Jump to content

Even Voorstellen

Recommended Posts

Hi,

Ik ben Richard, 35 jaar woonachtig in Vlaardingen.

Op dit moment rijd ik nog een ontzettend mooie baby blauwe Alfa Romeo 156 2.5 V6, alleen gaan de kilometers nu toch wel erg tellen en de daarbij horende onderhoudskosten. Daarom orienteer ik mij voor een andere auto.

Mijn oog is gevallen op de Kia Rio.....werkelijk een prachtauto. Desalniettemin ben ik ook erg geinteresseerd in de Alfa Romeo MiTo (welliswaar 2e hands)..

Anyway ik heb mij geregistreerd om is te zien hoe de Rio hier bevalt, en wat niet en misschien heb ik nog is wat vraagjes. Als jullie vragen hebben, vraag :lol:

Van 2.5 V6 naar 1.25 Lijn4 gaat pijn doen, echt :-)

Hardrijders zijn sneller thuis en ook eerder dood

Daar ben ik ook wel een beetje bang voor.... :huh::rolleyes:

Vandaar dat ik dus ook naar een MiTo 1.4 Turbo (120pk. (via squadra tuning) 140pk.) aan het kijken ben. Een voordeel wat met de 1.2 zou kunnen zijn is het benzine verbruik, daar je gemiddeld in Nederland niet harder dan 130 over het algemeen rijd. Al moet ik zeggen als ik het verbruik van de nieuwe Rio hier zie dat het maar 5 liter minder is. Gemiddeld rijd ik 1 op 10.

Maar de looks van de nieuwe Rio vind ik helemaal geweldig, al is het jammer dat je voor veel extra's dik moet toeleggen. Zou bijna VW kunnen zijn.

Mja vind beide mooi, en beide hebben hun voor en nadelen...Het zal afwegen zijn en waar ik wat het meeste terug krijg... In ieder geval niet bij Kia Barendrecht die ongezien 1500 eurie bood voor mijn Alfa :blink:

Zit eigenlijk een beetje in dezelfde situatie. Ik rij op dit moment een Fiat Stilo Abarth (170 PK) en ben ook aan t kijken voor een Kia Rio. Weet niet of je al een proefrit gemaakt hebt ?

Ik vondt de 1.2 motor zeker niet tegenvallen. Ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden, ben er zelf ook nog niet helemaal uit.