Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Foto vaste trekhaak SPIII

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet of een trekhaak mee helpt aan de kreukelzone achter.

Je krijgt immers bij aanrijding een enorme opdonder op het chassis.

Heb ooit een frontaaltje gezien van een "tank" Volvo (oersterk maar geen kreukelzone) tegen een Megane met listige constructie en de Volvo was nergens.

Feit is wel dat auto's niet echt gemaakt worden voor aanrijdingen van achteren.

BTW jij hebt je portie gehad en statistisch gezien ben je klaar met aanrijdingen in de rug :wink:

Geplaatst

Ik heb vele jaren geleden bij een stoplicht eens een VW Passaat achter op de trekhaak van mijn Rover gehad. De Passat was helemaal opgekruld en aan mijn auto was niets te zien. Ik blij dus. Maar achteraf bleek de klap door de trekhaak te zijn doorgegeven aan de carrosserie verderop. De schade bedroeg toch vele duizenden guldens. Dus die bescherming valt tegen (zoals BW ook suggereert).

Neemt niet weg dat de trekhaak bij parkeermanoevres misschien wel voorzichtigheid kan oproepen bij de collega weggebruiker.

Geplaatst

vand.m is afgelopen zomer aan gort gereden door een achteropkomende belgische zandauto en heeft zijn eigen twijfels...

Maar met een zandauto helpt ook geen trekhaak, de lichamelijke schade zou wel eens groter kunnen zijn.

Zelf was en ben ik ook verbaasd dat auto's niet gemaakt worden voor aanrijdingen van achter.

Te vaak lees je van die foute berichtjes...

Nooit aan gedacht, maar ik heb nu zelf een revisie-nek en wil dat dus ook liever niet.

Geplaatst

vand.m is afgelopen zomer aan gort gereden door een achteropkomende belgische zandauto en heeft zijn eigen twijfels...

Maar met een zandauto helpt ook geen trekhaak, de lichamelijke schade zou wel eens groter kunnen zijn.

Zelf was en ben ik ook verbaasd dat auto's niet gemaakt worden voor aanrijdingen van achter.

Te vaak lees je van die foute berichtjes...

Nooit aan gedacht, maar ik heb nu zelf een revisie-nek en wil dat dus ook liever niet.

Misschien veroorzaakt een trekhaak juist meer schade. Geen idee.

Mogelijk schuift het chassis juist verder op dan zonder trekhaak. Maar ik heb wel eens meer iemand achter op trekhaak gekregen en dat ging echt niet hard (overigens weer een vrachtwagen en weer in Belgie in een heel langzaam rijdende file) en dan laat ik altijd het e.e.a in de garage controleren op schade aan het chassis. Rij je anders zomaar jaren met een krom chassis!En je eigen maar afvragen waarom het allemaal opeens zo anders rijd!

Ben wel blij te horen dat ik statistisch gezien geen potentiele kandidaat meer ben voor achteropknallers.

Hoop dat het statistisch gezien helemaal over is voorlopig met aanrijdingen.

Overigens hoor ik na herhaaldelijk vragen aan Achmea RechtsBijstand helemaal niets over de voortgang van mijn schade van september in Belgie.

Zal mijn verhaal verder schrijven in Kiaklub cafe!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Nou, ik vind de afneembare welstands-knobbel toch mooier onder mijn Sportage met de te verbergen stekkerdoos.

Je beoeld mooier als een vaste trekhaak? Dat kan. Maar voor die ene keer dat ik een aanhangertje trekt?

Gezien het verschil in prijs dan!

Maar graag een foto ,merk, type!

Wie weet haal je me over!

Groet,

vand.m

Geplaatst

Ik weet ook niet welk merk eronder hangt maar bij het achteruit rijden piept hij wel maar dat kan je uit zetten.Ik kan er wel mijn twee E-bikes opzetten.De langste rit die ik heb gedaan met de twee E-bikes achterop was van de Kempen in Belgie naar Friesland,plus minus 300 km.Ik had er totaal geen last van.Missschien wel een beetje hoog om de fietsen eraf te nemen,maarja,alles heeft z'n voor-en nadelen.

post-3968-0-02398600-1325413712_thumb.jpgpost-3968-0-87675800-1325413725_thumb.jpg

Geplaatst

Hoi Golden,

Bedankt voor de reactie en de foto`s! Je bedoeld dat de sensors piepen met acteruitrijden als er aanhanger aan gekoppeld is of fietsen achterop staan? Maar ze peiepen toch niet met een lege trekhaak?

Groet,

vand.m

Geplaatst

Hoi Golden,

Bedankt voor de reactie en de foto`s! Je bedoeld dat de sensors piepen met acteruitrijden als er aanhanger aan gekoppeld is of fietsen achterop staan? Maar ze peiepen toch niet met een lege trekhaak?

Groet,

vand.m

Neen,natuurlijk piepen ze niet met een lege trekhaak,er staat dan ook niets voor de sensors,hé.
Geplaatst

Neen,natuurlijk piepen ze niet met een lege trekhaak,er staat dan ook niets voor de sensors,hé.

Bedankt! Helaas is het niet zo van zelf sprekend dat ze niet piepen met een lege trekhaak.

Het schijnt soms toch te gebeuren dat ze wel piepen met een lege trekhaak.

Maar ik ben blij te horen dat ze niet piepen met de lege trekhaak.

Groet,

vand.m

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...