Jump to content

Video op orgineel Satnav systeem

bowie97

Recommended Posts

Het is GRAIGWATSON, van het internationale KIA forum, gelukt om met wat hulpmiddelen op twee manieren een video op de originele satelliet navigatie systeem van de Sportage te krijgen.

Het geheel wordt hier uitgelegd.

De eerste manier is via een Iphone.

Met wat kabeltjes lukte het hem zelfs TV beelden op het scherm te krijgen.

Een andere manier is om via core player te installeren op het navigatie systeem.

Zal het zelf ook eens gaan proberen op de tweede manier. Heb geen iphone. maar dit zou ook met vergelijkbare telefoons moeten kunnen.

Het werkt.

Alles uit geprobeerd en met succes.

Een wijziging op het eerste youtube filmpje is de kabel.

Ik heb een kabel met 2 x 4 polige micro jack gebruikt in een nokia 5800.

Deze werkt goed.

En de youtube film van GRAIGWATSON afgespeeld. via mijn telefoon.

Het Coreplayer verhaal is ook gelukt.

Foto's zijn er maar ze zijn niet geweldig.

video1.jpg

De stekkers

video2.jpg

video3.jpg

Als er betere zijn komen die er.

Als je nou de goedkoopste iPad 3G voorziet van klittenband

aan de achterkant heb je echt ALLES, maar dan een maatje groter en beter.

Doet ook TomTom.

En dat allemaal voor rond de 6/7/800 euro

Nee, doe toch maar zo'n fabrieks-inbouw navi van ±1500 Eu……..haha!, dag.......

Als je nou de goedkoopste iPad 3G voorziet van klittenband

aan de achterkant heb je echt ALLES, maar dan een maatje groter en beter.

Doet ook TomTom.

En dat allemaal voor rond de 6/7/800 euro

Nee, doe toch maar zo'n fabrieks-inbouw navi van ±1500 Eu……..haha!, dag.......

Als ik het allemaal van te voren had geweten BW dan ......................

O en bei te wai het was geen 1500 Eu ik was een van de sukkels die de Sportage voor juni 2010 besteld hebben.

Weetje die iets meer dan 2000 eu minder betaalt hebben en met zonnedak gratis.:lol:

Gaan we dit allemaal doen onder het rijden??????????????

Ik vrees met grote .......

Groet.

Wordt ook duur dan, want je moet wel je handrem er op hebben staan.

Pas op met het aanschaffen van de kabels.

Elk merk heeft namelijk zo zijn eigen indeling van de pin bezetting van de stekker.

Dit is toch gewoon standaard op het navigatie systeem, ik bedoel het staat zelfs gedocumenteerd in de handleiding dat je met behulp van 4p-jack naar 3x-tulp of van 4p-jack naar 4p-jack video kan afspelen op je navigatie systeem, nou moet ik wel zeggen dat ik het met diverse apparaten (lees Samsung Galaxy i9000, portable DVDspeler, xtreamer media player) getest heb toen ik m'n Sportage net had maar geen van de spelers (ook met verschillende kabels geprobeerd) gaven een goede kwaliteit beeld weer op het scherm allemaal hadden ze storing danwel strepen in het beeld.

Dan nog zit je trouwens met het probleem dat hij stopt met afspelen als je harder dan 20Km p\u rijd, en wat betreft het afgeleid worden tijdens het rijden dat valt reuze mee ik heb dit 3.5 jaar werkend gehad in mijn eerste Skoda Octavia met Columbus\RNS510 navigatie en daarna een jaar lang in m'n tweede Skoda Octavia ook met Columbus\RNS510 navigatie systeem en nooit heb ik mee zitten kijken op het scherm als de kleine een film keek, maargoed er zijn natuurlijk altijd mensen die wel snel afgeleid zijn. :rolleyes:

Dit is toch gewoon standaard op het navigatie systeem, ik bedoel het staat zelfs gedocumenteerd in de handleiding dat je met behulp van 4p-jack naar 3x-tulp of van 4p-jack naar 4p-jack video kan afspelen op je navigatie systeem, nou moet ik wel zeggen dat ik het met diverse apparaten (lees Samsung Galaxy i9000, portable DVDspeler, xtreamer media player) getest heb toen ik m'n Sportage net had maar geen van de spelers (ook met verschillende kabels geprobeerd) gaven een goede kwaliteit beeld weer op het scherm allemaal hadden ze storing

Het gaat er ook niet om al rijdend video te kijken maar er zijn ook mensen die als ze stil staan gebruik willen maken van alle mogelijkheden, of langzaam rijden.

Wat je dan ook kunt doen is een camera voor aanbrengen. ( Daar ben ik mee bezig soort vooruit rij camera)

Die op en zelfde wijze functioneert als de camera achter. Zei het in spiegelbeeld. Heb namelijk gewoon een achteruit rij camera bij de :chinese: besteld. Hij is wel wat duurde geworden met zijn verzend kosten. LINK

Maar waarom krijgen sommige strepen of helemaal geen beeld.

Het ligt aan de pin bezetting van het vrouwtje 4 pins jack. die in de KIA zit. Deze is namelijk anders dan de standaard.

Heb je dus een mannetje die anders is dan heb je geen beeld of strepen of een bromtoon.

Meestal krijg je die hieronder als Standaard camcorder cable beschreven mee.

