HendrikAnton Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Beste Sportage rijders, Vandaag om 10.00 uur kon ik mijn nw sportage 1.6 gdi ophalen. Echter krijg ik net een belletje, dat er technische problemen zijn, hij zou maar op 3 cyl lopen, er was een slang los waardoor hij vals lucht trok. Mijn vraag is nu (daar ik er geen verstand van heb) dit hadden ze toch veel eerder moeten testen en niet een uur van te voren. Het is een gloed nieuwe auto, dus vanaf de fabriek niet goed aan gesloten. Wat moeten ze nu allemaal niet uitspoken om dit in orde te kunnen maken. Het zat helemaal onder in de motor en kon nog wel enkele dagen duren, wat kan ik doen/vragen waar moet ik nu opletten. Ik heb nu een onprettig gevoel hierover, want de de nieuwe auto van drie jaar geleden heb ik ook veel problemen mee gehad (nw en onder dekrassen bij de poets bedrijf veroorzaakt) Het is me waarschijlijk niet gegund een nw auto. Gaarne jullie meningen cq ervaringen. Quote
vand.m Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Beste Sportage rijders, Vandaag om 10.00 uur kon ik mijn nw sportage 1.6 gdi ophalen. Echter krijg ik net een belletje, dat er technische problemen zijn, hij zou maar op 3 cyl lopen, er was een slang los waardoor hij vals lucht trok. Mijn vraag is nu (daar ik er geen verstand van heb) dit hadden ze toch veel eerder moeten testen en niet een uur van te voren. Het is een gloed nieuwe auto, dus vanaf de fabriek niet goed aan gesloten. Wat moeten ze nu allemaal niet uitspoken om dit in orde te kunnen maken. Het zat helemaal onder in de motor en kon nog wel enkele dagen duren, wat kan ik doen/vragen waar moet ik nu opletten. Ik heb nu een onprettig gevoel hierover, want de de nieuwe auto van drie jaar geleden heb ik ook veel problemen mee gehad (nw en onder dekrassen bij de poets bedrijf veroorzaakt) Het is me waarschijlijk niet gegund een nw auto. Gaarne jullie meningen cq ervaringen. Ze hadden absoluut al veel eerder moeten constateren dat er iets niet in orde was. Die auto komt eerst van de trailer. Maar dat doet waarschijnlijk de trailer chauffeur. Mag toch aannemen dat er iemand van het bedrijf/dealer bij staat om te checken hoe de auto binnenkomt. Dan hoor je toch zoiets! Maar stel je hoort het niet! Dan wordt er vervolgens nog eens mee gereden voor poetsbeurt en andere aflever dingetjes. Dat doen ze toch niet een uur voor het afleveren? Een slang los onder in de motor. Zet je die slang toch gewoon vast? Dat hoef toch geen dagen te duren? Nou ben ik geen technikus en denk ik misschien te simpel of is er iets anders aan de hand waarom het zolang moet duren. Ik zou toch nog is even vragen wat er nu precies aan de hand is en waarom het zolang moet duren. Ik hoop dat het snel voor je in orde wordt gebracht en dat het beter gaat bevallen dan je eerdere auto wat je net beschreef. Hou ons op de hoogte! Suc6 Groet, vand.m Quote
kialoog Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Met vand. M eens. En hoe zit dat dan met de eind controle fabriek, aankomst bij dealer enz. (neem aan dat de auto daar al een paar dagen staat?) Ik vraag mij dan ook af waar/wanneer dit gebeurt is. Maar je bent niet de enige, ook ik werd een halfuur voor aflevering gebeld (was n.b. al onderweg) of ik de auto die dag nog kwam halen, er waren 3 bevestigingen afspraak, brief, e-mail en telefoon en nog gaat het mis. Hebben nog een eeuw zitten wachten voor hij voorgereden werd.Was dus gewoon niet klaar, moest natuurlijk in de haast, was niet gepoetst (waarschijnlijk daardoor geen waxoil behandeling (heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen, kentekenplaten zeer scheef gemonteerd, achterin de auto was het een zandbak, nee , een feest was het niet. Waar je nu op moet letten, weet ik ook niet, maar zou wel iets op papier vragen waaruit blijkt dat je een uur voor aflevering werd gebeld met de mededeling ............. Heb je al ervaring met deze dealer? En ben je in de gelegeheid om langs te gaan bij de dealer, kun je effe kijken hoe die er bij staat b.v.. Geen leuke start in ieder geval, zou ook een rot gevoel hebben. Grtz, en we horen van de vorderingen. Quote
