekendeditie van "de Bode" doornemen. Wat zag ik daar?? Een mooi folder van de Kia naar aanleiding van de première van de nieuwe Kia cee'd sportswagon alsmede de andere modellen , leuk , snel even doorbladeren!!!. Maar de vernieuwde Soul moet toch wel een super rappe auto zijn geworden want die was in heel die folder niet te vinden namelijk , zo snel dat hij niet op de foto was te krijgen en minstens net zo snel uit het geheugen van de marketingsafdeling van Kia NL is de Soul ook verdwenen , want er wordt met geen letter over de Soul meer geschreven. Geen enkele verwijzing naar de nieuwe Carens die deze maand in Parijs officieel het levenslicht zal zien is ook een gemiste kans om nieuwsgierigheid te wekken bij het grote publiek. Het spreekwoord heeft het over een plaat voor de kop , maar zo nu en dan kom je een treinbiels tegen met een gat er in , in lengterichting wel te verstaan. Quote
Smart Posted September 16, 2012 Posted September 16, 2012 De Soul II laat nog even op zich wachten. Als het goed is begint het modeloffensief van de nieuwe Carens II pas in het voorjaar van 2013, dus veeeeeeel te vroeg om daar nu al aandacht aan te besteden. De auto moet zelfs nog geïntroduceerd worden, laat staan dat er al aandacht is in de Kia folder. BTW! De foto's van de nieuwe Carens II zijn vroegtijdig op internet verschenen, ruim voor de introductie. Di geldt ook voor de nieuwe Pro Cee'd II, ook deze staat toch nog niet in de recente Kia folder? Quote
Dave D Posted October 11, 2012 Posted October 11, 2012 BTW! De foto's van de nieuwe Carens II zijn vroegtijdig op internet verschenen, ruim voor de introductie. Di geldt ook voor de nieuwe Pro Cee'd II, ook deze staat toch nog niet in de recente Kia folder? Die twee modellen zijn mooi!! Quote
xtra40 Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 zou deze de soulster ook naar hier komen Quote
Smart Posted October 12, 2012 Posted October 12, 2012 Nee helaas, is alweer een oude conceptcar (2010) Quote
RioTom Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Sowieso zou dat model in ons koude kikkerlandje niet verkocht worden, hoewel ik 'm wel heel vet vind Quote
Recommended Posts