Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In 2009 sportage gekocht op lpg (jan 2009). Nu - okt 2011 - 45000 km gereden en al 3x banden vervangen . Nu moeten de zomerbanden weer vervangen worden! Garage geeft eigenlijk neit thuis. Wel steeds uitgelijnd. Zijn rustige rijders. 1x naar oostenrijk gereden en 1x naar frankrijk. Is toch belachelijk dat na10000 km steeds de voorbanden vervangen moeten worden! Wie heeft tips?

Geplaatst

Zou hem toch eens bij een bandencentrale laten uitlijnen. Zo ben je zeker dat de uitlijning in orde is. Daarna kan je met de gegevens bij je dealer gaan. Hopelijk plaatsen ze niet telkens oude banden eronder :).

Geplaatst

De band met de garage is ook zo aan slijtage onderhevig......!:huh:

Geplaatst

Hallo, bedankt voor alle reacties.

Ik kan de foto's helaas niet op dit forum uploaden (vanwege de maximale bestandsgrootte).

Ik heb de foto's geplaatst op:

http://www.mijnalbum.nl/Album-ZUJVGUKJ-Foto's-in-Heerlen-Foto's-van-Auto's-Kia.html

Vooral op de laatste foto's is de slijtage duidelijk te zien (ik heb er een nieuwere

band ter vergelijking naast gezet).

Wat helaas niet goed te zien is, is dat de slijtage voornamelijk aan één kant van de banden begint,

en vervolgens vrijwel de hele band slijt.

(mocht iemand een beter optie hebben om de foto's te publiceren, dan hoor ik deze graag.. / ik kan ze

eventueel ook mailen)

Geplaatst

Rij je de hele zomer op je winterbanden??

winterbandenzomerband-336x219.jpg

Links met kleine sneetjes in het profiel is een winterband en rechts zonder de kleine sneetjes is een zomerband.. Jij hebt ook van die kleine sneetjes!

winterbanden slijten boven de 7 graden celcius veeeel harder dan de normale banden!

Geplaatst

Hier heeft Jantje meer dan gelijk.. de banden op je foto's zijn 100% winterbanden en die slijten in de lente en zomer 3 x zo snel als zomerbanden.. Ik weet niet welke dealer jij hebt maar de onkunde stralt er zo wel vanaf..

Ga eens langs bij Pitstop (Durlinger) in In de Cramer (Bij het LD) die kunnen je helpen met een goede band en degelijk advies..

Geplaatst

het klopt inderdaad dat dit de winterbanden zijn. Deze zijn gereden vanaf november 2010 tot en met maart 2011. Op vakantie geweest naar Oostenrijk. bij aankoop auto zijn zomer en winterbanden geleverd. Auto is aangeschaft in jan. 2009 destijds met winterbanden geleverd. Daarmee gereden tot en met maart.

Dus nu moeten de winterbanden vervangen worden. De zomerbanden zijn ook al 2x vervangen. Steeds Hancook banden.

Bij garage in Nuth hierover geklaagd. Kon nieuwe banden kopen met korting. Deze zijn echter wel duurder dan bij een andere garage! Toch maar daar weer banden aangeschaft. Bij herplaatsen van banden (dus wisseling zomer/winterbanden worden de voorbanden steeds achter gelegd, omdat slijtage voor natuurlijk sneller gaat dan achter). Omdat we dus nu al 3 sets banden versleten hebben (bij dus 45000 km) maak ik me zorgen over de toestand van de auto. Garage lijnt uit. Banden zijn goed op spanning. Denk aan een onafhankelijke keuring door bv ANWB. Achteraf gezien is de 7 jaar garantie denk ik ook maar een lokkertje voor de garage om klanten te binden.

Zal zeker naar In de Cramer gaan morgen voor advies!

Bedankt voor alle reakties!

Geplaatst

vaak ook rijden met veel belading/carvan achter de auto, dan hebben de wielen voor eerder de neiging om door te slaan, waardoor ze ook veel harder slijten.

en van een rustige rijder valt over het internet weinig over te oordelen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...