Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Apart 'aanloop' geluid Rio

Motorgeluid probleem..  

44 leden hebben gestemd

1. 1. Ik heb dit probleem...

• Wel, mijn auto is gekocht in < augustus 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < september 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < oktober 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < november 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < december 2011
    • Wel, mijn auto is gekocht in < januari 2012
    • Niet

Aanbevolen Berichten

• Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb ook dit probleem. De Rio in oktober gekocht en er staat no geen 1000 km op. Donderdag 8 december gaat er een nieuwe waterpomp in, maar zelf denk ik dat ook de aircopomp vervangen moet worden, wat ik vanaf het begin al aangegeven heb bij de dealer, maar we zullen het zien. Wel balen, dit is mijn eerste nieuwe auto, (ik ben 48 jaar). Ik heb nog een oud renaultje van 15 jaar oud en die loopt nog steeds als een naaimachientje.......

Geplaatst

Ik heb ook dit probleem. De Rio in oktober gekocht en er staat no geen 1000 km op. Donderdag 8 december gaat er een nieuwe waterpomp in, maar zelf denk ik dat ook de aircopomp vervangen moet worden, wat ik vanaf het begin al aangegeven heb bij de dealer, maar we zullen het zien. Wel balen, dit is mijn eerste nieuwe auto, (ik ben 48 jaar). Ik heb nog een oud renaultje van 15 jaar oud en die loopt nog steeds als een naaimachientje.......

Bij mij moet alleen de aircopomp vervangen worden....wat was ermis met je waterpomp?

Geplaatst

Zo, na 4 weken all inclusive vakantie op de parelwitte stranden van Hawaï eindelijk weer terug in Nederland.

Had de Venga van Remko.me zo goedkoop ingeruild en zo goed weer verkocht dat ik een vakantie aangeboden kreeg van mijn directeur ! Hehehe

De reden dat de poll niet heel erg ingevuld wordt, ligt er volgens mij aan dat er weinig Rio's zijn met dit probleem.

Had afgelopen donderdag een klant gesproken die dit topic gelezen had en zich afvroeg of de Rio wel een goede auto was... :S

Ik heb daarop contact opgenomen met mijn werkplaatsreceptionist en hoofd afleveringen of zij iets van de aircoproblemen af wisten.

Tot nu toe is er bij ons niemand terug gekomen met dit probleem, volgens mij is dit ook (nog) niet gecommuniceerd vanuit KIA.

Geplaatst

Hi Peterrrrr,

Klopt niet helemaal hoor, bij mij gaan ze het in Assen oplossen (omdat ik daar met vakantie ben) en probleem is daar al meerdere keren gemeld. Ik hoorde zelfs dat de aircopompen uitverkocht zijn en in backorder staan. Hier in Sliedrecht heeft de dealer er ook al een paar gehad.

Dat een klant gaat twijfelen over de Rio vanwege dit topic is niet goed natuurlijk, maar ik snap zijn/haar bezorgdheid wel. Maar zo erg is het nou ook weer niet, haha. Ik bedoel het is ook goedgekomen met de Venga.. (;))

Anyway, als dit het enige probleem is van de Rio, dan mag Kia een pluim krijgen voor het controleren voor oplevering!

De nieuwe aircopomp gaat erin, probleem opgelost!

Je hebt mijn filmpje gezien? Het wordt na loop van tijd steeds beter hoorbaar. Anyway, nogmaals:

IEDEREEN DIE DIT LEEST, DE RIO IS EEN SUPER FIJNE AUTO! GEEN PROBLEMEN EN RIJDT PRECIES VOLGENS VERWACHTING. ALS JE TWIJFELT: GEWOON KOPEN WANT JE KRIJGT ZEKER GEEN SPIJT.

DIT PROBLEEM IS EEN SUPER KLEIN PROBLEEM EN KAN ZO OPGELOST WORDEN. SOWIESO GA IK ER VANUIT DAT DE NIEUWE RIO'S GELEVERD DOOR KIA DIT PROBLEEM ECHT NIET MEER HEBBEN. EN ZELFS ALS JE HET PROBLEEM HEBT BESTELT JE DEALER EEN NIEUWE AIRCOPOMP EN HET IS OPGELOST. NO BIG DEAL LIJKT ME?