Kofferbak Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Een slang los onder in de motor Valse lucht....... nou ik geloof daar ook niet zo heel erg in. Op 3 poten lopen, door een losse slang onder in de motor........ nou.... eh, ja wat zal ik daar op zeggen.... beter maar niets Als ik in de buurt was, zou ik ook eens gaan kijken hoe die erbij staat, heb ze wel eens bij de/een dealer zien staan, onder de deuken van verkeerd ingeschatte handelingen, busjes waarbij het dak in elkaar gedrukt was terwijl hij met de brug omhoog gebracht was, maar ook gewoon door pech, ook een garage vloer kan glad zijn en een klein slippertje is maar zo gemaakt, dit hoeft nu niet het geval te zijn, maar 1 uurtje van te voren zo'n l.lverhaal, daar geloof ik ook niet echt in..... enne als ik mocht kiezen, dan liever even wachten op een deukje dat weer onzichtbaar wordt hersteld, dan wachten op een motor die van onder tot boven uitelkaar gehaald zou moeten worden.... Voel met je mee, geen leuke start, zou ook wat zorgen hebben, ook voor mij is dit een heel duur bezit, kleine pleister op de wonde, je hebt wel 7 jaar garantie, maar leuk is anders. Laat maar weten hoe het is afgelopen, je staat niet alleen. Quote
bigwade Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Ik zou op zijn minst toch even een kijkje gaan nemen.. Bij welke dealer is dat ? Quote
HendrikAnton Posted January 3, 2012 Author Posted January 3, 2012 Staat die wagen wel bij de dealer? \ Zeker, hij stond zelfs in de showroom toen ik hem kocht, dus op voorraad en kon hem 27-12-11 al ophalen maar, zelf op vandaag gezet Quote
kialoog Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Nog gekker, is dus in ieder geval mee gereden door dealer zelf enige tijd geleden, AHZ dealer??? Quote
bigwade Posted January 3, 2012 Posted January 3, 2012 Nog gekker, is dus in ieder geval mee gereden door dealer zelf enige tijd geleden, AHZ dealer??? Dat staat toch nergens vast ? Of bedoel je van werkplaats naar showroom 15-30 meter ? Quote
HendrikAnton Posted January 3, 2012 Author Posted January 3, 2012 Nog gekker, is dus in ieder geval mee gereden door dealer zelf enige tijd geleden, AHZ dealer??? Geen demo, die hadden ze wel nl 2 witte exemplaren, die van mij was nog niet gebruikt. en geen AHZ. Ze zouden vandaag bellen maar niets meer van ze gehoord, ik ga langs als ik morgen geen bevredigend antwoord krijg. Quote
Specialmade Posted January 4, 2012 Posted January 4, 2012 @Hendrik-Anton, Ik ging, vandaag nog, kijken en vragen waarom de aflevering is uitgesteld. Laat ze maar een plausibele verklaring geven. Kijk ook eens goed naar de auto of er geen deukjes en/of andere beschadegingen aanwezig zijn. Al met al een raar verhaal. Ik begrijp heel goed dat je hier geen goed gevoel bij hebt zeker na een soortgelijke ervaring met je vorige, nieuwe, auto. Alle succes gewenst en we horen graag hoe dit verder is afgehandeld. Grtz. Specialmade Quote
HendrikAnton Posted January 6, 2012 Author Posted January 6, 2012 geachte geintresseerden. Heel de week druk overleg gehad met kia, nogmaals door ze uitgelegd dat dit euvel nog nooit is voor gekomen en dus ook geen onderdelen hiervan op voorraad. Het probleem wat ik nu heb is , dat het gevoel bij deze auto niet erg goed is. Zeker nu dit de tweede keer is dat ik met een nw auto problemen heb. Hier heeft kia begrip voor en daarom hebben ze besloten om de auto terug te nemen en een hele nw auto voor me te bestellen . Ik krijg dan ook een ander kenteken,met een nw meld code zodat ik zeker ben dat dit echt een hele nw auto is. ik moet echter nu 4 mnd wachten voordat hij hier is, ik mag zolang met mijn eigen auto blijven rijden en de prijzen veranderen niet. Ik denk een mooie deal en ieder te vreden. En die 4 mnd daar kom ik ook wel overeen. Ieder bedankt voor zijn medeleven en ik laat wat van me horen als ik de auto heb. Quote
