Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is eigenlijk vreemd dat het bijladen van de accu zo lang moet duren. De accu's zijn er bij mijn weten namelijk op gemaakt om snel grotere hoeveelheden energie op te nemen.

De 'weerstand' die Smart opmerkt komt mij niet bekend voor. Ik heb persoonlijk het idee dat de auto namelijk erg makkelijk en vooral heel lang door rolt. Dit zal vooral komen omdat onze andere auto's rijdende IKEA's waren (Panda, Agila en Transporter) en een relatief hoge luchtweerstand hadden.

Ik las ook over de gebruikte software. Deze laat de motor draaien bij een accu'vulling' onder de 80%. Dit is een behoorlijk 'veilige' marge om de auto weer aan de praat te krijgen. Bij ons start de auto af en toe na een paar minuten weer vanzelf bij een stoplicht. Wat mij betreft zou ik 'het' best wel eens willen proberen met een accu afstelling van 70%, in de hoop dat de motor uit blijft totdat ik de koppeling indruk.

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm, er zit toch wat verschil in het ISG gedrag van onze Venga's zo te lezen. Bij mij klopt de 2 graden vrij goed. Ook afgelopen week het ISG gebruikt tijdens de middag. 's Morgens was het te koud.

Ik heb een Varta accu in mijn Venga (originele accu) Is dit mogelijk gewijzigd?

Groet,

Peter

Peter,

Tijdens mijn bezoek aan de dealer vroeg ik hem of een Varta Stop/Go Plus accu beter is, zijn antwoord was dat is mogelijk, maar daarop wordt geen garantie gegeven door Kia.

Kia gebruikt nu eenmaal zijn speciale AGM accu.

Ondertussen heb ik weer aardig wat gereden, maar het ISG lampje blijft continu branden.

Groet,

Bert

Geplaatst
Tijdens mijn bezoek aan de dealer vroeg ik hem of een Varta Stop/Go Plus accu beter is,

zijn antwoord was dat is mogelijk, maar daarop wordt geen garantie gegeven door Kia.

Kia gebruikt nu eenmaal zijn speciale AGM accu.

De nieuwe AGM Varta accu Start/stop Plus zit ook in de nieuw geleverde Venga's met ISG.

Mijn geleverde accu kwam uit een Venga die in de showroom stond. Er zit gewoon 3 jaar

garantie op deze accu, uiteraard gerekend vanaf levering auto.

Geplaatst

En... geeft dat vertrouwen voor de rest van het onderhoud bijv. ?

Onthutsend hoe slecht mensen, werkzaam in de automotive branche , op de hoogte zijn van hun eigen handel........

Geplaatst

Bij toeval stuitte ik vandaag op dit en dit opmerkelijke bericht over Varta Start/stop accu's!

• 2 weken later...
Geplaatst

En... geeft dat vertrouwen voor de rest van het onderhoud bijv. ?

Onthutsend hoe slecht mensen, werkzaam in de automotive branche , op de hoogte zijn van hun eigen handel........

Gisteren de venga naar de dealer/garage gebracht en is de accu gedurende enige uren opgeladen.

Na het ophalen van de auto werkte de ISG voor de eerste maal perfect en brandt voor het eerst het groene lampje.

Dus nu afwachten hoe lang het stand houdt.

• 2 maanden later...
Geplaatst

Gisteren voor de 1e kleine beurt met onze Venga geweest, monteur gaf al aan dat het ISG systeem eigenlijk niet werkt. Is alleen om de label van het voertuig zo laag mogelijk te krijgen. Accu moet minimaal boven de 80% beladen zitten, maar dit lukt niet op de manier zoals gewone mensen auto rijden. Je mag geen verbruikers aanhebben, radio, airco, verlichting enz en altijd lange stukken rijden en alleen maar afremmen op de motor dan heb je kans dat.... het wellicht weer eens zal werken.

Hebben ons er maar bij neergelegd dat dit niet werkt.

Geplaatst

Gisteren voor de 1e kleine beurt met onze Venga geweest, monteur gaf al aan dat het ISG systeem eigenlijk niet werkt. Is alleen om de label van het voertuig zo laag mogelijk te krijgen. Accu moet minimaal boven de 80% beladen zitten, maar dit lukt niet op de manier zoals gewone mensen auto rijden. Je mag geen verbruikers aanhebben, radio, airco, verlichting enz en altijd lange stukken rijden en alleen maar afremmen op de motor dan heb je kans dat.... het wellicht weer eens zal werken.

Nou dan heb ik een andere ervaring, weliswaar met de SP3 maar dat maakt volgens mij niet uit.

Ik rijd niet vaak grote afstanden en heb ook regelmatig de genoemde stroom verbruikers aan.

Wat mij wel eens overkomt, vooral als de airo aanstaat, is dat de auto na ISG stop ineens weer

aanslaat voordat ik het koppelingspedaal heb ingetrapt. Dit heeft te maken met de temperatuur

en de toestand van de accu. Overigens heeft mij ISG lampje ook de winterperiode gebrand.

Gisteren en eergisteren is het weer uitgegaan na een tijdje gereden te hebben.