(Zo, nu even contact opnemen met mijn advocaat. :) Die Peterrr, zomaar van mijn centen op vakantie. ;))

Geplaatst

Hi Peterrrrr,

Klopt niet helemaal hoor, bij mij gaan ze het in Assen oplossen (omdat ik daar met vakantie ben) en probleem is daar al meerdere keren gemeld. Ik hoorde zelfs dat de aircopompen uitverkocht zijn en in backorder staan. Hier in Sliedrecht heeft de dealer er ook al een paar gehad.

Dat een klant gaat twijfelen over de Rio vanwege dit topic is niet goed natuurlijk, maar ik snap zijn/haar bezorgdheid wel. Maar zo erg is het nou ook weer niet, haha. Ik bedoel het is ook goedgekomen met de Venga.. ( ;))

Anyway, als dit het enige probleem is van de Rio, dan mag Kia een pluim krijgen voor het controleren voor oplevering!

De nieuwe aircopomp gaat erin, probleem opgelost!

Je hebt mijn filmpje gezien? Het wordt na loop van tijd steeds beter hoorbaar. Anyway, nogmaals:

IEDEREEN DIE DIT LEEST, DE RIO IS EEN SUPER FIJNE AUTO! GEEN PROBLEMEN EN RIJDT PRECIES VOLGENS VERWACHTING. ALS JE TWIJFELT: GEWOON KOPEN WANT JE KRIJGT ZEKER GEEN SPIJT.

DIT PROBLEEM IS EEN SUPER KLEIN PROBLEEM EN KAN ZO OPGELOST WORDEN. SOWIESO GA IK ER VANUIT DAT DE NIEUWE RIO'S GELEVERD DOOR KIA DIT PROBLEEM ECHT NIET MEER HEBBEN. EN ZELFS ALS JE HET PROBLEEM HEBT BESTELT JE DEALER EEN NIEUWE AIRCOPOMP EN HET IS OPGELOST. NO BIG DEAL LIJKT ME?

(Zo, nu even contact opnemen met mijn advocaat. :) Die Peterrr, zomaar van mijn centen op vakantie. ;))

Ik zie de dagvaarding wel verschijnen ! ;)

Heb zelfs een huisje gekocht daar van de winst op de Rio en de Venga hahaha.

Ff on topic: bij ons serieus (afgezien van meneer Remko.me) niemand met een kapotte aircopomp !

Geplaatst

Ik ben voor volgende vraag niet technisch genoeg.

Kan dit nou wel nadelige gevolgen voor de waterpomp hebben, of is dit een losstaand probleem?

Groetjes, Tom

Geplaatst

het probleem van de airco is dat deze pomp altijd blijft meelopen ook tijdens het starten

Bij mij was het goed hoorbaar naar 2 weken al

Heb vernomen dat ze wachten met het uitleveren van nieuwe pompen waarschijnlijk zijn ze die aan het modificeren omdat er klanten waren die er een nieuwe in hebben laten zetten en naar 2 dagen weer hetzelfde probleem hadden

thuis42

Geplaatst

Ik wacht inmiddels al weer 2 weken op een nieuwe aircopomp.

Ik baal echt van die schrapende ratel auto. Waterpomp is ook al vervangen, heeft niks geholpen.

Ik heb echt het idee dat ik een miskoop heb gedaan, en zit er hard over te denken dat wanneer hij gemaakt is deze KIA in te ruilen voor een ander betrouwbaar merk!!!!

Geplaatst

Ik denk dat als deze manier van plaatsen berichten en negativiteit van de nieuwe leden doorgaat, ik mijn lidmaatschap opzeg, ik heb geen zin om op dit soort berichten steeds te reageren.

Daarbij wordt het forum nu compleet vervuild. Ik kan me voorstellen dat problemen voorkomen en rot zijn, maar dit lijkt meer negatieve opzet te zijn dan dat het echte input is waar we gericht zoeken naar een doelgerichte oplossing.

Geplaatst

Haha!

Je verbaast me wederom BW lol!

Het gaat me niet zo zeer om auw-gurk.. maar meer op de manier waarop. We kunnen veel meer bereiken en elkaar helpen zonder direct twijfel te trekken aan het merk Kia. Sommige problemen zijn prima zelf op te lossen, en sommige problemen ontstaan nu eenmaal, dat is overal.

