thuis42 Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 goedendag, met frans Nu een 2 maanden oude kia rio superpakket. Naar 2 weken lawaaierige pomp, volgens technici zijn ze bezig om de aircopompen te verbeteren dus het wachten kan misschien nog lang duren. Dat is nog niet alles: Nu schakelt hij af en toe niet meer in de achteruit, wordt volgende week onderzocht De hillstart assistence control werkt volgens mij ook niet laat ik ook volgede week onderzoeken en dit allemaal voor 18000 euro Iemand anders nog dezelfde problemen Quote
kialoog Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 @thuis42 wat betreft de werking hillstart, je moet je wel op een behoorlijk hellend vlak bevinden, maar dan werkt het prima (althans bij de SP3 maar dit zal niet verschillen met de Rio) Dacht in het begin ook dat werkt niet. grtz Quote
riodriver Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 de hill start was bij mij ook een probleem,maar na paar keer diep op het rempedaal getrapt te hebben deed deze het,daarna geen probleem meer gehad. Quote
Remko .me Posted December 17, 2011 Posted December 17, 2011 Wat een klachten, vraag me ook sterk af of alle klachten daadwerkelijk problemen zijn. De aircopomp is al bekend op het forum, zie ook de topic daarvoor. Hillstart is heel normaal dat deze op deze manier werkt, je wilt toch niet voor iedere hobbel dat je auto wordt vastgehouden? Alleen bij een stijle helling helpt hij je. Achteruitschakelen is niet bekend hier, nog niemand over gehoord en zelf ook geen last van. Probeer te genieten van je mooie auto! Maak een lijst en ga in 1 keer terug met alle kleine probleempjes. De aircopomp kan al wel vervangen worden, als dit allemaal op voorraad is natuurlijk. 2 Quote
SuperRio Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Heb soms ook last van achteruischakelen, gebeurt wanneer je de auto net start. Het pakt hem niet in een keer, maar even de koppeling omhoog laten komen en het werkt weer goed. Dit staat overigens ook in instructieboekje en meerder auto's hebben hier last van niet alleen de Kia Rio. Quote
Remko .me Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Klopt, het staat inderdaad ook in het instructieboekje en is niet abnormaal. Ik heb hier geen last van gehad. Quote
Guest Angelique Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Wat een klachten, vraag me ook sterk af of alle klachten daadwerkelijk problemen zijn. De aircopomp is al bekend op het forum, zie ook de topic daarvoor. Hillstart is heel normaal dat deze op deze manier werkt, je wilt toch niet voor iedere hobbel dat je auto wordt vastgehouden? Alleen bij een stijle helling helpt hij je. Achteruitschakelen is niet bekend hier, nog niemand over gehoord en zelf ook geen last van. Probeer te genieten van je mooie auto! Maak een lijst en ga in 1 keer terug met alle kleine probleempjes. De aircopomp kan al wel vervangen worden, als dit allemaal op voorraad is natuurlijk. Maar dat zegt toch niets? één keer moet de eerste keer zijn. Quote
Remko .me Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Jawel, het is gewoon normaal dat dit soms niet lekker gaat, dit heeft zowat iedere nieuwe auto, geen idee waarom. Maar ik ergerde mij aan de manier waarop de TS een negatieve lading lanceerde wat eigenlijk niet heel veel zeggend is. Quote
bigmac Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Voor nieuwellingen die binnenkomen met een lading klachten hebben we de auw-gurk-trofee Quote
Guest Angelique Posted December 20, 2011 Posted December 20, 2011 Jawel, het is gewoon normaal dat dit soms niet lekker gaat, dit heeft zowat iedere nieuwe auto, geen idee waarom. Maar ik ergerde mij aan de manier waarop de TS een negatieve lading lanceerde wat eigenlijk niet heel veel zeggend is. Wat jij "nietszeggend" vind, kan een ander wel als "heel vervelend" ondervinden. Mensen hopen altijd nog dat als ze een nieuwe auto kopen, dat ze klachtenvrij rijden...dat is dus niet zo, blijkt in de praktijk, maar stel je rijdt voor het eerst nieuw, dan is dit verschijnsel je ook niet bekend. Quote
thuis42 Posted December 20, 2011 Author Posted December 20, 2011 Heb soms ook last van achteruischakelen, gebeurt wanneer je de auto net start. Het pakt hem niet in een keer, maar even de koppeling omhoog laten komen en het werkt weer goed. Dit staat overigens ook in instructieboekje en meerder auto's hebben hier last van niet alleen de Kia Rio. Heb soms ook last van achteruischakelen, gebeurt wanneer je de auto net start. Het pakt hem niet in een keer, maar even de koppeling omhoog laten komen en het werkt weer goed. Dit staat overigens ook in instructieboekje en meerder auto's hebben hier last van niet alleen de Kia Rio. Ja dat is bekend maar dat moet hij wel doen, naar de koppeling opnieuw te laten opkomen Bij mijn kia is dat niet meer mogelijk praat je toch over iets anders dan 1 keer de koppeling te laten opkomen. Niet als je er 6 keer per dag mee te maken krijgt en dan nog steeds niet kunt schakelen thuis42 Quote
Recommended Posts