Jamjok Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Heeft iemand een suggestie voor het vervangen van die idiote gedateerde elektrische antenne van de Sorrento (model 1? 2006). In sommige parkeergarages en in lanen met veel bomen blijft de antenne vaak steken achter een plafondbalk of achter laaghangende takken. Thuis kan ik de Pioneer AVIC pas aanzetten(afneembare bedieningshouder plaatsen) als ik de oprit af ben. omdat de antenne dan ook blijft haken achter lage boomtakken. Bij de Sportage hebben ze al jaren een flexibele dakantenne. Is zoiets ook mogelijk bij de Sorrento, of is er iets beters op de markt wat minder "beschadigingen" van het plaatwerk met zich meebrengt? Quote
willem1 Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Wellicht veel nadelen met zo'n uit de jaren 70 daterende antenne.... Maar ik kan nu wel goed hoogtes bepalen Quote
koreanbeauty Posted August 17, 2007 Posted August 17, 2007 Ik heb zo'n schuine 35 cm-antenne achteraan op mijn dak gezet.In de garage wilden ze er zelfs niet aan beginnen.Toch gaat dit tamelijk gemakkelijk als je maar je tijd neemt en goed meet. De kabel van de nieuwe antenne was juist lang genoeg om deze aan te koppelen aan de originele verbindingsstekker in de buurt van de passagier-voetruimte.Er hoeft niets te worden gedemonteerd in het dashbord,ook de radio mag blijven zitten. Om de oude antenne te deactiveren trek je gewoon de stekker uit onder het spatbord. Ik ben zeer tevreden over deze antenne en de Sorento ziet er veel fraaier uit.Het gebeurt wel eens dat de antenne in een lage parkeergarage een draagbalk raakt maar dat geeft niet want er zit een flexibel stukje in de staaf.Als het echt moet dan kan je altijd nog de staaf er af schroeven,gewoon met de blote hand terwijl je met ??n voet op de deurdrempel staat.Een werkje van seconden. Ook die ellendige deurgong heb ik uitgeschakeld. groeten. Quote
Recommended Posts