Salva Geplaatst 12 Oktober, 2011 Geplaatst 12 Oktober, 2011 We hebben dezelfe gekocht en wat is ie mooi. Maar ik ben wel benieuwd naar een verlaagde Rio met 18 of 19 inch velgen! Quote
riakio Geplaatst 13 Oktober, 2011 Geplaatst 13 Oktober, 2011 ziet er goed uit! heb zelf net een witte 1.2 rio super pack besteld! Quote
ydh Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Jajaja vrouwlief heeft gekozen voor de nieuwe Rio! vandaag ook een witte met van die dikke velgen in de bestelling gezet! Als leuk extraatje : cognac full leder op de stoelen! Geweldig ! 14% bijtelling... Fantastisch! Ik lach me een breuk wanneer ik weer zo'n veel te dure 'kale A1 ' voorbij zie rijden... Ja Kia is top! We rijden nu sinds augustus ook de Sportage 3 AWD/aut ... Uitkaard in het wit..!!! Quote
Remko .me Geplaatst 14 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 14 Oktober, 2011 Leuk!Gefeliciteerd allemaal, voor mij is dit de beste keuze geweest! Quote
Salva Geplaatst 14 Oktober, 2011 Geplaatst 14 Oktober, 2011 Vandaag die van mij opgehaald en zeer warm en goed ontvangen bij de dealer, dat was al top. We hebben een witte Rio Superpack en ondanks we eigenlijk eerst een zwarte wilde is dit toch voor ons de juiste keuze! Maar wel staan de Phantom velgen beter onder de zwarte of zilvere uitvoering, onder de witte lijken ze nogal klein Dus we gaan zeker op zoek naar mooier 18" en een setje veren die de Rio nog stoerder maken!! We hadden onze Punto Evo 1.3 m-jet ingeruild en hoewel ik dit altijd een fijne auto vond is die geen match tegen de Rio. Even wat + en _ puntootjes tegeover de Rio Punto heeft een mooier interieur met het hooglans zwart en rood! Punto maakt minder toeren op de snelweg bij 120km maar 2500 toeren! Punto rijd makkelijker weg in 1 gezien het een diesel is maar ook omdat deze bij het loskoppelen automatisch een beetje gas geeft. Punto heeft in de lage toeren onder de 2000 rpm veel minder soeplese dan de Rio en ik vind deze zeker lekkerder schakelen!! De punto gaat nogal snel stotteren in de te lage toeren en komt pas na 2000 rpm op gang door de turbo! Rio is groter en stiller (benzine tegen over diesel) Rio voelt beter en degelijker aan Rio is meer van deze tijd Rio is minder vel dan de turbo geblazen Punto maar ik heb vernomen dat er een 1.2 turbo in 2012 komt! Rio zit veel beter! 7 jaar garantie!!!!! Al met al gaan we de Rio zeker verlagen en bredere sloffen geven en oooooooooh wat een luxe en wat rijd ie lekker!! Wij zijn super blij met de Rio en heb geen moment spijt van de ruil (was er wel bang voor) Mvg, Sal Quote
Remko .me Geplaatst 15 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2011 Ik heb nu twee keer getankt en het verbruik valt me iet wat tegen. Geen idee waar het nog aan ligt maar ik denk dat het komt doordat het een kwestie van inrijden is. 1e tankbeurt: 558 km / 36,42 liter = 15,3 km per liter 2e tankbeurt: 595 km / 35,88 liter = 16,6 km per liter We houden het in de gaten. Ik heb de auto vandaag volledig gewassen, gestript en twee keer in de wax gezet. Mooie stevige (en dure ) wax. Zal zo wat nieuwe foto's plaatsen. Hier alvast foto's van hoe ik te werk ga met waxen. Machinaal maar daarvoor moet je wel even netjes je rubbers en plastic afplakken, resultaat: Quote
Remko .me Geplaatst 15 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2011 Zoals beloofd, hier de foto's. Geschoten op een mooie plek zodat je kunt zien hoe prachtig de Rio is. Mijn ervaring van afgelopen week is dat ik echt een pracht auto gekocht heb. Veel luxe! Krijg veel bekijks, iedereen geeft een compliment. Zelfs vanmiddag toen ik de auto aan het wassen was kwamen er mensen even kijken en wilde hem van binnen zien. Hij is gekleid en met een machine behandeld met wax. Ik doe dit altijd zelf, heb er nu Diamond White Dodo Juice wax op gedaan en deze afgetopt. Mijn velgen zijn in de WHEEL WAX van poorboys gedaan. Hier het resultaat: Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Mooi, maar ook errrrug nieuw nog. De lak is nog amper opgedroogd. Gelukkig niet voor Waxoyl gekozen? Poor boys? Maar zo arm ben je nu ook weer niet als Dinky, toch? Quote
