Jump to content
  • Sign Up
Jheroen

Nieuwe forumskin & software update

Recommended Posts

Beste mensen,

De software van het forum is even geleden geupgrade door de makers. Ik heb bewust gewacht met upgraden van ons forum ivm stabiliteit etc. Inmiddels is de derde build van de nieuwe software vrijgegeven en zal ik langzamerhand gaan upgraden.

De forumfuncties zijn veranderd en sommige functies zijn zelfs verdwenen, hieronder vallen bijvoorbeeld de avatars. Ik zal wanneer het board volledig is geupgrade bekijken of dit via een mod weer terug te krijgen is. Na de upgrade zal er dus een en ander veranderd zijn, sommige dingen ten goede en anderen niet; kom daarvoor niet naar mij want daar kan ik niets aan doen.

De skin van het forum zal ook veranderen, deze skin is niet meer geupgrade voor de nieuwe forum software dus er komt een andere skin voor in de plaats. Deze nieuwe skin heeft de aardige functionaliteit dat alle leden de mogelijkheid hebben om de skin achtergrond via een url naar eigen behoefte te wijzigen; dat scheelt ook weer eindeloze discussies over wat mooi is en wat niet :huh:

Binnenkort meer ;)

Hoi Jheroen, heb je ergens voorbeelden wat we ongeveer kunnen verwachten ?

Bij de vorige verbetering zijn we nogal wat vaste gasten kwijt geraakt.

Ik vind het missen van Avatars toch wel een enorm slechte stap om te nemen en zal bijna afraden om niet te upgraden.

Avatars is DE manier om herkenbaar te zijn, een naam voegt niet altijd veel toe en wordt vaak over het hoofd gezien.

Ik sluit me aan bij Bigwade en vrees mee.

@Bigwade

Zo te zien is dit IPBoard software dus zal het ook upgraden naar de laatste versie.

Ik neem aan dat zij hun eigen software up to date hebben, dus een voorbeeld:

http://community.invisionpower.com

ik upgrade de software volgens ip board normen, het avatar verhaal was een groot issue toen men merkte dat het zou verdwijnen dus dat kan goed :unsure:

echter ontwikkelaars maken daar dan weer gebruik van door mods te maken die een avatar bijvoorbeeld wel weer laten zien.

daarnaast: een software upgrade en een skin die veranderd, als dat reden is voor mensen om een inhoudelijk forum te verlaten... :blink: so be it

ik upgrade de software volgens ip board normen, het avatar verhaal was een groot issue toen men merkte dat het zou verdwijnen dus dat kan goed :unsure:

echter ontwikkelaars maken daar dan weer gebruik van door mods te maken die een avatar bijvoorbeeld wel weer laten zien.

daarnaast: een software upgrade en een skin die veranderd, als dat reden is voor mensen om een inhoudelijk forum te verlaten... :blink: so be it

Tja Jheroen..

Veel Kia rijders zijn misschien wat ouder en hebben niks met computers.

De vorige keer zijn er echt een hoop vaste gasten afgehaakt omdat ze de dingen niet meer konden vinden.

Als de update nu weer zo groot is en alles ergens anders staat krijgen we dat weer.

Dat lijkt me even niet wenselijk binnen 8-9 maanden.

Maar eh... ik ga er niet over :-)

Deze update is van dezelfde forummakers nagenoeg alles zal dus op dezelfde plaats terug te vinden zijn :D functionaliteiten zijn aangepakt en verbeterd.

ik verwacht eerlijk gezegd weinig problemen.

heb je de skin nog gezien'?

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...