Jump to content

Foto vaste trekhaak SPIII

vand.m

Recommended Posts

Wie heeft een foto van een vaste trekhaak op de SPIII.

Ik zou graag willen zien hoe dat staat en dan graag ook welk merk dat is.

Wat ik ook graag wil weten is of de PDC (parkeersensoren) met achteruit rijden constant gaan piepen omdat ze een trekhaak detecteren?

Op mijn vorige auto had ik ook pdc en een trekhaak maar nooit geen problemen mee gehad.

Werkte gewoon allemaal goed!

Groet,

vand.m

Wie heeft een foto van een vaste trekhaak op de SPIII.

Ik zou graag willen zien hoe dat staat en dan graag ook welk merk dat is.

Wat ik ook graag wil weten is of de PDC (parkeersensoren) met achteruit rijden constant gaan piepen omdat ze een trekhaak detecteren?

Op mijn vorige auto had ik ook pdc en een trekhaak maar nooit geen problemen mee gehad.

Werkte gewoon allemaal goed!

Groet,

vand.m

De mijne heeft een afneembare trekhaak (dus geen foto laugh.gif), en er is geen gepiep tijdens het achteruit rijden.

Ik denk dat het niet uitmaakt of je een afneembare of vaste trekhaak hebt.

De sensoren laten wel van zich horen als je achteruit rijdt met een aanhangwagen of iets dergelijks eraan.

Gelukkig kan je de sensoren uitschakelen via een drukknop onderaan de middenconsole.wink.gif

De mijne heeft een afneembare trekhaak (dus geen foto laugh.gif), en er is geen gepiep tijdens het achteruit rijden.

Ik denk dat het niet uitmaakt of je een afneembare of vaste trekhaak hebt.

De sensoren laten wel van zich horen als je achteruit rijdt met een aanhangwagen of iets dergelijks eraan.

Gelukkig kan je de sensoren uitschakelen via een drukknop onderaan de middenconsole.wink.gif

OK! Bedankt!

Het zal ongetwijfeld niet uitmaken of het een afneembare dan wel vast trekhaak is!

Beiden zitten op dezelfde plaats!

Maar nu hoor ik het van iemand uit de praktijk en dat spreekt mij altijd iets meer aan dan uit de losse hand of gokken!

Groet,

vand.m

het maakt voor de sensoren niet uit. Ik heb er een vaste trekhaak onderzitten en heb geen gepiep met achteruitrijden. Als je wilt zal ik een foto maken.

Hallo,

Ik had van @smetjesmee idd. ook begrepen dat er geen gepiep is met achteruitrijden.

Maar als je er een foto van heb, want jij heb dus een vaste trekhaak, graag want ik kan er nergens eentje vinden.

Kun je me dan gelijk zeggen welk mer/type dat is?

Vast bedankt.

Groet,

vand.m

Hoi vand.m,

Ik heb een Sportage X-ecutive Plus Pack waarbij de achterste parkeersensoren standaard op zitten. Ook heb ik een vaste trekhaak, door de dealer gemonteerd en ik kan tevens bevestigen dat de parkeersensoren niet piepen tijdens het achteruit rijden. Een foto heb ik zo snel hier even niet voorhanden.

Groet,

weetniet.

Hallo @weetniet,

Dank voor je reactie! Fijn om te horen dat de sensoren niet piepen met achteruit rijden met de gemonteerde trekhaak.

Ik krijg in Januari ook een X-ecutive PlusPack dus ook met de standaard parkeersensoren achter. Ik zou alleen graag een foto zien hoe dit staat, want er zijn verschillende trekhaken en niet allemaal vind ik ze even mooi. Als je al van een "mooie trekhaak" kunt spreken. Maar als je een keer tijd heb en in de gelegenheid ben hoop ik een foto te zien en dan graag met het merk en type erbij.

Vast bedankt.

Groet,

vand.m

wil niet echt lukken lijkt wel.

Kom op dames heren, even naar buiten met de mobiel en fotootje plaatsen..

Denk dat het te slecht weer is voor een foto BW!