Remko .me Geplaatst 15 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2011 Mooi, maar ook errrrug nieuw nog. De lak is nog amper opgedroogd. Gelukkig niet voor Waxoyl gekozen? Poor boys? Maar zo arm ben je nu ook weer niet als Dinky, toch? Haha! Poorboys is geniaal in zijn spullen, goede producten! Nope, waxoyl komt bij mij nooit meer op de wagen. Wist je dat dat spul voor 10 euro gekocht kan worden op marktplaats? Daarbij houdt een gewone goede wax nog langer. Ik gebruik Dodo Juice waxen. http://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Diamond_White_hard_wax_250ml_DJDW250_101052.aspx Krijg je echt een top glans mee en beschermt goed. Thanks voor je compliment! Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Toevallig vandaag het autootje (Citroën C1) van mijn eega in de was gezet. Heb jarenlange ervaring met het waxen van auto's, dus kan erover meepraten. Vroegah...in mijn jeugdjaren! Voor mij geen krantenwijk maar een degelijke poetszaterdag voor vrienden, buren en bekenden. In één dag net zoveel verdienen als een gemiddelde krantenjongen in een maand. De auto's stonden in de rij om een waxbeurt te ondergaan. Van boven tot onder, van binnen en buiten, werden de auto's geconditioneerd voor een vaste prijs van fl. 65,00 inclusief alle materialen. Destijds een goed en zeer concurrend bedrag. Ik kon drie auto's op een dag doen, maar je kon mij daarna wel opvegen. Zeer intensief. Voor velen de jaarlijkse (vervelende) poetsbeurt die werd afgekocht. Ik was er blij mee. Heb van het gespaarde een hele dure Revox stereo-installatie gekocht met Tannoy monitorluidsprekers.......als CocaCola kasten! Hallo buren....! Voor nieuwe technieken sta ik open en wil ze graag toepassen. Bij sommige (oude) merken zweer ik, hoe goedkoop ook. Het eindresultaat is dan alleen maar belangrijk. Quote
Remko .me Geplaatst 15 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 15 Oktober, 2011 ... Leuk te lezen! Wist ik helemaal niet, dan wil je misschien ook een keer mee doen met samen kopen via carclean van de DAP900. Lijkt me een super fijn machientje. Ik was vanmiddag ook echt op, maar resultaat is wat telt. Ik zweer ook bij Poorboys, sinds paar maanden geleden de wax van Dodo Juice gebruikt en die beviel me toch wat meer, makkelijker op te brengen. Leuk autootje die C1! Ook leuk om te poetsen, ik had hem volgens mij ergens in een topic gezien!! We moeten toch een keer een meeting houden... voor de echte poetsers. Quote
Smart Geplaatst 15 Oktober, 2011 Geplaatst 15 Oktober, 2011 Ik zat toevallig net naar die DAP900 te kijken en te vergelijken met de DAP500. Een poets workshop wordt volgens mij door Alex voorbereidt. We gaan het zien. Quote
Salva Geplaatst 17 Oktober, 2011 Geplaatst 17 Oktober, 2011 He dat is precies dezelfde als wij hebben God dan zit ik toch weer te denken aan andere velgen omdat ik nu al 3 Rio's heb zien rijden met de Phantoms!! Ik ben nog steeds blij met de Rio en gelukkig rijd ie veeeeel beter dan de Punto Evo 1.3 M-jet. Alleen blijf ik het lastig vinden om mooi weg te rijden, de koppeling staat zo hoog! Nou was ik natuurlijk verwend bij de punto gezien deze een klein peutje gas geeft bij het ontkoppelen en een diesel is natuurlijker sterker. Maar daar even op terug komend, ik was bang dat de motor erg lui zou zijn en mijn diesel beter zou rijden. Niets is minder waar de motor van de Rio kun je veel schakelluier rijden dan de 1.3 M-jet van de punto deze wilde namelijk al vaak gaan schokken bij toeren onder de 1500rpm. Quote
christian-h Geplaatst 19 Oktober, 2011 Geplaatst 19 Oktober, 2011 Ik zit eigenlijk met een misschien wel stomme vraag die verder eigenlijk niks te maken heeft met bovenstaande onderwerpen. Ik stel hem toch maar in deze topic. Wij hebben eind september een nieuwe KiA RIo 1.1 CRDI besteld. Dit is mijn eerste nieuwe auto. Nou vroeg ik me af of je de eerste kilometers ergens op moet letten. Moet je rustig rijden of juist fel?. Moet je onder een bepaald toerental blijven etc.?. Verder vroeg ik me af hoelang het ongeveer duurt voordat de motor is 'ingereden en dus optimaal functioneert en soepel is. Hopelijk kunnen jullie me helpen met bovenstaande vragen. Quote
