verbaant Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Ik heb vorig jaar mijn Sportage besteld inclusief een vaste trekhaak. Voordeel van lange levertijd is dat je dan veel tijd hebt om zaken uit te zoeken. Zo ontdekte ik dat ik voor de prijs van de vaste trekhaak bij KIA een afneembare kan bestellen bij trekhaakcentrum.nl Ik vind namelijk de vaste trekhaak op de mooie gevormde Sportage achterkant echt niet mooi. Zijn er mensen die ervaring hebben met een trekhaak van trekhaakcentrum.nl? En met het inbouwstation daarvan in Deurne (NoordBrabant)? Misschien weet iemand welk merk afneembare trekhaak zij monteren? Of heeft er zelfs iemand een foto? Quote
Guest Timo0103 Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 http://www.trekhaakplaza.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1_55_343&products_id=3961 Komt nog iets van 95 euro bij voor een kabelset. Prachtige set, ik heb hem zelf ook gemonteerd en past perfect. Je ziet er niets van na montage. Quote
bigwade Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Ik heb vorig jaar mijn Sportage besteld inclusief een vaste trekhaak. Voordeel van lange levertijd is dat je dan veel tijd hebt om zaken uit te zoeken. Zo ontdekte ik dat ik voor de prijs van de vaste trekhaak bij KIA een afneembare kan bestellen bij trekhaakcentrum.nl Ehhh.......daar heb je toch voor getekend ? Dat kun je volgens mij niet zomaar meer wijzigen. Quote
MrBubbels Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 of deze:http://www.trekhaakshop.nl/default.asp Quote
verbaant Posted January 22, 2012 Author Posted January 22, 2012 @bigwade: ik denk dat zoiets voor accessoires wel kan... zeker voor de productie en leverdatum... nee, ik denk niet dat ik daar een probleem mee krijg. Quote
bigwade Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 @bigwade: ik denk dat zoiets voor accessoires wel kan... zeker voor de productie en leverdatum... nee, ik denk niet dat ik daar een probleem mee krijg. Dat denk ik dus wel. MrBubbles wordt bijv. gehouden aan zijn Waxoyl behadeling, die hij niet wil (achteraf) Dealer houdt poot stijf, tja dat gaat dus wel om de eurootjes. Ik zou het even navragen. Quote
verbaant Posted January 22, 2012 Author Posted January 22, 2012 Ga ik ook zeker doen, thx voor de tip. Ik verwacht geen problemen, maar wie weet. In de tussentijd blijf ik wel even op zoek naar een afneembare trekhaak. Quote
gare aap Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 het probleem met die afneembare trekhaken is toch dat ze een tering rammel herrie maken als je ermee rijdt. met of zonder belasting. ik heb er tenminste een vaste onder laten zetten, omdat dit mij werd afgeraden(door een automonteur die er verders niets mee te maken had/een kennis) En een klein voordeeltje misschien ook vanwege het voordeel dat teruguitrijden dan minder schade ''kan'' opleveren. (of achteropklappen) Quote
Smart Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Ik heb inmiddels de 4e afneembare trekhaak van Brink/Thule op een auto gemonteerd zitten en nog nooit enige rammel gehoord. Kan dat eigenlijk wel? En waar moet dat geluid dan vandaan komen? Nee, broodje Aap verhaal gare aap....hahaha! Quote
gare aap Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 broodje aap zal t dan zijn haha , weet niet waar het vanaf komt lijkt mij dat de haak niet strak genoeg erin zit, heb het zelf niet ervaren, het is me alleen afgeraden. ook door iemand die het gehad heeft en dat nooit meer wilde Quote
