Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

"uitlaat" geluid Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

RioTom, hier net zo dat het erg goed hoorbaar begint te worden.

Ik ga morgen om half 5 naar de dealer hier, zij gaan er even naar kijken en zal daarover ook melden wat er gevonden is.

Ik maak me net zoals jij zorgen.

Geplaatst

Remko, wil jij eens bijhouden hoeveel Rio-bezitters last hebben van bovenstaande aircoproblemen?

Ook of dit exemplarisch is of dat iedereen er last van heeft.

Geplaatst

Geweest, er is niks gevonden. Ze weten niet waar het vandaan komt.

Er zijn bij de dealer meerdere Rio's die dit hebben, waar ze het ook niet kunnen vinden.

Geplaatst

Geweest, er is niks gevonden. Ze weten niet waar het vandaan komt.

Er zijn bij de dealer meerdere Rio's die dit hebben, waar ze het ook niet kunnen vinden.

Ik ben ook net geweest. Mijn bodemplaat hebben ze netjes getectyleerd en is weer als nieuw (klein stukje was geschaafd). Ik heb ze ook naar de motor laten kijken. De monteur vertelde mij dat ze een cursus hebben gehad waarin werd aangegeven dat bij meerdere kia's de v-snaar te strak zit. Deze heeft uiteindelijk ook uitwerkingen op waterpomp. Hij heeft deze een tikkeltje losser gedraaid en we gaan nu kijken of het geluid anders/slechter/beter wordt. Ik merkte net wel toen ik wegreed, dat de auto iets trillender, stotteriger aanvoelde, kan dit kloppen dat een lossere v-snaar hiervoor kan zorgen?

Kortom, we houden elkaar maar goed op de hoogte.

Geplaatst

Hmm.... maar het is niet de motor.. ze hebben ook bij mij gekeken naar de vsnaar, en daar lag het dus niet aan. Zit niet te strak.

Ik heb er geen idee van of dat goed of slecht is en of dat zoiets kan veroorzaken.

Geplaatst

RioTom woon jij in Doetinchem of heb je daar alleen jouw auto gekocht en in onderhoud bij Wassink/Opgenoort?

Geplaatst

RioTom woon jij in Doetinchem of heb je daar alleen jouw auto gekocht en in onderhoud bij Wassink/Opgenoort?

Ik heb daar mijn Auto gekocht en in onderhoud. Ik woon op 15 minuten afstand van Doetinchem in de buurt van Gendringen, hoewel er in Ulft ook een witte Rio rondrijdt.

Geplaatst

Ik heb daar mijn Auto gekocht en in onderhoud. Ik woon op 15 minuten afstand van Doetinchem in de buurt van Gendringen, hoewel er in Ulft ook een witte Rio rondrijdt.

Trouwens, hoe weet je dat ik de auto daar in onderhoud heb?

Geplaatst

Trouwens, hoe weet je dat ik de auto daar in onderhoud heb?

Hahaha.... die reactie!:lol:

Jij hebt in een eerdere mail aangegeven dat er in Doetinchem een aantal Rio's in een bepaalde kleur stonden.

En dan is 1 + 1 = 2. Ik woon zelf in Doetinchem en heb mijn auto daar ook in onderhoud.

Geplaatst

Hahaha.... die reactie!:lol:

Jij hebt in een eerdere mail aangegeven dat er in Doetinchem een aantal Rio's in een bepaalde kleur stonden.

En dan is 1 + 1 = 2. Ik woon zelf in Doetinchem en heb mijn auto daar ook in onderhoud.

Ja ik dacht, wie weet ben je undercover monteur en kun je mij helpen :P

Ik rij elke dag door Doetinchem naar mijn werk in Zutphen ;)....als je een witte Rio ziet rijden met wintervelgen en dus mijn kenteken geef je maar een seintje, ik zal op een grijze Venga letten :D

Geplaatst
....als je een witte Rio ziet rijden met wintervelgen en dus mijn kenteken geef je maar een seintje, ik zal op een grijze Venga letten :D

Oké, dat zal ik zeker doen!;)

Geplaatst

Hmm.... maar het is niet de motor.. ze hebben ook bij mij gekeken naar de vsnaar, en daar lag het dus niet aan. Zit niet te strak.

Ik heb er geen idee van of dat goed of slecht is en of dat zoiets kan veroorzaken.

Ik vind het ook niet prettig dat de v-snaar is versteld. Ik heb net nog even getest, als ik nu rond de 2500 toeren komt, trilt de auto een beetje, wat hij voorheen (lees: vanochtend) nog niet deed. Ik ga hier dus sowieso mee terug en zal het geluid in de gaten blijven houden. Zijn er bij jou nog afspraken gemaakt, of moet je nu ook "maar afwachten".

Geplaatst

Afwachten, ik begreep dat er nu een aantal Rio's onder 'controle' staan bij Kia Motors Nederland en dat waarschijnlijk een modificatie eraan komt zodra het probleem getakeld is... maar wat hiervan waar is?

Geplaatst

Remko is het al duidelijk waar het geluid van afkomstig is?

Het wordt wel erger met airco aan, of stuurbekrachtiging in bocht, maar ik heb het idee dat ik het ook hoor met de airco uit.

Zou het ook de dynamo kunnen zijn?

Maandag gaat mijn auto naar de garage, misschien moet ik ze de instructie geven niets te doen totdat het probleem en de oplossing bekend zijn.....

en alleen de stootstrips laten monteren op de portieren. Wel zo veilig.

Bart

Geplaatst

Ook smile.gif Maar wat dacht je van de meest voorkomende schade, parkeerschade, wanneer de buurauto op het parkeerterrein de deuren open gooit.... blink.gif

Ook al sta je alleen op een verlaten parkeerterrein, om de een of andere reden moet men altijd dicht bij en liefst bijna tegen een andere auto aan parkeren.

Geplaatst

Heb net weer contact gehad met de garage. Ik heb de vraag gesteld waarom de auto (voor mijn gevoel) iets trilleriger rijdt en of dat kan komen wegens het slapper maken van de v-snaar. Mij werd verteld dat het iets slapper maken van de v-snaar maar een minimale ingreep is en dit geen trillingen van de motor o.i.d. verandert. Dit dacht ik eigenlijk zelf ook al wel, maar ik denk dat ik er nog nooit eerder op heb gelet, en na de "ingreep" opeens overal op ben gaan letten ;)

Het geluid hou ik nog steeds in de gaten, maar het is nog niet erger geworden.

Kortom, momenteel is er niks aan de hand, maar door meerdere berichten hier op het forum ga je toch wat meer letten op geluiden etc.

• 1 maand later...
Geplaatst

goedendag, weer het probleem met de aircoponp

de airco draait alrtijd mee ivm ontwasemen is de vocht weg gaat hij pas uit, als je de auto start draait de pomp al

er zijn problemen met de aircpompen is bekend bij kia nederland

De mijne wordt vogende week vervangen naar 2 maanden wachten

thuis42

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...