:P ik ga een AUW-Gurk bedenken ;)

Geplaatst

DE forum AUW-Gurk is er dus al langer (en juist gemaakt voor deze gelegenheden) en het staat je vrij deze uit te reiken.

Praktijk is wel dat de nieuwe leden, die lid zijn geworden om het zeuren, vaak definitief weg zijn ná het krijgen

van deze niet zo begeerde bokaal.

(nb een 2e auw-gurk geeft verwarring.)

Geplaatst

@ Remko: Je reageert anders zelf ook best veel op die berichten, en die reacties dragen ook niet bij aan een positiever 'forumbeeld' ;). Echter ben ik het voor een deel wel met de klagers eens. Ook ik heb voor het eerst een nieuwe auto gekocht. Mijn vorige auto was soms echt een ramp en uiteindelijk hoop je die gebreken bij een nieuwe auto natuurlijk niet te krijgen....

Nu zijn er kleine zaakjes gebeurd die ik mij bij een nieuwe auto kan voorstellen (krakende stoel, isg dat soms niet werkte), maar dat binnen 2 maanden en 5000 km de pomp al kapot is, draagt niet bij aan een 100% tevreden plaatje :no:

Ik ben zelf zeer blij met mijn aankoop en je hoort mij verder ook niet klagen, maar deze voorvallen zijn wel vervelend en geven niet een positief gevoel

Geplaatst (aangepast)

Ik heb die problemen eerlijk gezegd niet, misschien is dat de reden ook. Ik ben daarbij ook een beginfase van de Venga gewend, isg werkt hier uitstekend, stoel kraakt niet... ik snap dat dit ontevredenheid veroorzaakt.

Ik reageer om hopelijk een 'omkeer' te kunnen maken, juist om te kijken of we elkaar kunnen helpen, anders dan direct te twijfelen over je aankoop en het merk Kia.

edit: zoals BW zegt... :P

aangepast door Remko .me
Geplaatst

@RioTom,

Kia maakt prima auto's maar is wat ongelukkig met de nieuwste types.

De Venga was in den beginne ook zo'n "problemcar", Remko weet daar alles van.

Het waren eigenlijk kleine dingetjes.

Ergerlijk, jazeker, en het zou niet mogen.

Ook het stuurprobleem van de SP3 had door de eerste beste kluns geconstateerd kunnen worden

en toch besloot Kia die auto op de markt te zetten.

Dat is een afweging van het merk.

Feit blijft dat je aan alle kanten zeker bent van garantie.

Geplaatst

Hallo,

Ik heb gisteren de dealer gesproken.

We hebben goeie en duidelijke afspraken gemaakt.

Ik ben vanaf het begin zeer tevreden over de dealer, en ook andere mensen in mijn directe omgeving, hij kan er immers ook niets aan doen dat ik dit ongemak met mijn auto heb vanaf de fabriek.

Uiteindelijk zal het goed komen en hoop ik nog veel plezier van mijn Rio te hebben.

Geplaatst

Hoi allen,

Mijn auto begint ook het geluid te maken, maar nog niet zoals op het filmpje.

Met starten 3 sec lang grgrgr., af en toe met stationair en als ik het gaspendaal een klein beetje indruk hoor je het heel hard

Dinsdag maar even langs de dealer.

Verder geen andere problemen

Rio 41

Geplaatst

Hoi,

Vandaag bij de dealer geweest.

Monteur heeft stukje meegereden en geluid geconstateerd.

Ik was de eerste met dit probleem bij deze dealer

Dealer heeft naar Kia Nederland gebeld voor navraag.

Airco pomp dient vervangen te worden en is besteld.

Monteur zei dat eventueel ook de waterpomp vervangen dient te worden

Ik krijg bericht als de aircopomp binnen is

rio 41

Geplaatst

Het geluid is he-le-maal weg :D

Ben weer superblij en het klinkt echt weer supergoed! Hij maakte het geluid de laatste tijd bijna altijd, ook tijdens het rijden en dat klonk niet prettig! Ik hoop dat het nu een tijdje goed gaat

Geplaatst

Bij mij wordt hij zaterdag vervangen, prima service zo.

Ik begreep van de monteur dat na het plaatsen van de nieuwe het probleem niet meer teruggekomen is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...