Smart Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Misschien een bepaald merk afneembare trekhaak? Ik heb er zelf in ieder geval nog nooit van gehoord en heb al heel wat jaartjes een caravan getrokken. Quote
verbaant Posted January 23, 2012 Author Posted January 23, 2012 Ik had lang geleden een afneembare trekhaak onder een Fiat Marea Weekend (vanwege de tweedelige kofferbakdeksel) en nog nooit een rammeltje gehoord, dus... Quote
bigwade Posted January 23, 2012 Posted January 23, 2012 @gare aap, kan het zijn dat de aanhang wat kabaal maakte ? bron: http://sijmster.nl/?p=123 Quote
gare aap Posted January 24, 2012 Posted January 24, 2012 kan het zijn dat de aanhang wat kabaal maakte ? haha, nice pic Volgens mij was het wel van een bekend goed merk, maar als ik jullie hoor met zoveel goede verhalen, dan zal het wel een verkeerd gemonteerde trekhaak zijn, of iets dergelijks. nu ga ik een beetje balen van de keuze voor een vaste trekhaak. ach het positieve van een vaste trekhaak is dat je hem niet snel ergens laat liggen....... Quote
verbaant Posted January 25, 2012 Author Posted January 25, 2012 Vandaag de trekhaak afbesteld bij de dealer. @Bigwade: Geen probleem voor deze dealer, dus voor mij een teken dat ik te maken heb met een meedenkende dealer. Quote
vand.m Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 http://www.trekhaakp...roducts_id=3961 Komt nog iets van 95 euro bij voor een kabelset. Prachtige set, ik heb hem zelf ook gemonteerd en past perfect. Je ziet er niets van na montage. Hoi, Ik zie zo`n trekhaak wel zitten. Maar even wat vragen, dit is de juiste kabel als ik het goed heb : http://www.trekhaakp...roducts_id=3900 Maar gaat dit werken omdat er staat "Zonder Check Controle" Misschien laat ik het wel doen bij een montagepartner die ze op hun website noemen. Er staat geschatte inbouwtijd voor de trekhaak 30-60 min. en voor de kabelset 45-60 min. Rekenen ze nu voor de trekhaak 30-60 min. en voor de kabelset ook een aparte tijd of is het alles bij elkaar ongeveer een uur. Ik ga dus maar even uit van € 60,00 per uur. Verzendkosten kon ik niet snel vinden. Het rekensommetje: Alles incl. BTW Trekhaak € 284,60 Kabelset € 95,56 Inbouwtijd Trekhaak uitgaande van 60 min.X +/- € 60,00 Inbouwtijd kabelset " " " X +/- € 60,00 __________ Totaal € 500,16 Dan zou de inbouw tijd ruim genomen dus op 2 uur komen. Zou ik het zelf doen bespaar ik dus zo € 120,00 Maar ik durf er zelf ik er niet aan te beginnen. Ben een beetje bang voor de kabel aansluiting. Misschien weet jij hier wat antwoorden op of iemand anders misschien? Mag ik vragen of je een keer een fotootje wil plaatsen? Vast bedankt. Groet, vand.m Quote
verbaant Posted January 30, 2012 Author Posted January 30, 2012 ik denk dat je redenatie wel ongeveer klopt, zo rond die prijs moet je bij hun wel kunnen uitkomen. Misschien even bellen of een mailtje? Quote
Guest Timo0103 Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 Ik zal morgen even een foto maken van met en zonder trekhaak. Moet er bij zeggen dat een beetje handigheid wel prettig als je hem zelf gaat monteren. Doe het in ieder geval altijd met zijn tweeën Quote