bigwade Posted January 6, 2012 Posted January 6, 2012 toch even een vraagje. Heb je je auto rond de afleverdatum nog in levende lijve gezien ? Slang onderin de motor kapot is een kulverhaal. Ik vermoed dat jouw auto al een andere eigenaar heeft. Administratie foutje....... btw ik heb nog een machine-silver automaat in de aanbieding Niet wachten, geen afleverkosten.. Quote
Homeplate Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Merkwaardige zaak en dito oplossing. Ik denk inderdaad ook aan een andere eigenaar.....! Quote
kialoog Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Merkwaardig is het wel, oplossing wel erg soepeltjes allemaal eigenlijk, zou best eens kunnen zoals hierboven beschreven. "Er was eens een goede vaste klant die ......................(vul maar in)". Maar ja, niets staat vast natuurlijk indeze. Maar aan de andere kant zoveel begrip en gevoel voor de klant, daar ben ik dan wel weer erg jaloers op. Nou, sterkte met het wachten op de echt nieuwe bolide zonder opstakels zodat het je gegund is. grtz Quote
kristof Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Ik heb een jaar of 4 geleden een nieuwe Opel vivaro gekocht en na 100 km was de turbo kapot, was een slechte turbo zei de dealer. Dus ook bij andere merken zijn en soms problemen. Als je duizenden auto's maakt dan heb je soms eens een met een probleem in, zou natuurlijk niet mogen! Je hebt gewoon pech. Quote
HendrikAnton Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 Ik heb van mijn verz gehoord dat dit kenteken, niet op mijn naam staat en dat ze daar door de auto niet kunnen verzekeren. Dit komt, omdat ik de auto nog niet had gehaald bij de dealer, dus ook niet de auto aangemeld was bij Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) of hij stond inderdaad al op iemands anders zijn naam, dit zoek ik inderdaad uit. Als de laatste veronderstelling de juiste is (staat al op iemands anders zijn naam)dan laat ik de order per direkt vervallen. Echter als de eerste veronderstelling de juiste is dan heb ik toch wel een dijk van een dealer gevonden en die zal ik dan koesteren. Ik hou jullie op de hoogte. Quote
gare aap Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Ik heb een jaar of 4 geleden een nieuwe Opel vivaro gekocht en na 100 km was de turbo kapot, was een slechte turbo zei de dealer. Dus ook bij andere merken zijn en soms problemen. Als je duizenden auto's maakt dan heb je soms eens een met een probleem in, zou natuurlijk niet mogen! Je hebt gewoon pech. dat probleem is er niet eentje bij vivaro, dat waren er velen. toen ze dat nieuwe blok erin gelepeld hebben heeft die voor heel veel problemen gezorgt, maar dat is vrijwel bij elk merk, die aan een nieuw hart begint. Quote
bigwade Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Ik heb van mijn verz gehoord dat dit kenteken, niet op mijn naam staat en dat ze daar door de auto niet kunnen verzekeren. Dit komt, omdat ik de auto nog niet had gehaald bij de dealer, dus ook niet de auto aangemeld was bij Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) of hij stond inderdaad al op iemands anders zijn naam, dit zoek ik inderdaad uit. Het zal aan mij liggen, komt vaker voor, maar hier kan ik geen touw aan vast knopen. Je schrijft nu over een kenteken, was dat er dan al ? Nagenoeg alle Kia's af importeur hebben al een kenteken. Elmerblues heeft daar een stukje over geschreven. Kan ik even niet zo snel vinden... Quote
HendrikAnton Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 Het zal aan mij liggen, komt vaker voor, maar hier kan ik geen touw aan vast knopen. Je schrijft nu over een kenteken, was dat er dan al ? Nagenoeg alle Kia's af importeur hebben al een kenteken. Elmerblues heeft daar een stukje over geschreven. Kan ik even niet zo snel vinden... Bigwade, Ik probeer het nog een keer uit te leggen hoe het gegaan is. Ik heb op 14-12-2011 de auto gekocht die in de showroom stond,(gloedjenieuw) Mij is toen verteld dat ze auto gingen aanmelden (ik denk bij kia om te betalen en bij rdw voor de registratie) dit zou ongeveer 1 a 2 weken duren. Ik kreeg op 23-12-2011 een belletje om een afspraak te maken voor de aflevering , 