Jump to content

Recommended Posts

Posted

Krijgen eindelijk vrijdag onze Kia sportage...,,, drie weken geleden binnen gekomen bij dealer en meteen op

kenteken gezet daarom nog een S vindt dat een beetje vreemd, gisteren belde de dealer het kenteken door

voor de verzekering. Bij RDW zijn ze al een paar dagen met de T begonnen.

Weet iemand hoe dat zit.

Posted

Krijgen eindelijk vrijdag onze Kia sportage...,,, drie weken geleden binnen gekomen bij dealer en meteen op

kenteken gezet daarom nog een S vindt dat een beetje vreemd, gisteren belde de dealer het kenteken door

voor de verzekering. Bij RDW zijn ze al een paar dagen met de T begonnen.

Weet iemand hoe dat zit.

Arnold57,

Het klopt volledig hoor. Zoals je zegt het kenteken is 3 weken geleden aangevraagd. Dan wordt de op dat

moment geldende letter/cijfer volgorde uitgegeven. Als je op de site van het RDW kijkt zie je de cijfer/leetter

volgorden van dit moment oftewel deze dag. Het kan zelf voorkomen dat iemand zijn auto later besteld/geleverd

krijgt met een "ouder" kenteken dat een ander. Dit heeft te maken met de aanvraag bij het RDW.

Zou me geen zorgen maken en lekker genieten van de auto.

Grtz.

Specialmade

Posted

Het is bij Kia zelfs zo dat de importeur de kentekens aanvraagt en niet de dealer (alleen op speciaal verzoek) dus het is waarschijnlijk nog eerder dan die 3 weken aangevraagd. Kia's hebben hierdoor altijd 'vroege' kentekens.

• 2 weeks later...
Posted

Het is bij Kia zelfs zo dat de importeur de kentekens aanvraagt en niet de dealer (alleen op speciaal verzoek) dus het is waarschijnlijk nog eerder dan die 3 weken aangevraagd. Kia's hebben hierdoor altijd 'vroege' kentekens.

dat zou dus betekenen dat alle voorraad al een kenteken hebben die van mij is 11 januari bij de dealer afgeleverd en 12 januari is het kenteken aangevraagd en dat duurt ongeveer 8 dagen en als het meezit kan ik hem vrijdag ophalen
Posted

ik vroeg me dat dus ook af en heb het dus gelijk gevraagd toen ik hem 3 jan ging afhalen maar het is dus bij KIA verplicht om de auto's met kenteken in te voeren