vand.m Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Ik zal morgen even een foto maken van met en zonder trekhaak. Moet er bij zeggen dat een beetje handigheid wel prettig als je hem zelf gaat monteren. Doe het in ieder geval altijd met zijn tweeën Ik heb inmiddels wat montage prijzen opgevraagd bij de montagepartners zoals genoemd op hun website, maar ik heb er tot nutoe 1 binnen. Die vraagt € 206,00 en dat is zonder evt. aanmelden op het boordnet. Ik weet niet of dat nodig is maar ik heb het hier nergens op het forum gelezen dus dat zal dan niet. Ik kan evt. wel tijdelijk over een brug beschikken dus dat is wel wat makkelijker met monteren. Ik heb er ook wel even een hulp bij. Dus het schiet al aardig op. Nu nog de handigheid. Maar die komt er misschien ook nog wel. Ik dacht gelezen te hebben dat de Li. binnenbekleding in de kofferruimte er uit moet om bij de kabels te komen. Waar die naar binnen gaan weet ik niet maar daar zal wel al een gat voor zitten neem ik aan. We puzzelen gewoon verder. Het heeft geen haast! Groet, vand.m Quote
Guest Timo0103 Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Ik heb inmiddels wat montage prijzen opgevraagd bij de montagepartners zoals genoemd op hun website, maar ik heb er tot nutoe 1 binnen. Die vraagt € 206,00 en dat is zonder evt. aanmelden op het boordnet. Ik weet niet of dat nodig is maar ik heb het hier nergens op het forum gelezen dus dat zal dan niet. Ik kan evt. wel tijdelijk over een brug beschikken dus dat is wel wat makkelijker met monteren. Ik heb er ook wel even een hulp bij. Dus het schiet al aardig op. Nu nog de handigheid. Maar die komt er misschien ook nog wel. Ik dacht gelezen te hebben dat de Li. binnenbekleding in de kofferruimte er uit moet om bij de kabels te komen. Waar die naar binnen gaan weet ik niet maar daar zal wel al een gat voor zitten neem ik aan. We puzzelen gewoon verder. Het heeft geen haast! Groet, vand.m Aanmelden is niet nodig en alle gaten zijn aanwezig. Brug is niet nodig, frame er onder hangen en de bouten in de bestaande voorgetapte gaten draaien, je hoeft niets te boren. Zijpaneel links moet er inderdaad af alsmede je linker achterlichtunit. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken. Quote
vand.m Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Aanmelden is niet nodig en alle gaten zijn aanwezig. Brug is niet nodig, frame er onder hangen en de bouten in de bestaande voorgetapte gaten draaien, je hoeft niets te boren. Zijpaneel links moet er inderdaad af alsmede je linker achterlichtunit. Ben nog niet in de gelegenheid geweest om foto's te maken. OK! Bedankt! Foto`s zijn uiteraard welkom maar geen haast! Ik heb nog genoeg tijd! Zeker gezien de sneeuw! Groet, vand.m Quote
verbaant Posted March 18, 2012 Author Posted March 18, 2012 Afgelopen vrijdag is de afneembare trekhaak gemonteerd ! Petje af voor het inbouwcentrum in Deurne van Trekhaakcentrum.nl. Prima gedaan, Geen stuk uit de bumper, en niets van te zien, zelfs de stekkerdoos is weg te draaien achter de bumper. Daarvoor moest de monteur wel even wat wijzigingen aanbrengen, maar dus met een erg mooi resultaat. Verder een prima uitvoering, keurige hoes voor de afneembare trekhaak, met sleutels en zelfs contacthandschoentjes. 1 Quote
vand.m Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 Goed om te horen! Foto+ evt. merk of is dat hun eigen merk. En de prijs? Ben wel benieuwd! Groet, vand.m Quote
Homeplate Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 Heb daar zojuist eens even geinformeerd. De prijs is EUR 659,- Quote
Guest remcob Posted March 19, 2012 Posted March 19, 2012 Let bij het kopen van de kabelset vooral ook even op of je wel of geen PDC hebt. Toch wel fijn als deze uitgeschakeld wordt op het moment dat je er wat achter hebt hangen. Het systeem wordt getriggerd in de stekker aansluiting op de auto. Ik heb dit eens een keer uitgevonden toen ik een verloopstekker in mijn trekhaakaansluiting had zitten en mijn pdc het dus niet deed terwijl ik er niks aan had hangen . Quote
Recommended Posts