Kofferbak Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Bigwade, excuses als ik iets te vel beantwoord hebt, dit komt misschien door dat alles niet lekker loopt en ik er erg van baal van de hele zaak. Het laat me niet los, dus toch naar de dealer geweest, en daar staat inderdaad de auto nog steeds, alleen technisch niet in orde, loopt maar op de drie cyl. Het RDW gebeld, daar gaven ze niet thuis in het begin, maar na wat uitleg hebben ze toch mijn vragen beantwoord. En inderdaad de auto is bij hun bekend vanaf december, maw auto bekend kenteken bekend maar nog door niemand te naam gezet, dus volgens mij dus niet aan een ander verkocht (dubbel verkocht) Ik denk nu dat ze er van uit zijn gegaan, dat elke auto goed is als ze nieuw zijn en pas net voor de aflevering er achter kwamen dat dit niet altijd zo is. Ik hoop dat zij daar wat van geleerd hebben. Gr Henk Ps Ik noem nooit een dealer, behalve als zij expres de boel bedonderd zouden hebben en daar heb hier ~~na wat onderzoek~~ niet het idee van. Nog gekker ik krijg nu een nw auto en ze hebben mijn betaling terug gestoord daar ik dit al had overgemaakt. I Kijk, aan deze uitleg hebben we iets, ik was overigens dezelfde dag al op bezoek geweest bij de dealer, dat voorkomt een hoop gissen en onbestemde gevoelens. Lijkt er inderdaad op dat deze dealer je keurig een geheel vers exemplaar gaat leveren, jammer voor het wachten, maar ook ik zou dat denk ik liever doen dan een "nieuwe" krijgen die al helemaal uit elkeer heeft gelegen. Wens je heel veel sterkte met wachten, welke uitvoering en kleur had je overigens besteld? Quote
HendrikAnton Geplaatst 10 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2012 Wens je heel veel sterkte met wachten, welke uitvoering en kleur had je overigens besteld? Kofferbak staat dir niet vermeld aan de zijkant of is dit voor jullie niet zichtbaar (ben niet precies op de hoogte hoe dit werkt) Quote
kialoog Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Ja hoor, het is een 1.6 GDI ecutive plus pack Sand Track (in afwachting!!!) TOCH Quote
HendrikAnton Geplaatst 10 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2012 (aangepast) Ja hoor, het is een 1.6 GDI ecutive plus pack Sand Track (in afwachting!!!) TOCH Ja,Ja zo ongeveer 10 Januari, 2012 aangepast door HendrikAnton Quote
bigwade Geplaatst 10 Januari, 2012 Geplaatst 10 Januari, 2012 Ik noem nooit een dealer, behalve als zij expres de boel bedonderd zouden hebben en daar heb hier ~~na wat onderzoek~~ niet het idee van. Nog gekker ik krijg nu een nw auto en ze hebben mijn betaling terug gestoord daar ik dit al had overgemaakt. Weten we ook niet waar de pluim heen moet Jammer van de tegenslag maar keurig opgelost. Krijg je hem ook nog eens geheel pekelvrij (als het nog gaat sneeuwen) Quote
HendrikAnton Geplaatst 10 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2012 Vandaag nog een keer naar de dealer geweest, om met de technische man te praten. Kom bij de dealer aan en zie ineens twee sportages staan in de kleur die ik wou, echter een was die van mij (hij stond er nog steeds)met de technische storingen en de ander was een 2.0 liter dus van een andere kia fan. Het probleem is me uitgelegd en dit was het probleem (zie ook foto) net boven de accu aan de rechterkant zie je een zwart blokje, dit is een stekker die er net zo er uit ziet als een scartkabel van je tv, alleen met veel meer aansluitingen en dus veel meer draadjes en dus een dikkere kabel (slang) die oa ook naar de motor loopt.(eerste uitleg was er loopt een slang naar de motor, moest zijn er loopt een kabel naar de motor) Deze stekker/kabel zit op de ECU aangesloten (Elektric Control Unit) van uit deze unit wordt oa de motor aangestuurd om de onsteking te regelen en daar zit nu het probleem, hij stuurde 3 ipv 4 cyl aan. De Tech,man dacht dat hij het gerepareed had, omdat hij de stekker er uit had gehaald er goed weer terug gezet en het daarna weer goed deed, echter na de poets beurt deed de motor weer raar. Nu blijkt dus als je de stekker heen en weer rammelt/aandrukt de motor weer goed loop en dan weer niet, breuk in de stekker en/of in een van die vele draadjes, een nw kabel bestellen is de oplossing. Levertijd van deze kabel is niet te zeggen en in ieder geval nergens op voorraad. 1,3.4 misschien wel 8 weken men weet het gewoon niet. Nu krijg ik een nw auto met een ander kenteken, dit gaat zo soepel, omdat ze vinden dat hier endaar wat steken zijn gevallen bij de controle zowel bij hun ,maar ook in Korea en dat ze in oktober auto`s in order hebben gezet waar onder een met de juiste uitvoering die ik wou hebben. Eigenlijk hadden ze die besteld voor de showroom, maar die is nu voor mij. Nu alleen maar wachten Als hij binnen is laat ik wat van me horen. Quote
