Anouk Geplaatst 7 Oktober, 2011 Geplaatst 7 Oktober, 2011 Er zitten hier bovengemiddeld veel mensen met een nieuwe auto, vandaar mijn vraag. Genoeg vergelijkingssites etc. Echter je hebt ook de BOVAG autoverzekering die je bij de dealer kunt afsluiten, volgens mij heet ie ook wel de KIApolis, een merkverzekering. Voordelen zijn dan bv 3 jaar nieuwwaarde en geen no claim terugval als je binnen twee jaar schade hebt door een ander (bv parkeerschade maar je weet niet wie) en geen eigen risico. Geen idee nog van de premie, maar op zich mooie voorwaarden voor als je een nieuwe auto hebt, dan weet je zeker dat je die kleine kras (hopelijk niet nodig!) goed kan laten repareren zonder extra kosten. Heeft iemand deze? Quote
bigwade Geplaatst 7 Oktober, 2011 Geplaatst 7 Oktober, 2011 yep Kia auto Kia finance lease Kia verzekering kan vast ergens anders en/ of goedkoper.. Quote
Anouk Geplaatst 8 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 8 Oktober, 2011 Ja het kan misschien iets goedkoper alleen ik vind het wel een erg prettig idee met een nieuwe auto dat je een kras of wat ook (dat gebeurt vooral bij nieuwe auto's...) kosteloos kan laten repareren. Geen noclaim of eigen risico. Dat hebben anderen niet en daar heb ik best iets extra voor over. Maar als het veel scheelt pak ik gewoon de voordeligste hoor. Mijn huidige verzekeraar zegt overigens dat ook al verkoop ik de auto, het contract doorloopt. Was een zeer gunstig 5 jarig contract. Lijkt me erg vreemd. Object weg contract weg zou ik denken. Kon het wel opschorten... Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 8 Oktober, 2011 Geplaatst 8 Oktober, 2011 Ja het kan misschien iets goedkoper alleen ik vind het wel een erg prettig idee met een nieuwe auto dat je een kras of wat ook (dat gebeurt vooral bij nieuwe auto's...) kosteloos kan laten repareren. Geen noclaim of eigen risico. Dat hebben anderen niet en daar heb ik best iets extra voor over. Maar als het veel scheelt pak ik gewoon de voordeligste hoor. Mijn huidige verzekeraar zegt overigens dat ook al verkoop ik de auto, het contract doorloopt. Was een zeer gunstig 5 jarig contract. Lijkt me erg vreemd. Object weg contract weg zou ik denken. Kon het wel opschorten... Er zijn genoeg maatschappijen waar je geen eigen risico hebt en geen terugval op no-claim maar dan gewoon per jaar opzegbaar. Geen terugval in no-claim wil echter niet zeggen geen terugval in bonus/malus trede (aantal schadevrije jaren). Je bent dan eigenlijk verplicht om bij die verzekeraar te blijven omdat er bij overstap gekeken wordt naar het aantal schadevrije jaren dat na één keer claimen weer op nul staat Quote
bigwade Geplaatst 8 Oktober, 2011 Geplaatst 8 Oktober, 2011 Mijn keus voor de Kia verzekering was dingen/gedoe met ruitbreuk/leenauto etc. Dat kwam zeer voordelig uit als ik de schades maar bij een Kia dealer liet doen. Premie was ±hetzelfde en dan is het klaar voor mij. Heb er gebruik van moeten maken vanwege ruitbreuk en dat gaat dan toch even anders/beter dan CarGlass. Quote
Anouk Geplaatst 10 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 Oktober, 2011 Dank voor reacties 'Geen terugval in no-claim wil echter niet zeggen geen terugval in bonus/malus trede (aantal schadevrije jaren' ga ik navragen! Dank voor de tip. Ik rijd al LANG schadevrij hoor. Het verschil tussen de allergoedkoopste verzekering nu is 195 tegenover 350. Voor die extra premie krijg ik 3 jaar nieuwwaarde bv in plaats van 1 jaar. Bij krassen kosteloos herstel bij de dealer de eerste 2 jaar, ook heel erg aantrekkelijk bij een nieuwe auto! vervangend vervoer etc. Dus is afwegen. Je betaalt behoorlijk meer, maar 1 parkeerschade door een ander maakt natuurlijk direct dat je dat er weer 'uit' hebt. Ik zou er wel gemoedsrust mee kopen. Of dat nodig is kan alleen de toekomst uitwijzen. Die 5 jaar is voor mijn huidige verzekering maar die kan ik wel opzeggen zie ik. Die was ERG goedkoop, betaalde 88 euro per jaar alleen WA de laatste 4 jaar. Dat is dan weer het voordeel van een oudere auto. Quote
Anouk Geplaatst 10 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 10 Oktober, 2011 Er zijn genoeg maatschappijen waar je geen eigen risico hebt en geen terugval op no-claim maar dan gewoon per jaar opzegbaar. Geen terugval in no-claim wil echter niet zeggen geen terugval in bonus/malus trede (aantal schadevrije jaren). Je bent dan eigenlijk verplicht om bij die verzekeraar te blijven omdat er bij overstap gekeken wordt naar het aantal schadevrije jaren dat na één keer claimen weer op nul staat Uw Voordeel 3 jaar nieuwwaarde regeling</I> 2 jaar aanschafwaarde voor gebruikte auto's (max. 24.000 km per jaar gereden en max. 60 maanden jong bij afleveringlevering)</I> Geen eigen risico bij schadeherstel via ons netwerk</I> Geen verlies van Bonus-Maluskorting bij schade buiten uw schuld, zoals parkeerschades, diefstal en vandalisme </I> Gratis dekking voor achteraf gemonteerde accessoires tot wel 10 % van de catalogusprijs </I> Schadebetalingen verzorgen wij voor u rechtstreeks via de reparateur zonder uw tussenkomst</I> Uitstekende vervangend vervoersregeling</I> Ps ik wil geen reclame maken hoor, misschien kies ik wel voor de voordeligste keus. Quote
Gast Jeroen66475 Geplaatst 10 Oktober, 2011 Geplaatst 10 Oktober, 2011 Geen verlies van Bonus-Maluskorting bij schade buiten uw schuld, zoals parkeerschades, diefstal en vandalisme </I> Dat probeerde ik je dus uit te leggen: Je mag één schade per jaar claimen zonder dat je omlaag gaat met de Bonus-Malus korting. Maar je gaat gegarandeerd terug in het aantal schadevrije jaren. Dat heeft geen gevolgen als je bij die verzekeraar blijft (heel slim bedacht dus) maar wel als je wilt overstappen want op de royementsverklaring (= verklaring van de verzekeraar waar je opzegt en die je nodig hebt voor het aangaan van een nieuwe verzekering) zal het aantal schadevrije jaren staan. Dit aantal wordt door de nieuwe verzekeraar weer aangehouden om je te plaatsen op hun Bonus-Malus trede en begin je weer lekker van voren af aan en ga je de volle mep betalen.. 1 Quote
Scooby Geplaatst 2 November, 2011 Geplaatst 2 November, 2011 Als je volgende auto geen KIA is, dan moet je dus naar een andere verzekeraar, inclusief een nieuwe inschaling op de bonus/malus-ladder van de nieuwe verzekeraar (met natuurlijk weer andere inschalingsregels). Misschien mag je je KIA-trede meenemen naar een Bovag-autoverzekering? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.