Jump to content

DVD's afspelen op nav/radio/tel unit

Sportage 1.7 Wit

Recommended Posts

Weer stof om over na te denken..... :rolleyes:

Een collega van mij heeft recent een nieuwe Lexus gekregen en met een simpele handeling/aanpassing, welke hij overigens vond op youtube maakte hij het mogelijk om op zijn radio-cd-nav etc... DVD´s af te spelen. Wie weet of er een mogelijkheid bestaat om dat ook in onze nieuwe Kia Sportage 3 te doen? want het is o zo makkelijk als je ergens staat te wachten en je even een DVD kunt afspelen (of misschien zelfs wel via de USB) wie heeft al ervaring ?

Graag jullie reacties,

M.v.g

Rene Loman

• Like 1

Je hebt niet perse een DVD unit nodig om film's af te spelen.

Als je een telefoon hebt die voldoende opslag ruimte heeft kan het ook.

Zoek maar eens hier op het forum.

Maar wat je zegt over het vervangen van de CD speler door een DVD speler in de satnav zelf kan werken mits......

Wat heb je nodig en waar ben je van afhankelijk:

1. Portie durf je moet namelijk je satnav ontleden.

2. Welke dvd speler past. Vergelijk het met de oude laptops/desktop waar alleen een cd speler in zat. Velen hebben daar later een dvd speler in gezet, heb dat zelf ook gedaan.

3. Het besturingssysteem van de satnav moet de dvd speler ondersteunen.

4. Is er een media player (software) aanwezig die met het format om kan gaan.

We zullen het pas weten als er iemand deze uitdaging aan neemt.

Beste Bowie,

Je gaat al heel ver. Bij de lexus was het een kwestie van een aardedraad vervangen of verleggen... (iets in die geest) en hij werkte. Ik praat niet over ombouwen of iets dergelijks maar ga ervan uit dat het bestaande systeem dit al kan, alleen dat het net als bij de lexus uitgeschakeld is voor de europese markt.

Maar alsnog bedankt voor je reactie...

Je hebt niet perse een DVD unit nodig om film's af te spelen.

Als je een telefoon hebt die voldoende opslag ruimte heeft kan het ook.

Zoek maar eens hier op het forum.

Maar wat je zegt over het vervangen van de CD speler door een DVD speler in de satnav zelf kan werken mits......

Wat heb je nodig en waar ben je van afhankelijk:

1. Portie durf je moet namelijk je satnav ontleden.

2. Welke dvd speler past. Vergelijk het met de oude laptops/desktop waar alleen een cd speler in zat. Velen hebben daar later een dvd speler in gezet, heb dat zelf ook gedaan.

3. Het besturingssysteem van de satnav moet de dvd speler ondersteunen.

4. Is er een media player (software) aanwezig die met het format om kan gaan.

We zullen het pas weten als er iemand deze uitdaging aan neemt.

Beste Bowie,

Je gaat al heel ver. Bij de lexus was het een kwestie van een aardedraad vervangen of verleggen... (iets in die geest) en hij werkte. Ik praat niet over ombouwen of iets dergelijks maar ga ervan uit dat het bestaande systeem dit al kan, alleen dat het net als bij de lexus uitgeschakeld is voor de europese markt.

Maar alsnog bedankt voor je reactie...

Aardedraad is inderdaad een heel ander verhaal.

NOOT Volgens de wetgeving is het verboden om tijdens het rijden video te kijken als bestuurder.

Men kan dit alleen als de handrem er op staat. Zie hierboven bij Bert Jan

Door een kabel die achter in de unit gaat door te knippen en te verbinden met de massa kan men zonder handrem aan video bekijken.

Dit geld ook voor onze navigatie in samenwerking met een afspeel apparaat (telefoon bv)

DIT IS ECHTER NIET TOEGESTAAN (denk aan verzekering en politie vette bekeuring).

In onze satnav zit echter geen DVD speler maar een CD speler. Dat bedoelde ik.

Ik denk dat in de Lexus een DVD speler aanwezig is in de satnav, kost ook iets meer.

Beste Bert Jan,

Mijn aux bestaat uit een kleine "jack"en een Ipod connector. Heb ik, zoals jij het beschrijft een verloopstekker nodig? en zou ik dan gelijktijdig een DvD op een scherm achterin kunnen afspelen en ook zichtbaar hebben op mijn display van de nav?

Verder zou je natuurlijk de handrem op 1 klik kunnen zetten terwijl je rijdt, denk dat 1 klik niet echt "remmen" is....

Graag nog even een reactie.

Zie hier: je kunt een kabeltje op de AUX-ingang aansluiten en dan kun je elk aparaat met gele/witte/rode RCA (tulp) connectors aansluiten. Dus ook bijv. een DVD-speler of telefoon.

Werkt wel alleen als de handrem is aangetrokken.