eMTee Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Afgelopen dinsdag ben ik naar de Kia dealer geweest in Tiel om desoftware te laten updaten, ik had hier gelezen dat het zwevende stuurgedrag dan zou verbeteren namelijk. Geloof me, het is echt een aanrader! Als je dus denkt ook last te hebben van het zoekende stuurgedrag bij wat hogere snelheden dan zou ik absoluut een afspraak maken voor deze (gratis) update, je zult er echt geen spijt van hebben. Naast de update heeft mijn Picootje sinds dinsdag ook een luxere grill, die met de rode bies zeg maar, helemaal gratis gewisseld door de dealer omdat er een 3-deurs koper was die het rode biesje niet wilde hebben 1 Quote
r.vanrookhuizen Posted October 21, 2011 Posted October 21, 2011 jofele dealer Afgelopen dinsdag ben ik naar de Kia dealer geweest in Tiel om desoftware te laten updaten, ik had hier gelezen dat het zwevende stuurgedrag dan zou verbeteren namelijk. Geloof me, het is echt een aanrader! Als je dus denkt ook last te hebben van het zoekende stuurgedrag bij wat hogere snelheden dan zou ik absoluut een afspraak maken voor deze (gratis) update, je zult er echt geen spijt van hebben. Naast de update heeft mijn Picootje sinds dinsdag ook een luxere grill, die met de rode bies zeg maar, helemaal gratis gewisseld door de dealer omdat er een 3-deurs koper was die het rode biesje niet wilde hebben Quote
phoenix2149 Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Goed om te weten dat die grille ook gewoon op de 5 deurs past. Ik vind het ook wel tof staan. Quote
Guest Marcvane86 Posted October 24, 2011 Posted October 24, 2011 Goed om te weten dat die grille ook gewoon op de 5 deurs past. Ik vind het ook wel tof staan. Emtee heeft ook een driedeurs ga er dus niet zomaar vanuit dat het op de 5 deurs ook past!!! Dit topic had beter een bericht in het reeds bestaande topic over de stuur eigenschappen kunnen staan overigens. Voortaan even goed kijken voor er een nieuw topic aangemaakt gaat worden Quote
eMTee Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Nou sorry hoor, ik post wel geen nieuwe topics hier op het forum dan... Quote
Guest Marcvane86 Posted November 5, 2011 Posted November 5, 2011 Nou sorry hoor, ik post wel geen nieuwe topics hier op het forum dan... Is geen persoonlijke aanval hoor, bedoelde het goed zodat het forum overzichtelijk blijft. Veel dingen staan anders straks 4 of 5 keer op het forum en de mensen die dan in het ene forum een vraag stellen krijgen misschien geen antwoord omdat het ergens anders al een keer verteld is. Groetjes Quote
FITOU Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Afgelopen vrijdag 25 november heb ik mijn nieuwe Kia Picanto 2011 opgehaald, deze heb ik nu 5 dagen. Vanwege het slingerende gedrag op de snelweg en de enthausiaste berichtgeving op het forum, heb ik voor een update gekozen die op donderdag 1 december zou worden geïnstalleerd bij een andere kia dealer. Dezelfde dag kreeg ik nog het bericht van deze dealer dat de update was mislukt? De volgende dag zouden ze het opnieuw proberen? Vrijdagochtend kreeg ik al te horen dat het stuurhuis moest worden vervangen (de hardware kon de update niet aan volgens de dealer). Betekent dit dat het stuurhuis is gemold, van deze auto van notabene 5 dagen oud ??? Volgens de dealer zou de hardware de update niet aankunnen, kan dit volgens jullie ??? A.s. Maandag wordt de 5 dagen oude picanto gerepareerd??? Ben benieuwd naar jullie reactie, dus brand maar los! Maar jullie begrijpen wel dat ik niet blij, en dit is nog zacht uitgedrukt. Groet, Jan Karel Quote
Guest Jeroen66475 Posted December 2, 2011 Posted December 2, 2011 Voor jou auto kan er helemaal geen update zijn of deze auto heeft héél lang op voorraad gestaan en is een exemplaar uit de eerste serie van begin 2011. Lees mijn post hierover maar. Ik vind het een vreemd verhaal maar ben wel erg benieuwd naar de ''waarheid'' want wat jouw dealer verteld geloof ik niet erg veel van Quote
FITOU Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Inmiddels heb ik mijn auto weer terug (na 6 dgn). Volgens de dealer gaf hun computer aan dat het stuurhuis moest worden vervangen. Dit schijnen ze in overleg met Kia-Nederland te hebben gedaan. Op de rekening stond wel 1500 euro (garantie) voor het nieuwe stuurhuis. Van ATU-garages heb ik begrepen dat er helemaal geen update voor de nieuwe picanto 2011 bestaat, komt net uit de fabriek! (Hou er rekening mee dat het stuurhuis helemaal niet is vervangen en in het magazijn ligt voor de maximale winst). Wat betreft de rijeigenschappen merk ik echt geen enkel verschil. Mijn conclusie is dus dat ik een ervaring rijker ben met deze dealer en deze update echt de grootste onzin is. Mensen laat je gewoon niks wijs maken! Quote
Picanto2011 Posted December 10, 2011 Posted December 10, 2011 Absoluut nonsens, van dat er geen SW-update zou zijn. Ik heb erbij gestaan toen de SW is uitgevoerd en daarna tot op dit moment geen stuurklachten meer heb. Zie ook mijn eerdere post. Ben Quote
FITOU Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Ik wil best geloven dat er SW bestaat voor de kia picanto 2011. Maar om dit nu meteen een "update" te noemen. Waarom zou een fabrikant dat nou doen, als een auto net op de NL markt komt? Quote
Recommended Posts