M.a.w. ik ben het in het geheel niet eens met de uitleg van die monteur.

Grtz.

Specialmade

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Als je korte ritjes rijd en het koud is zal je ISG lamp je blijven branden.

Dat is bij ons ook het geval.

Maar zodra het boven de drie graden komt en er een langere rit wordt gereden gaat het lampje uit.

Dus werkt het systeem.

Ik heb het tijdens onze vakantie in Duitsland goed kunnen testen.

Ik heb er toen een stukje over geschreven.

http://www.kiaclub.nl/blog/29/entry-26-venga-in-de-duitse-eifel/

Geplaatst

Kan het zijn dat jullie ongemerkt onnodig met de airco aan rijden?

Ik heb in onze auto de 'magische knoppencombinatie' gebruikt om het standje auto airco bij ontwaseming uit te zetten.

Wij hebben een prima werkend ISG systeem en het systeem werkt gewoon altijd wanneer het zou moeten werken.

Verlichting en radio staan altijd aan en met korte ritjes rem je ook vaak op de motor dus die combo moet elkaar toch prima kunnen opheffen.

Geplaatst

Hey Birdfeeder

Ik heb de combinatie geprobeerd op contact met de ontwasseming aan, de airco uit en dan binnen 3 sec. 5 keer op binnenrecirculatie duwen maar het werkt niet.

Doe ik iets verkeerd?

Mijn ISG heeft steeds goed gewerkt maar na deze koude periode en veel korte stukjes doet hij het nu niet , ik zal eerst weer een langere afstand moeten

rijden voor hij weer gaat werken.

Gr Frans

• 4 weken later...
Geplaatst

Dat 2 graden gedoe is lulkoek met kerst in Oostenrijk geweest -9 en wat denk je ISG lampje uit en het start en stop systeem werkt, alleen jammer dat het maar voor 2 x was auto bij de dealer geweest voor rem problemen meteen de accu bijgeladen ISG werkt nu nog steeds niet.

Geplaatst

@edschoe........

Doei edschoe………

etc..

de zure bom, de AUW-gurk, niet alleen voor starters maar ook voor notoire zeiksnorren.

Meer dan verdiend...

(#1)

AUW_GURK.jpg

Veel plezier met je QQ, dat dan weer wel :wink:

zo jij hebt goed je huiswerk gedaan

van die antwoorden word je bijna agresief

Geplaatst

Er is hier gelukkig geen ruimte voor agressie

Ik wens em dan ook oprecht veel plezier met zijn QQ.

Blijven naschoppen op Kia vind ik dan niet zo in de haak, vandaar de Award.

Het is pas nr 6, dus dit is best een aardig forum..

Geplaatst

Er is hier gelukkig geen ruimte voor agressie

Ik wens em dan ook oprecht veel plezier met zijn QQ.

Blijven naschoppen op Kia vind ik dan niet zo in de haak, vandaar de Award.

Het is pas nr 6, dus dit is best een aardig forum..

ik ben het met je eens

en ja het is een leuke award

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Terecht gekregen deze pracht beker

Hopelijk heeft Nissan ook zo een leuk forum.

Succes met je Qashqai

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Alleen edschoe weet waar deze moet.... hij heeft heeft de beker gekregen.

Hij is wel zuur hoor die gurk. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

P.S Na de koude periode werkt ISG weer perfect.

Geplaatst

Wat ik nou niet begrijp dat als je zoveel problemen met de auto hebt en je geeft je commentaar dat sommige mensen daar niet tegen kunnen.

1 ISG werkt niet naar behoren

2 Auto zuipt ook bij zeer netjes rijden

3 Onze 2 kinderen achter in de auto met 2 lichtgewicht crossfietsjes en de auto klapt op de grond zelf maar 4 speciale rubbers geplaatst.

4 Bij aankoop gevraagd of er een skibox op het dak kon type ed doorgegeven was geen probleem achteraf gaat de klep niet open.

5 Zoekerig sturen constant corrigeren

6 en tot slot alle 4 de remmen lopen aan met remmen alles al schoongemaakt door dealer hun weten het niet dus dan maar nieuwe schijven en blokken waarschijnlijk zelf betalen ligt nu bij KIA nederland auto heeft 20.000 gelopen en gewoon zeer netjes mee omgegaan auto is nog als nieuw.

Raar dat je er dan genoeg van krijgt he.

ps ben gek op gurkjes met kippelevertjes

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Wat ik nou niet begrijp dat als je zoveel problemen met de auto hebt en je geeft je commentaar dat sommige mensen daar niet tegen kunnen.

Ik zou zeggen van lees je berichtjes en even terug.

Hoe jij waarschijnlijk denkt komt op papier anders over als dat je het leest.

Iedereen op dit forum is gerust van mening dat het voor jou heel vervelend is.

Maar het is even de kunst hoe je het meld op een forum. (en het maakt niet uit welk forum)

In jou geval zou ik toch met deze punten terug gaan naar je dealer.

Zij moeten dit oplossen voor je. (hoe vervelend dit is)

Wij kunnen dit niet.

Hooguit kunnen we je steunen door tips te geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...