kruis Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Weet iemand of het mogelijk is om het automatische vergrendeling van de deuren (tijdelijk) uit te schakelen ? Ik rijd dagelijks flinke afstanden op smalle dijkwegen met water aan beide zijden. Nu de donkere dagen weer terug zijn heb ik al weer verschillende bijna ongeluk situaties meegemaakt en ik vind het geen fijn idee om in het water te belanden met vergrendelde deuren (hulp van buitenaf wordt dan lastig). Indien ik tijdens het rijden de vergrendeling eraf haal dan sluit de auto deze weer onmiddelijk. Ik zou graag eigen baas zijn over dit knopje Ik ben benieuwd of er meer mensen hier over na hebben gedacht ? Quote
Guest Angelique Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Weet iemand of het mogelijk is om het automatische vergrendeling van de deuren (tijdelijk) uit te schakelen ? Ik rijd dagelijks flinke afstanden op smalle dijkwegen met water aan beide zijden. Nu de donkere dagen weer terug zijn heb ik al weer verschillende bijna ongeluk situaties meegemaakt en ik vind het geen fijn idee om in het water te belanden met vergrendelde deuren (hulp van buitenaf wordt dan lastig). Indien ik tijdens het rijden de vergrendeling eraf haal dan sluit de auto deze weer onmiddelijk. Ik zou graag eigen baas zijn over dit knopje Ik ben benieuwd of er meer mensen hier over na hebben gedacht ? Ja, daar is een topic over, met oplossingen erbij. Ga 'm even voor je zoeken Edit: gevonden.... http://www.kiaclub.nl/topic/8074-deur-sloten/page__p__69057__fromsearch__1#entry69057 Deze functie kun je dus bij de dealer uit laten schakelen Quote
ErwinB Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Ik heb mijn KIA nog niet, dus ik kan het niet testen. Maar mijn Laguna heeft dezelfde functie. Ik kan deze IN of UITschakelen door de knop voor het van binnenuit ver- / ontgrendelen van de auto een paar seconden ingedrukt te houden. Werkt het bij KIA niet toevallig hetzelfde ? Overigens ontgrendelen de deuren bij een aanrijding of wanneer je te water zou raken... 1 Quote
harter Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Overigens ontgrendelen de deuren bij een aanrijding of wanneer je te water zou raken... Daarnaast krijg je bij de aflevering van de auto nog een veiligheidspakket maar daarin een " lifehammer" Quote
rollyturbo Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Daarnaast krijg je bij de aflevering van de auto nog een veiligheidspakket maar daarin een " lifehammer" Opletten wat u hiermee dan aanvangt hé !!!! : zie ander topic i.v.m. panoramadak spontaan geknapt ????? Greetz Rolly Quote
harter Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 Daarnaast krijg je bij de aflevering van de auto nog een veiligheidspakket maar daarin een " lifehammer" Opletten wat u hiermee dan aanvangt hé !!!! : zie ander topic i.v.m. panoramadak spontaan geknapt ????? Greetz Rolly Ja maar je moet hem ook niet gebruiken om het dak te openen dat gaat automatisch. Is puur voor in geval van nood hoor Quote
Alex VB Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 Bij het te water geraken of een ongeval openen de deuren automatisch. Dit is verplicht volgens de Europese regelgeving. Dus waarom deze uitschakelen? Zoals in het ander topic al gemeld ben ik meer voorstander dan tegenstander van deze feature.. Quote
kruis Posted November 4, 2011 Author Posted November 4, 2011 Ik vind het nog steeds geen fijn idee om volledig te vertrouwen op de techniek. Met het tragische ongeval van deze week in gedachten ; de 2 kinderen welke zijn verdronken waarbij omstanders de deur van de Peugeot 508 niet konden openen. Ik ken de exacte details van dit ongeval niet maar vraag me toch af waarom men de deur niet open kreeg ? Ik heb zelf 2 kleine kinderen en zoiets zet je toch aan het denken. Mijn voorkeur gaat er dan toch naar uit om per geval zelf te kunnen kiezen of de deuren wel/niet op slot zijn. Quote
Recommended Posts