Kofferbak Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Oke, van je eerste uitleg had je al begrepen dat we het hier onzin vonden, deze uitleg is duidelijker en meer realistisch. Wel bekruipt me de angst dat het wachten op bepaalde onderdelen belachelijk lang duurt, hoogtijd dat ze dat eens wat knapper gaan organiseren Dacht niet dat onze auto's in Korea gemaakt werden, maar gewoon hier in Europa, Tjechië, daar staat een heel moderne fabriek. Had even niet verder gekeken dan mijn neus lang was, had niet gezien dat je het al vermeld had onder je Avatar. Vonden we ook een heel mooie kleur, was onze 2e keus die het verloor op een haar na van de huidige kleur. Nogmaals, sterkte met het wachten. Quote
HendrikAnton Geplaatst 11 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2012 Oke, van je eerste uitleg had je al begrepen dat we het hier onzin vonden, deze uitleg is duidelijker en meer realistisch. Wel bekruipt me de angst dat het wachten op bepaalde onderdelen belachelijk lang duurt, hoogtijd dat ze dat eens wat knapper gaan organiseren Dacht niet dat onze auto's in Korea gemaakt werden, maar gewoon hier in Europa, Tjechië, daar staat een heel moderne fabriek. Had even niet verder gekeken dan mijn neus lang was, had niet gezien dat je het al vermeld had onder je Avatar. Vonden we ook een heel mooie kleur, was onze 2e keus die het verloor op een haar na van de huidige kleur. Nogmaals, sterkte met het wachten. Tuurlijk heb je gelijk de fabriek staat inderdaad in Tjechië . Quote
Ysie Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Allebei mis, Het is Hongarije:)!!!!! Quote
Gé_ Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Allebei mis, Het is Hongarije:)!!!!! Zullen we het maar op Slowakije houden??? :clap: Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 En zo ziet het er daar uit, zilina, slovaKIA Quote
Ysie Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Hahaha, was dat wat ik bedoelde. We zijn eruit:). Quote
HendrikAnton Geplaatst 12 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2012 Zo zie je maar eerst zelf onderzoeken of je de juiste gegevens heb. hier onder een leuke link http://www.rtl.nl/(/.../kiafabriek.xml Quote
Kofferbak Geplaatst 13 Januari, 2012 Geplaatst 13 Januari, 2012 Oops , heb de scheiding nog steeds niet verwerkt Gooi die 2 nog steeds als 1 op 1 hoop, zit er sinds de schooltijd gewoon ingesampt, mmmmm wordt ook al weer een daggie ouder Quote
HendrikAnton Geplaatst 25 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 25 Januari, 2012 Een berichtje ontvangen dat mijn auto op transport staat en men denkt hem 14 feb 2012 te leveren, uiteraard er van uitgaande dat alles nu goed verloopt. Nog erg snel vindik (hij was al in okt besteld voor de voorraad maar ik krijg deze nu) nadeel is nu dat er geen achteruitcamara en navigatie er in zit omdat die toen voor de showroom niet besteld was ze zijn nu voor me aan het kijken om er een achteraf te laten inbouwen en dit doen ze voor me voor een scherpe prijsje , wat dit is weet ik nog niet. Als ik hem heb hoort u weervan me. Ps 14 feb 2012, dit is toch een datum om verliefd te worden op je auto. Quote
HendrikAnton Geplaatst 26 Februari, 2012 Topic Starter Geplaatst 26 Februari, 2012 Ik heb hem en zoals ik verwacht rijd hij lekker moet nog wat dingen doornemen zoals autostop????? Ik zal in de loop van weken nog wel vragen hebben. tot dan. Quote
kialoog Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 Mooi man, goed bericht. ISG bedoel je met autostop? of heb ik het mis, daar weet ik alleen van dat het tot nu toe geloof ik 1x heeft gewerkt in alweer bijna een jaar. grtz Quote
bigwade Geplaatst 26 Februari, 2012 Geplaatst 26 Februari, 2012 Ik heb hem en zoals ik verwacht rijd hij lekker moet nog wat dingen doornemen zoals autostop????? Ik zal in de loop van weken nog wel vragen hebben. tot dan. Van Harte Dit mag je wel eens wat enthousiaster melden hoor, haha ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.