27-12-2011 zou voor hun goed uitkomen, ik heb toen zelf besloten om dit te verplaatsen naar 3-1-2012 dit was geen probleem voor ze. Ik heb toen per email mijn kenteken en meld code gekregen zodat ik de verzekering kon regelen. Dit heb ik dan ook gedaan. zodat ik verzekerd zou zijn. Daar ik de auto niet kon ophalen (reden is bekend) is mijn naam nog niet gekoppeld aan dit kenteken en meldcode, wat ze volgens mij op de dag doen, wanneer je de auto komt halen, dit verklaard ook gelijk dat het kenteken dan op jan 2012 staat. Mijn verzekering was al bezig was om het een en ander te controleren, maar konden ze bij de rdw om dezelfde reden de koppeling niet vinden. De vraag is nu staat het kenteken niet op mijn naam, omdat dit nog niet gekoppeld is of omdat iendmand anders ze naam er op staat. Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen. Quote
bigwade Posted January 8, 2012 Posted January 8, 2012 Wat een warrig verhaal... Staat "jouw" auto nog bij de dealer, want kapot vanwege slang onderin motor ? Zou moeten toch ? Als die weg is, is er wat anders aan de hand. Dealerverhaal RDW registratie is kul want een dealer heeft direct contact met het RDW en kan dat binnen 2 minuten regelen en dat duurt dus zeker geen week oid. Kortom, dit is een zwamverhaal van de dealer en daar zou ik idd wegblijven. Zoals birdfeedertje al zegt, welk bedrijf is dat wat we moeten gaan mijden als Kia klanten ? Quote
HendrikAnton Posted January 8, 2012 Author Posted January 8, 2012 Wat een warrig verhaal... Staat "jouw" auto nog bij de dealer, want kapot vanwege slang onderin motor ? Zou moeten toch ? Als die weg is, is er wat anders aan de hand. Dealerverhaal RDW registratie is kul want een dealer heeft direct contact met het RDW en kan dat binnen 2 minuten regelen en dat duurt dus zeker geen week oid. Kortom, dit is een zwamverhaal van de dealer en daar zou ik idd wegblijven. Zoals birdfeedertje al zegt, welk bedrijf is dat wat we moeten gaan mijden als Kia klanten ? Ik vind het jammer dat je dit warrig vindt, maar dat ligt echt aan u , omdat je mijn berichten niet goed leest, ik schrijf telkens dat ik dit vind en niet de dealer, of je nu twee drie of 20 minuten nodig heb om de auto aan te melden bij de rdw dat weet ik niet, ik weet wel dat de auto die ze op voorraad hebben en als ze die verkopen ze dit moeten melden bij kia en deze dan ook bij kia dan moeten betalen, lijkt me simpel. Kortom: Auto gekocht Afleverdatum gecanceld door technische storing Dus die dag ook niet aangemeld bij RDW(dus nog niet op mijn naam gezet) Op mijn verzoek een nw besteld Meer is het niet EINDE TOPIC Quote
bigwade Posted January 9, 2012 Posted January 9, 2012 Nog even.. Het komt vaker voor.. Ook net tijdens een jaarwisseling.. http://www.kiaclub.n...-bestelde-auto/ Quote
HendrikAnton Posted January 10, 2012 Author Posted January 10, 2012 Nog even.. Het komt vaker voor.. Ook net tijdens een jaarwisseling.. http://www.kiaclub.n...-bestelde-auto/ Bigwade, excuses als ik iets te vel beantwoord hebt, dit komt misschien door dat alles niet lekker loopt en ik er erg van baal van de hele zaak. Het laat me niet los, dus toch naar de dealer geweest, en daar staat inderdaad de auto nog steeds, alleen technisch niet in orde, loopt maar op de drie cyl. Het RDW gebeld, daar gaven ze niet thuis in het begin, maar na wat uitleg hebben ze toch mijn vragen beantwoord. En inderdaad de auto is bij hun bekend vanaf december, maw auto bekend kenteken bekend maar nog door niemand te naam gezet, dus volgens mij dus niet aan een ander verkocht (dubbel verkocht) Ik denk nu dat ze er van uit zijn gegaan, dat elke auto goed is als ze nieuw zijn en pas net voor de aflevering er achter kwamen dat dit niet altijd zo is. Ik hoop dat zij daar wat van geleerd hebben. Gr Henk Ps Ik noem nooit een dealer, behalve als zij expres de boel bedonderd zouden hebben en daar heb hier ~~na wat onderzoek~~ niet het idee van. Nog gekker ik krijg nu een nw auto en ze hebben mijn betaling terug gestoord daar ik dit al had overgemaakt. I Quote
Recommended Posts