elmerblues Geplaatst 19 Oktober, 2011 Geplaatst 19 Oktober, 2011 Als het goed is staat de exactie inrijperiode wel in het instructieboekje. In ieder geval is dit altijd goed: eerste 1000km niet volgas en hoge toerentallen vermijden (exacte max toerental tijdens inrijperiode staat in het boekje). Ook zeker niet te laag in toerentallen rijden, dus geen 1200 tpm in de 5e versnelling gaan rijden. Niet belasten met aanhanger. Na 1000km motor geleidelijk in toeren gaan doortrekken. Eerste 300km rustig remmen, noodstops en keihard remmen vermijden. 1 Quote
christian-h Geplaatst 19 Oktober, 2011 Geplaatst 19 Oktober, 2011 Bedankt! Hier kan ik wel wat mee. Als het goed is staat de exactie inrijperiode wel in het instructieboekje. In ieder geval is dit altijd goed: eerste 1000km niet volgas en hoge toerentallen vermijden (exacte max toerental tijdens inrijperiode staat in het boekje). Ook zeker niet te laag in toerentallen rijden, dus geen 1200 tpm in de 5e versnelling gaan rijden. Niet belasten met aanhanger. Na 1000km motor geleidelijk in toeren gaan doortrekken. Eerste 300km rustig remmen, noodstops en keihard remmen vermijden. 1 Quote
Smart Geplaatst 19 Oktober, 2011 Geplaatst 19 Oktober, 2011 Ik ga helemaal mee in het antwoord van elmerblues. Je moet de eerste 1000 km opschakelen tot max. zo'n 2500 tpm. 1 Quote
Remko .me Geplaatst 27 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2011 Even een vraag, het viel mij op dat er geen reserve lampjes worden geleverd bij de Rio. Is dit vanwege LED of is er een andere reden? Quote
Reem Geplaatst 27 Oktober, 2011 Geplaatst 27 Oktober, 2011 Even een vraag, het viel mij op dat er geen reserve lampjes worden geleverd bij de Rio. Is dit vanwege LED of is er een andere reden? Ik heb ze nageleverd gekregen vanuit de dealer, want ik had ze ook niet. Je hoort ze wel te krijgen. Er is iets fout gegaan bij Kia waardoor ze er niet bij zitten, dit hoort wel zo. Quote
Remko .me Geplaatst 27 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2011 Ok, ik zal het bij de dealer melden bij de eerste olie ververs beurt. Ik heb nog niks officieels vernomen van de intervallen voor de Rio in Nederland. Ben benieuwd wanneer dit bekend wordt want er gaan mensen natuurlijk al richting de 15.000km Quote
Smart Geplaatst 27 Oktober, 2011 Geplaatst 27 Oktober, 2011 Ik heb nog niks officieels vernomen van de intervallen voor de Rio in Nederland. Ben benieuwd wanneer dit bekend wordt want er gaan mensen natuurlijk al richting de 15.000km. Toch maar even het antwoord op vraag twee door KMNL lezen! Quote
Remko .me Geplaatst 27 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2011 1319751031[/url]' post='71512']Toch maar even het antwoord op vraag twee door KMNL lezen! Uh oh merci. Ik zal morgen mijn boekje is controleren ook.Daarbij nog een vraag over interval. We spreken toch over kleine en grote beurt 30.000km of om de twee jaar? Alleen voor het verversen van olie ga je binnen 1 jaar of 15.000km naar de dealer, dus dan gebeurt er voor de rest geen onderhoud, begrijp ik dat nu goed? Quote
Smart Geplaatst 27 Oktober, 2011 Geplaatst 27 Oktober, 2011 Yep, alleen een olieverversing. Mogelijk ook een interieurfilter, maar die mag je ook gewoon weigeren, is geen garantieding. Quote
Remko .me Geplaatst 27 Oktober, 2011 Topic Starter Geplaatst 27 Oktober, 2011 Bedankt Smart! Wel fijn dat jullie zoveel regelen voor ons waarvoor dank. Heb niet veel tijd om alles te lezen dus had deze gemist. Quote
Salva Geplaatst 3 November, 2011 Geplaatst 3 November, 2011 Hebben wij nu nep xenon verlichting? Ik ben namelijk gewend dat echt Xenon sproeiers moet hebben en het licht wit is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.