Jump to content

Kia Venga 1.6 CVVT automaat

Recommended Posts

Posted

Heeft iemand ervaring met het rijden in een automaat?

Ik zou graag weten of dat bevalt.

Posted

Ik rij al 2 jaar in die automaatje en ik moet je vertellen dat ja, het is een slome bak, 126 pk is makkelijk gezegt maar mijn vorige 110 pk tdi (welke ik nog steeds heb) was en is veeeeeel sneller, en sportiever dan de venga.

Maaaar ik ben heel blij met mijn eerste automaat, want ik rij aleen maar in de stad en nu wil ik nooit meer een handgeschakelde auto.

Nog geen enkele technishe probleem gehad.

Posted

Na ervaringen in Amerika (daar rijden haast alleen maar automatisch geschakelde auto's) rijd ik imiddels al jweer aren met automaat. Eerst een Hyundai Sata Fe, daarna een Kia Sportage. Deze auto's hadden een V6 met 2.7 liter motor. Dat waren echte "trekpaarden".

Nu heb ik sinds juni 2011 een Venga 1.6 met automaat, ik vind deze prima schakelen en rijden. Natuurlijik zijn er auto's met verfijndere automaten, maar ik ben dik tevredendeze automaat.

Auto gebruikt wel wat meer brandstof, maar je hebt geen start stop ellende. En als je in de file staat, wie niet, hoef je alleen je rempendaal even los te laten en je rolt weer wat verder.

Posted

90km\u = 2347rpm

100km\u = 2608rpm

115km\u = 3000rpm

120km\u = 3113rpm

240km\u = 6226rpm, dat moet hij net halen denk ik, het rood begint bij 6300rpm :clap:

Posted

Leuk hoor jongens, bedankt!

Nou is birdfeedertje helemaal over de toeren........smileys.gif

0041.gif

Posted
.......Ik zat maar te stangen.

Oh, ik had het niet door! :shifty:

Posted

dik tevreden met onze 1.6 automaat, al meer dan 20000 km. Je moet het gas goed doortrappen en dan is hij niet traag maar gaat als een speer. En als je sportief wilt rijden, neem een trapauto.

• 1 month later...
Posted

Nu, ik heb er een besteld, zal hem in maart krijgen. Laat nog van me weten.

Overigens heeft het vrouwtje een Picanto automaat, maar die gaat als een speer! Ook met snelheid maken op de invoegstrook. Nooit verwacht van een 1.2 motor. Gebruik gemiddeld 7.2l/100 maar veel korte stukken met koude motor. Dat verbruikt mijn huidige Venga 1.4 ook, maar zij kan me goed bijhouden tot 100 dan loop ik snel uit.