Jump to content

Recommended Posts

Posted

Rij al weer een maand of wat in m'n Sorento CRDi VGT en momenteel zo'n 20000 (geweldige) kms. afgelegd

Ben niet direct trouw aan 1 leverancier van dieselolie (geen zgn. bio-diesel want daar kan de Sorento niet tegen) en tank dus zo'n beetje overal waar dat zo uitkomt-

Bij zo gezegd witte pompen (een paar keer getankt) merk ik dat-ie een beetje rookt.....

De kapitein klopt z'n pijp nog niet echt uit maar bij stationair zie ik toch wel een pluim-

Al met al niet schokkend maar zou dit kunnen liggen aan:

1) de Sorento is voorzien van dieseltuning

2) geen roetfilter heeft

3) keuze van de pomp (Shell, BP en het hele rijtje)

4) verstuivers enz. hoewel ik me dat niet goed kan voorstellen bij zo'n laag kilometrage

5) in Duitsland soms zware voet....

Enig idee? :roll:

Posted

Het kan aan zo veel verschillende zaken liggen. Ik ben zelf geen echte diesel-kenner om het zo maar even te noemen, maar lees wel regelmatig verhalen hierover. Ik heb oorzaken als turbo's die verkeerd "ingesteld" staan, roetfilters, brandstoffen ed al voorbij zien komen.

Posted

Heb m'n licht ook maar eens opgestoken en internet geraadpleegd en kom inderdaad het hele rijtje tegen van mogelijke oorzaken :wink:

We zullen nog eens verder speuren!

Posted

Je zou wel eens helemaal gelijk kunnen hebben! :wink:

Ben overigens zeer tevreden over de Sorento, geen misverstand-

Moet alleen een beetje oppassen met een te zware voet....

Kreeg eergister vanuit Zwitserland een keurig acceptgirootje met het verzoek CHF 140 (85 euri) over te maken, ai!

Ondertekend met 'vriendelijke groeten', jaja...!

Zal de foto eens opvragen en kijken of de Sorento op dat moment ook rookte.... :wink: Had beter een flink rookgordijn geweest.... :shock:

We gaan rustigjes verder met tokkelen!