Hier een plaatje van de verschillende pin bezetting van de 4 pins jack

av-pinouts-zune.jpg

De enige goede is de bovenste 1. Ground, 2. Video, 3.Right 4. Left

Gebruik je een kabel met aan twee zijde een 4 pins jack moet je de pin bezetting van het apparaat, wat je koppelt ook weten deze moet het zelfde zijn.

Heeft het aangesloten apparaat ook een zelfde pin bezetting dan werkt het altijd. bv Nokia 5800 music expres of Samsung GT-i5800.

Heeft het niet de zelfde pinbezetting of een geheel andere aansluiting dan een 4 pins jack dan moet je gaan werken met verloopkabels of verloop stekkers.

De nokia CA-75u bijvoorbeeld is een kabel die geschikt is voor in de KIA die heeft de juiste pin bezetting.

:walkman:

Wat je dan ook kunt doen is een camera voor aanbrengen. ( Daar ben ik mee bezig soort vooruit rij camera)

Wat ben je van plan met die vooruit-gerichte camera bowie97?

Woon je misschien in een drukke straat waar het uitrijden iedere dag een avontuur blijkt te zijn...?

Wij wonen nl. in zo'n straat: ons huis is gelegen in een lange bocht, onze oprit vlak naast het huis, en huis vlak langs straat met enkel een voetpad ertussen.

Als we wegrijden moeten we beetje per beetje onze neus uitsteken en hopen dat die niet afgereden wordt.

Ooit reden we eens met een vervangwagen met zo'n vooruit-camera aan boord, en dat was een verademing.

We zagen alles via het display op ons afkomen...

Wat ben je van plan met die vooruit-gerichte camera bowie97?

Woon je misschien in een drukke straat waar het uitrijden iedere dag een avontuur blijkt te zijn...?

Wij wonen nl. in zo'n straat: ons huis is gelegen in een lange bocht, onze oprit vlak naast het huis, en huis vlak langs straat met enkel een voetpad ertussen.

Als we wegrijden moeten we beetje per beetje onze neus uitsteken en hopen dat die niet afgereden wordt.

Ooit reden we eens met een vervangwagen met zo'n vooruit-camera aan boord, en dat was een verademing.

We zagen alles via het display op ons afkomen...

Nee ik heb het geluk dat het vrij overzichtelijk is.

Maar dat is inderdaad een mogelijkheid dan je kunt dan eerder zien wat er aan komt.

Maar ik had meer de bedoeling van hoe ver zit ik van een obstakel aan de voorzijde, aangezien de neus van de Sportage vrij hoog is.

Er zijn zelfs camera's die kunnen zijwaarts kijken naar links en rechts. Alleen die moeten dan wel vrij vooraan zitten, worden ook gebruikt door de Amerikaanse trucks met hun lange neus.

Ik zal eens een foto maken waar de camera zit.

Hier een plaatje van de verschillende pin bezetting van de 4 pins jack

av-pinouts-zune.jpg

De enige goede is de bovenste 1. Ground, 2. Video, 3.Right 4. Left

De nokia CA-75u bijvoorbeeld is een kabel die geschikt is voor in de KIA die heeft de juiste pin bezetting.

Kijk daar heb ik wat aan, ik heb gelijk een Nokia CA-75u voor 7,50 besteld, ik had vanwege het slechte beeld eigenlijk het hele video kijken op de standaard Sportage 3 navigatie al opgegeven maar dat krijgt hiermee dus een nieuwe impuls, ik ga dus ook weer verder knutselen als de Nokia kabel binnen is... :lol:

Kijk daar heb ik wat aan, ik heb gelijk een Nokia CA-75u voor 7,50 besteld, ik had vanwege het slechte beeld eigenlijk het hele video kijken op de standaard Sportage 3 navigatie al opgegeven maar dat krijgt hiermee dus een nieuwe impuls, ik ga dus ook weer verder knutselen als de Nokia kabel binnen is... :lol:

werkt dit enkel i.c.m. Nokia-toestellen (volgens de beschrijving op de site wel) of kan je daar ook andere spelers op aansluiten?

werkt dit enkel i.c.m. Nokia-toestellen (volgens de beschrijving op de site wel) of kan je daar ook andere spelers op aansluiten?

Na deze kabel werkt het met alle spelers omdat je de 3 tulp stekkers uiteraard gewoon in de juiste aansluiting van je DVD of Media speler stopt, de reden dat het niet goed werkte bij mij is omdat die 4 polige Jack stekker verkeerd was zoals omschreven door Bowie97 hierboven en die is nu correct door het gebruikt van de Nokia stekker.

• 2 months later...
  • 2 months later...

Weet iemand of er bijvoorbeeld ook een 3.5mm aux aan de achterkant van de radio zit ?

ik heb 'm nog niet dus ik kan het zelf nog niet uitvogelen. Ik vind het namelijk waardeloos als ik met 2 meter bekabeling in de auto moet gaan rijden.

Als er aan de achterkant ook een aansluiting zit dan kan ik het mooi wegwerken en de kabels in de opbergruimte achter de handrem wegwerken.

Guest Timo0103

Even een zinloze en zeer onnuttige bijdrage en even offtopic.

Wat ben ik blij dat ik de Witson unit er in heb zitten en niet het origineel.

Doe maar net of je dit niet gelezen hebt.

Back to topic, :D

• 4 weeks later...