Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb mijn rio uit 2003 net 6 weken en de eerste dingen komen al aan het licht.

Gisteren naar de dealer die mij echt uistekend heeft geholpen. Nu helemaal Kia fan !

Maar die kwam wel met twee antwoorden waar ik niet zo heel blij mee was.

1* dat schavende geluid in de bocht was toch echte de homokineet aan de linkerkant ( is dit nu echt een kia kwaal , als ik het zolees ben ik niet de eerste. Bij welke KM stand komen ze meestal ? )

2* De klep die ik hoor kan alleen verholpen kan worden als alle klepstoters vervangen worden ,omdat niet echt makelijk na te vinden is welke het is ( toch stiekem teleurgesteld dat mijn Opel uit 1969 dat probleem wel getekeld krijgt met een open klepdeksel maarja zonder hydraulische klepstoters dan ....)

Derde probleem wat ik heb is dat de trekhaak zo dicht op de straat zit dat ik bij drempels af en toe wat ruimte te kort kom en ik mijn stekkerdoos weer uit de bumper kan peuteren.

Nou heb ik wel een LPG tank achterin liggen die het de schokbrekers achter de afgelopen 160d Km niet makelijk heeft gemaakt.

Maar is er een verhogingsset ofzo te krijgen of heeft iemand ervaring met die stuggere achterveren. ( en dat die zogoed zijn bevallen dat er meteen twee setjes gekocht zijn waarvan er nog één op de plank ligt .....)

Ik zou de auto liever wat verhogen in zijn geheel om ook het uitstappen wat te vergemakkelijken.

Posted

Ik rij een kia rio uit 2004 op lpg waarvan de achterkant steeds op de grond ging als ik een drempel over reed ,nieuwe schokbrekers geplaats en hulpveren er tussen gezet nu nergens last meer van

Posted

Ik rij een kia rio uit 2004 op lpg waarvan de achterkant steeds op de grond ging als ik een drempel over reed ,nieuwe schokbrekers geplaats en hulpveren er tussen gezet nu nergens last meer van

Dank je wel voor je post. Ik zal eens gaan rondkijken naar die veren ,wellicht is dat wel de oplossing voor mij

Posted

kapotte homokineet is niet zozeer iets wat specifiek voor 1 auto vaak voorkomt, vaak is het een gevolg van te lang doorrijden met een kapotte ashoes.

voor het doorhangen inderdaad een setje hulpveren monteren, eventueel ook nieuwe achterschokdempers mochten deze een eind zijn versleten, die van kia zelf zijn niet echt zo heel veel waard (vaak laat vulcanisatie los bovenin), beter om dan gelijk monro te monteren

• 3 months later...
Posted

De achterschokbrekers zijn bij de Rio 2003 - 2005 in elk geval wel een knelpunt. Tenminste, als je de schokbrekers gebruikt die de Kia dealer eronder zet.

Je kunt beter de schokbrekers van Monroe gebruiken, die zijn een stuk beter.

Ze zitten er ook zo onder, dus als het moet, kan 'een handige harry' het zelf.