Groet,

vand.m

Het heeft even geduurd, maar hier de beloofde foto

Op het typeplaatje staat groot kia en wat kleiner thule

17122011116.jpg

Hoi,

Bedankt voor de foto! Maakt om te zien volgens mij niet veel verschil met een afneembare trekhaak! Of steekt de trehaak meer uit naar achter als een afneembare? Zal toch niet? Ik zag nl. op de Kia-site een Aldo en die steekt erg ver naar achteren is erg haaksI

Ik dacht dat Bosal en Thule uit dezelfde fabriek kwamen.

Maar iig. bedankt voor de foto!

Groet,

vand.m

Je zou zomaar weer zin krijgen om de caravan aan te koppelen en op vakantie te gaan, als je zo'n trekhaak ziet.

(Ik heb een afneembare, maar de vaste ziet er ongeveer hetzelfde uit)

• Like 1

Je zou zomaar weer zin krijgen om de caravan aan te koppelen en op vakantie te gaan, als je zo'n trekhaak ziet.

(Ik heb een afneembare, maar de vaste ziet er ongeveer hetzelfde uit)

Dankje Opa!

Je zou met dit weer idd. op vakantie gaan! (Hagel,onweer zojuist hier ZH.)

Ik heb geen sleurhut dus dat word een andere vakantie! Eerst wachten tot januari want dan gaan we de SP3 ophalen!

Overigens heb ik gehoord dat binnenkort 7-polige aansluitingen vervallen en voortaan alleen nog maar 13-polige aansluitingen gedaan worden.Had iets te maken met dat een aanhanger ook verplicht een achteruitrijlicht moet hebben.

Groet,

vand.m

De trekhaak steekt niet verder uit als normaal. Ik heb voor een vaste gekozen omdat andere weggebruikers meestal wat respect hebben voor zo'n stalen kogel als ze erachter parkeren. Er is trouwens een 13 polige contactdoos waar een ouderwetse 7 polige gewoon inpast, ik weet alleen de typenaam niet uit mijn hoofd.

En ja, ik zou het liefst de caravan aanhaken en naar warmere oorden vertrekken.

De trekhaak steekt niet verder uit als normaal. Ik heb voor een vaste gekozen omdat andere weggebruikers meestal wat respect hebben voor zo'n stalen kogel als ze erachter parkeren. Er is trouwens een 13 polige contactdoos waar een ouderwetse 7 polige gewoon inpast, ik weet alleen de typenaam niet uit mijn hoofd.

Mocht het morgen kunnen, doe je ook even wat plaatjes van links en rechts en helemaal vanaf de zijkant.

Dan wordt het nog wat duidelijker voor de aanvrager. (en anderen)

Dank!

Dat is de Multicon West contactdoos (waar ook de oude 7 polige op past).

Kia monteert standaard de Jaeger contactdoos (waar de 7 polige niet op past).

Er is overigens een verloopstekker te krijgen van Jaeger naar Multicon West.

Nou, ik ben helemaal los gegaan, ik denk dat zelfs Joop van Tellingen trots op me zou zijn..

Bedankt @weetniet (vanTellingen)

Het is wel een hele PRIVE STORY geworden met die foto`s!

Maar goed,ik heb de trekhaak ook niet heel erg nodig maar het is zoals frankd zeg, ze hebben wel meer respect voor zo`n stalen kogel.

Maar niet alleen met achter je parkeren helpt het goed want het heeft mij een keer veel leed bespaart als ze flink achterop rijden denk ik zomaar!

Bedankt voor de tip Opa dat Kia dus de Jaeger contactdoos monteert. Zal er rekening mee houden.

Ik ga geen caravan er aan hangen het zal hooguit een keer een aanhangertje zijn en dat kan met een 7-polige aansluiting gewoon goed.

Alleen worden dus nieuwe aanhangers voorzien van achteruit-rijlicht. Rij je dus met een oudere aanhanger dus nog van deze tijd zit er dus geen achteruit-rijlicht op en voldoet een 7-polige aansluiting voorlopig nog wel even.

Groet,

vand.m